
Η χρήση της αμμωνίας ως καυσίμου δεν αποτελεί πλέον απλώς μια θεωρητική προοπτική, αλλά εξελίσσεται ταχύτατα σε πρακτική λύση στη ναυτιλία, καθώς χρησιμοποιείται σε διάφορα συστήματα πρόωσης λόγω των μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂) κατά την καύση της. Ωστόσο, η ανάπτυξη αποδοτικών και ασφαλών συστημάτων καύσης αμμωνίας παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα τεχνολογικά εμπόδια, απαιτώντας καινοτόμες λύσεις για την αποτελεσματική ενσωμάτωσή της στα συστήματα πρόωσης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Baker Hughes ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Hanwha Ocean για την ανάπτυξη ενός πρωτοποριακού στροβίλου μικρού μεγέθους, σχεδιασμένου να λειτουργεί είτε με 100% αμμωνία είτε σε διπλού καυσίμου συνδυασμό με φυσικό αέριο. Η νέα αυτή τεχνολογία βασίζεται σε δύο βασικά τεχνολογικά στοιχεία. Το πρώτο είναι η τεχνολογία μικρών αεριοστροβίλων της Baker Hughes, που έχει ήδη αποδείξει την υψηλή απόδοσή της σε εφαρμογές φυσικού αερίου. Το δεύτερο είναι το προηγμένο σύστημα καύσης αμμωνίας της Hanwha, το οποίο έχει ήδη περάσει επιτυχημένες δοκιμές πρωτοτύπου, χρησιμοποιώντας 100% αμμωνία ως καύσιμο.
Ο κύριος στόχος αυτής της συνεργασίας είναι η δημιουργία ενός στροβίλου που θα παρέχει απόδοση συγκρίσιμη με τους παραδοσιακούς εμβολοφόρους κινητήρες, ενώ ταυτόχρονα θα διατηρεί ελάχιστες εκπομπές ρύπων.
Βάσει της συμφωνίας, οι πρώτες ολοκληρωμένες δοκιμές του στροβίλου με αμμωνία αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2027, με την εμπορική του διάθεση να ξεκινά αμέσως μετά. Με ισχύ περίπου 16 MW, ο στρόβιλος αυτός θα είναι κατάλληλος όχι μόνο για ναυτικές εφαρμογές, αλλά και για χερσαία και υπεράκτια ηλεκτροπαραγωγή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ