Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου δεν αποτελεί πλέον απλώς μια θεωρητική προοπτική, αλλά εξελίσσεται ταχύτατα σε πρακτική λύση στη ναυτιλία, καθώς χρησιμοποιείται σε διάφορα συστήματα πρόωσης λόγω των μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) κατά την καύση της. Ωστόσο, η ανάπτυξη αποδοτικών και ασφαλών συστημάτων καύσης αμμωνίας παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά εμπόδια, απαιτώντας καινοτόμες λύσεις για την αποτελεσματική ενσωμάτωσή της στα συστήματα πρόωσης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Baker Hughes ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Hanwha Ocean για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού στροβίλου μικρού μεγέθους, σχεδιασμένου να λειτουργεί είτε με 100% αμμωνία είτε σε διπλού καυσίμου συνδυασμό με φυσικό αέριο. Η νέα αυτή τεχνολογία βασίζεται σε δύο βασικά τεχνολογικά στοιχεία. Το πρώτο είναι η τεχνολογία μικρών αεριοστροβίλων της Baker Hughes, που έχει ήδη αποδείξει την υψηλή απόδοσή της σε εφαρμογές φυσικού αερίου. Το δεύτερο είναι το προηγμένο σύστημα καύσης αμμωνίας της Hanwha, το οποίο έχει ήδη περάσει επιτυχημένες δοκιμές πρωτοτύπου, χρησιμοποιώντας 100% αμμωνία ως καύσιμο.
Ο κύριος στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η δημιουργία ενός στροβίλου που θα παρέχει απόδοση συγκρίσιμη με τους παραδοσιακούς εμβολοφόρους κινητήρες, ενώ ταυτόχρονα θα διατηρεί ελάχιστες εκπομπές ρύπων.
Βάσει της συμφωνίας, οι πρώτες ολοκληρωμένες δοκιμές του στροβίλου με αμμωνία αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2027, με την εμπορική του διάθεση να ξεκινά αμέσως μετά. Με ισχύ περίπου 16 MW, ο στρόβιλος αυτός θα είναι κατάλληλος όχι μόνο για ναυτικές εφαρμογές, αλλά και για χερσαία και υπεράκτια ηλεκτροπαραγωγή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την προσεχή τριετία έλαβε χώρα κατά τις αρχαιρεσίες της Πέμπτης 6 Φεβρουαρίου 2025.…
Η ραγδαία ψηφιοποίηση των επιχειρήσεων και των κυβερνήσεων έχει φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη για ισχυρή κυβερνοασφάλεια. Οι κυβερνοεπιθέσεις δεν είναι πλέον απλώς μια…
Αναδιατάξεις στους κινεζικούς λιμένες έχουν επιφέρει οι εμπορικές «αψιμαχίες» με επίκεντρο τις ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, Ιρανοί πωλητές επιχειρούν να προσαρμοστούν στις αμερικανικές κυρώσεις, μεταφέροντας τις…
Σε πτωτική πορεία βρίσκονται οι αποστολές αμερικανικού άνθρακα προς την Ευρώπη, καθώς η καθίζηση του 2024 εκτιμάται ότι θα επιμείνει και το νέο έτος.…
Οι προκλήσεις επιμένουν για την αγορά των LNG carriers και το 2025 με το outlook να παραμένει θολό ελέω πληθώρας παραδόσεων πλοίων τα επόμενα…
Στρατηγική συνεργασία για την ανάπτυξη μιας βιομηχανικής κλίμακας μονάδας ηλεκτρόλυσης νερού, η οποία θα παράγει πράσινο υδρογόνο στο χημικό πάρκο Delfzijl της Βόρειας Ολλανδίας…
Περιορισμένες, σε σύγκριση με το 2024, είναι οι παραγγελίες πλοίων που έχουν τοποθετηθεί φέτος. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικής έκθεσης της VesselsValue, τον Ιανουάριο του…
Η ενεργειακή μετάβαση των οδικών μεταφορών βρίσκεται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών, με σημαίνουσες εταιρείες να στρέφουν την προσοχή τους στις αναπτυσσόμενες προοπτικές της Κίνας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ