
Ένα νέο κεφάλαιο στις δραστηριότητές της εγκαινίασε πρόσφατα η AD Ports Group στη Λουάντα της Ανγκόλας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών ανακοίνωσε την εκκίνηση της μακροπρόθεσμης συμφωνίας διαχείρισης και ανάπτυξης ενός σημαντικού τερματικού σταθμού του λιμένα της Λουάντα.
Ειδικότερα, βάσει της συμφωνίας, η κοινοπραξία των AD Ports Group, Unicargas και Multiparques εκκίνησε της δραστηριότητές της στον τερματικό σταθμό Noatum Ports Luanda Termina. Υπενθυμίζεται ότι το μερίδιο της AD Ports Group στην κοινοπραξία ανέρχεται στο 81%. Στο πλαίσιο της εικοσαετούς συμφωνίας παραχώρησης που υπεγράφη με τη Λιμενική Αρχή της Λουάντα τον Απρίλιο του 2024, η AD Ports Group δεσμεύτηκε να επενδύσει περίπου $250 εκατ. έως το 2026 για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του λιμένα.
Παράλληλα, μέσω επενδύσεων, η AD Ports Group προσβλέπει στην ανάπτυξη της Noatum Unicargas Logistics (στην οποία κατέχει μερίδιο 90%), που θα παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες logistics στον λιμένα. Η συμφωνία παραχώρησης θα μπορούσε να παραταθεί για δέκα επιπλέον έτη, ενώ οι επενδύσεις της AD Ports Group θα μπορούσαν να αυξηθούν στα $380 εκατ., ανάλογα με τη ζήτηση της αγοράς.
Σημειώνεται ότι, μέσω του λιμένα της Λουάντα, διακινείται το 76% των εμπορευματοκιβωτίων της Ανγκόλας. Παράλληλα, ο λιμένας παρέχει θαλάσσια πρόσβαση και σε γειτονικές χώρες, όπως η Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και η Ζάμπια. Με την εγκατάσταση νέας ανωδομής μέχρι το γ΄ τρίμηνο του 2026, η χωρητικότητα του τερματικού αναμένεται να αυξηθεί από τα 25.000 TEUs στα 350.000 TEUs και σε περισσότερα από 40.000 οχήματα.
Τέλος, η συγκεκριμένη συμφωνία παραχώρησης εντάσσεται στο πλαίσιο της στρατηγικής ανάπτυξης της AD Ports Group στην Αφρική. Άλλωστε, τα τελευταία τρία χρόνια, η εταιρεία από τα ΗΑΕ έχει ανακοινώσει επενδύσεις ύψους άνω των $800 εκατ. στους τομείς της ναυτιλίας, των λιμένων και των logistics, στην Αίγυπτο, στη Δημοκρατία του Κονγκό, στην Τανζανία και στην Ανγκόλα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αποστολή Ναυτικών Χρονικών στις ΗΠΑ Στο ενδιαφέρον του επενδυτικού κοινού για τις μετοχές εταιρειών διαχείρισης bulk carriers και στις προοπτικές της αγοράς εν μέσω…
Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στη διεθνή διαγωνιστική διαδικασία για την παραχώρηση της δραστηριότητας κρουαζιέρας στον λιμένα Κατάκολου & σε τμήμα του παλιού λιμένα…
Οι εξαγωγές βραζιλιάνικης σόγιας καλπάζουν το 2025, με την Κίνα να διαδραματίζει, ως είθισται, πρωταγωνιστικό ρόλο. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει δημοσίευμα του Reuters, οι αποστολές…
Στην ανάγκη υιοθέτησης κατάλληλων μέτρων, με στόχο τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζει σε πρόσφατη έκθεσή του ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ).…
Οι επιπρόσθετοι τελωνειακοί δασμοί που θέλει ο πρόεδρος των ΗΠΑ δεν αναμένεται να προκαλέσουν ύφεση σε παγκόσμια κλίμακα, δήλωσε τη Δευτέρα 31 Μαρτίου η…
Προσανατολισμένη στο μέλλον της ναυτιλίας διαφαίνεται η πρόσφατη κίνηση της BW LPG, η οποία προχώρησε στην πώληση δύο πλοίων στην εταιρεία του ομίλου BW…
Οι τιμές θερμικού άνθρακα βρίσκονται σε καθοδική πορεία, ελέω παραγωγής-ρεκόρ και μειωμένης ζήτησης από τις Κίνα και Ινδία. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή…
Καθώς οι κλιμακούμενες εμπορικές και γεωπολιτικές εντάσεις σε διεθνές επίπεδο εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των εθνικών κυβερνήσεων, το Νέο Δελχί προσβλέπει στη σύσφιξη των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ