
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η αυτονομία και η ηλεκτροκίνηση υπόσχονται να μεταμορφώσουν τις αστικές θαλάσσιες μεταφορές. Η ανάπτυξη αυτόνομων ferries βασίζεται σε προηγμένα συστήματα αισθητήρων, τεχνητή νοημοσύνη και λογισμικό ναυσιπλοΐας, επιτρέποντας στα σκάφη να κινούνται με ασφάλεια και ακρίβεια χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης. Παράλληλα, η ηλεκτροκίνηση μειώνει σημαντικά τις εκπομπές ρύπων και το ενεργειακό κόστος, καθιστώντας αυτή τη λύση όχι μόνο τεχνολογικά καινοτόμα, αλλά και περιβαλλοντικά βιώσιμη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η Zeabuz και η Future Marine ανακοίνωσαν τη συνεργασία τους για την ανάπτυξη ενός αυτόνομου ηλεκτρικού ferry χωρητικότητας 12 επιβατών, το οποίο προγραμματίζεται να τεθεί σε λειτουργία το 2025. Η Future Marine επέλεξε τη Zeabuz ως τον αποκλειστικό πάροχο τεχνολογίας για το έργο, εκμεταλλευόμενη την εξειδίκευσή της στην ανάπτυξη και στην ενσωμάτωση συστημάτων αυτόνομης ναυσιπλοΐας. Το πρωτότυπο ferry θα υποβληθεί σε εκτεταμένες δοκιμές στον Καναδά, με βασικό στόχο την απόκτηση πιστοποίησης για πλήρως αυτόνομη λειτουργία. Οι δοκιμές θα επικεντρωθούν στη δυνατότητα ασφαλούς πλοήγησης σε διάφορες καιρικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, στην αποτελεσματική χρήση αισθητήρων για την αποφυγή εμποδίων, καθώς και στη διασφάλιση της ασφάλειας των επιβατών.
Η επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος στον Καναδά αναμένεται να αποτελέσει πρότυπο για τη διεθνή υιοθέτηση αυτόνομων ηλεκτρικών πορθμείων, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στις αστικές υδάτινες διαδρομές
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα περιορισμένα σημεία φόρτισης αποτελούν το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αν και η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο κυρίως εντός…
Ο Γενικός Γραμματέας του IMO, κ. Arsenio Dominguez, εξέδωσε δήλωση μετά την επίθεση στην Οδησσό στις 11 Μαρτίου: «Με βαθιά θλίψη πληροφορήθηκα την τραγική…
Την τελετή ονοματοδοσίας και παραλαβής δύο νεότευκτων δεξαμενοπλοίων γιόρτασε πρόσφατα η Golden Energy Management, με επικεφαλής τον Βίκτωρα Ρέστη. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα…
Η προηγμένη τεχνολογία πλωτών μονάδων μετατροπής αμμωνίας σε υδρογόνο («ammonia-to-hydrogen cracker») της Höegh Evi βρίσκεται στο επίκεντρο νέας στρατηγικής συνεργασίας με τη North Ammonia.…
H Hanseatic Global Terminals (HGT), o βραχίονας τερματικών της γερμανικής Hapag-Lloyd, απέκτησε το 60% των μετοχών της CNMP LH από τον όμιλο Seafrigo. Η…
Μία από τις πολλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η υιοθέτηση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία είναι το μη ανταγωνιστικό κόστος. Στο πλαίσιο αυτό, ο Executive Chairman…
Οι στρατηγικές συνεργασίες αναμένεται να διαδραματίσουν πρωταγωνιστικό ρόλο για το μέλλον της ναυτιλίας εν μέσω συνεχώς μεταβαλλόμενων απαιτήσεων για τα καύσιμα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ιστορικό υψηλό αναμένεται να καταγράψει η παραγωγή σιταριού της Ινδίας το 2025, καθώς οι υψηλές τιμές που εγγυάται το Νέο Δελχί ώθησαν τους παραγωγούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ