Στο outlook της αγοράς των χύδην ξηρών φορτίων εστιάζει πρόσφατη έκθεση της BIMCO, εξετάζοντας τις συνιστώσες που θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τη ναυλαγορά των bulk carriers τα επόμενα έτη.
Συγκεκριμένα, η BIMCO προβλέπει εξασθένηση της αγοράς των dry τα έτη 2025 και 2026 σε σχέση με το 2024. Η μείωση του διά θαλάσσης μεταφερόμενου όγκου ξηρών φορτίων, σε συνδυασμό με τη διαφαινόμενη επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα αναμένεται να ασκήσουν καθοδικές πιέσεις στα τονομίλια των bulk carriers. Ειδικότερα, βάσει εκτιμήσεων της BIMCO, τα τονομίλια των bulk carriers θα μειωθούν κατά 0,5-1,5% το 2025, προτού αυξηθούν κατά 2-3% το 2026.
Καταλυτικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει για μία ακόμα φορά η Κίνα. Οι δυσοίωνες προβλέψεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου σχετικά με την πορεία της κινεζικής οικονομίας τα επόμενα δύο έτη επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις για καθίζηση της κινεζικής ζήτησης ξηρών φορτίων προσεχώς. Παράλληλα, η ανάπτυξη της εγχώριας παραγωγής άνθρακα και των ΑΠΕ σε χώρες-κλειδιά εκτιμάται ότι θα επιδράσει αρνητικά στις παγκόσμιες αποστολές άνθρακα.
Βέβαια, πολλά θα εξαρτηθούν από την αναδιάταξη των routes και το πότε αυτή θα υλοποιηθεί. Σε κάθε περίπτωση, η BIMCO αναμένει πτώση των ναύλων των bulk carriers, με τα Panamaxes να επηρεάζονται περισσότερο λόγω των ασθενών αποστολών άνθρακα. Από την άλλη, τα Capesizes αναμένεται να παρουσιάσουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, γεγονός που η BIMCO αποδίδει κυρίως στην περιορισμένη αύξηση της χωρητικότητας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να εμπιστεύεται ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός Samsung Heavy Industries για τα υπό κατασκευή υγραεριοφόρα του. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της…
Μεγάλης κλίμακας επενδύσεις για τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της έχει στα σκαριά η Ινδία. Σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα η Υπουργός Οικονομικών Nirmala…
Με την πολιτική που υιοθετεί η Ουάσιγκτον στο εμπόριο να δύναται να προκαλέσει συθέμελες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο, η Goldman Sachs προχωρά σε αναθεώρηση…
Εν μέσω συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων της Νότιας Αφρικής, ο λιμένας Μαπούτο της Μοζαμβίκης επιδιώκει να αναδειχθεί σταδιακά σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο για το…
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η αυτονομία και η ηλεκτροκίνηση υπόσχονται να μεταμορφώσουν τις αστικές θαλάσσιες μεταφορές. Η ανάπτυξη αυτόνομων ferries…
Πτώση αρχίζει να καταγράφει η ναυτιλιακή κίνηση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, λαμβάνοντας υπόψη την εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς και τη μερική…
Καθώς οι εκκλήσεις διεθνών οργανισμών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σχετικά με την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης τoυ πλανήτη πληθαίνουν, το 2024 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τις «πράσινες»…
Στο εύρος του 50-55% κυμάνθηκε το 2024 η αξιοπιστία των εταιρειών τακτικών γραμμών σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους, σύμφωνα με δεδομένα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ