Η ναυτιλία συνεχίζει να εξελίσσεται και να μεταβάλλεται με ταχύτατους ρυθμούς τα τελευταία έτη και έτσι ακριβώς αλλάζει και η προσέγγιση των Ελλήνων πλοιοκτητών στις κύριες αγορές της.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη ανάλυσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons εξετάζει τα δεδομένα για τις αγοραπωλησίες πλοίων την περίοδο 2010-2020 έναντι εκείνων την περίοδο 2021 έως 2024. Την πρώτη περίοδο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν
αδιαμφισβήτητοι πρωταγωνιστές στη second-hand αγορά, αντιστοιχώντας σε σχεδόν 30% των αγορών πλοίων και άνω του 15% των πωλήσεων πλοίων σε όρους dwt. Την ίδια ώρα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες αντιστοιχούσαν σε περίπου 15% των αγορών και 8% των πωλήσεων πλοίων.
Σήμερα, τα δεδομένα έχουν αλλάξει με Έλληνες και Κινέζους πλοιοκτήτες να αντιστοιχούν σε περίπου 20% των αγορών πλοίων έκαστοι. Ακόμα, τη δεύτερη περίοδο, οι Έλληνες κατέχουν μερίδιο σχεδόν 25% στις πωλήσεις πλοίων ενώ οι Κινέζοι λίγο παραπάνω από 10%.
Συνεπώς, έπειτα από μια δεκαετία ισχυρής εστίασης στις αγορές πλοίων από τη second-hand αγορά, οι Έλληνες έχουν κατεβάσει ρυθμούς τα τελευταία έτη, δίνοντας μεγάλη έμφαση και στις πωλήσεις πλοίων. Πλέον, οι εταιρείες ελληνικής διαχείρισης στρέφονται στην ανανέωση των στόλων τους, παρότι μάλιστα ο στόλος ελληνικής διαχείρισης παραμένει αρκετά σύγχρονος.
Η επιλογή αυτή ενδέχεται να οφείλεται και στη σημαντική άνοδο που έχουν καταγράψει οι αξίες των ποντοπόρων πλοίων τα τελευταία έτη. Μάλιστα, ναυλομεσιτικές πηγές έχουν αναφέρει ότι η πτώση που καταγράφεται πλέον στις αξίες πλοίων, ελέω αποδυνάμωσης των ναυλαγορών, θα φέρει εκ νέου κινητικότητα στη second-hand αγορά. Συνεπώς, η δυναμική επάνοδος του μεριδίου των Ελλήνων στις αγορές second-hand πλοίων ίσως δεν είναι μακριά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα νέο κεφάλαιο στις δραστηριότητές της εγκαινίασε πρόσφατα η AD Ports Group στη Λουάντα της Ανγκόλας. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαχείρισης τερματικών σταθμών ανακοίνωσε την…
Στην υπογραφή μίας ακόμα σημαντικής συμφωνίας προχώρησε πρόσφατα η βραζιλιάνικη Embraer, με «φόντο» την εδραίωσή της στον τομέα της κατασκευής αεροσκαφών. Ειδικότερα, βάσει σχετικής…
Σε μια στρατηγική κίνηση με «φόντο» την επέκταση των δραστηριοτήτων της στις χώρες της Βαλτικής Θάλασσας και της Βόρειας Ευρώπης προχώρησε πρόσφατα η σουηδική…
Εν μέσω εμπορικής και γεωπολιτικής αστάθειας σε διεθνές επίπεδο, η Ευρωπαϊκή Ένωση (EE) εξετάζει διαρκώς νέα μέτρα και πρακτικές, με στόχο τη διασφάλιση της…
Ένα ορόσημο για τη ναυτιλία στον Καναδά επετεύχθη πρόσφατα, με τη Seaspan Energy να πραγματοποιεί την πρώτη μεταφορά LNG από πλοίο σε πλοίο (ship…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου containership ανακοίνωσε η Hapag-Lloyd μέσω πρόσφατης ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, πρόκειται για το μεγαθήριο «Bangkok Express», μεταφορικής ικανότητας…
Έτος δυσκολιών αναμένεται να αποτελέσει το 2025 για την αγορά σιδηρομεταλλεύματος, καθώς οι συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης εκτιμάται ότι θα οδηγήσουν σε πτώση των…
Αυξητική τάση κατέγραψαν το 2024 οι παραγγελίες για πλοία κατανάλωσης LNG, ενώ κατά το ίδιο χρονικό διάστημα προστέθηκαν στον στόλο των πλοίων που καταναλώνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ