Εμπειρίες μιας ζωής στη θάλασσα μοιράστηκε, με φόντο το μεγάλο λιμάνι του Πειραιά. ο Γιώργος Προκοπίου στο περιθώριο της κοπής της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας του ΕΛ.Ι.Ν.Τ.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά παρουσία εκπροσώπων της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας. Ο σημαντικός Έλληνας επιχειρηματίας τιμήθηκε από το ΔΣ του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. για τη συνεισφορά του στην ανασύσταση της ναυπηγικής βιομηχανίας της Ελλάδας.
Μιλώντας από καρδιάς, ο κ. Προκοπίου τόνισε ότι η επένδυση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά αποτελεί ένα «φορτίο» για τον ίδιο, δεδομένων των προσδοκιών των κοινωνικών εταίρων της ναυτιλίας και της οικονομίας της χώρας. Πρόσθεσε ακόμη ότι «είμαστε ευγνώμονες για το όσα μάς προσφέρει η Πατρίδα. Αυτά που κάνω προσωπικά δεν είναι τίποτα αλλά βασίζονται στους δρόμους που χάραξαν οι παλαιότεροι από μένα».
Ο κ. Προκοπίου συνεχάρη τους παρευρισκόμενους διότι, όπως τόνισε, ο καθένας από μεριάς του συμβάλλει στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά, «το σημαντικότερο της Οικουμένης». Αναφέρθηκε επίσης στη μεγάλη ναυτική κληρονομιά της Ελλάδας σημειώνοντας ότι «πάει 4.000 και πλέον χρόνια καθώς (η θάλασσα) είναι στο DNA των Ελλήνων ναυτικών και επιχειρηματιών».
Ο Έλληνας πλοιοκτήτης υπογράμμισε επίσης ότι τα όποια μέτρα και οι όποιες κατευθύνσεις στη βιομηχανία θα πρέπει να λαμβάνονται με σύνεση. Χαρακτηριστικά είπε «πρέπει να είμαστε συνεχώς λίγο πιο μπροστά και όχι πολλά βήματα μπροστά, διότι τότε σημαίνει ότι είναι ακόμα νωρίς. Είναι κάτι που εφάρμοσα και εγώ. Κοίταγα το βαπόρι που θα αγοράσω να είναι λίγο μπροστά από τους πολλούς». Παράλληλα, ο κ. Προκοπίου εξήρε την προσπάθεια των πλοιοκτητών για το περιβάλλον σχολιάζοντας ότι «εφοπλιστές και περιβαλλοντικές οργανώσεις είμαστε στην ίδια πλευρά. Δεν θέλουμε ρύπους. Οι επιδιώξεις μας ευθυγραμμίζονται πλήρως».
Ενδιαφέρον είχε τέλος η εξιστόρηση των πρώτων του βημάτων στη ναυτιλία. «Ήμουν 25-26 χρονών και πήγαινα και νηολογούσα τα πλοία. Ήμουν ο καπετάν ένας με ένα βαπόρι. Εκτελούσα χρέη γραμματέως, τηλεφωνητή κ.λπ. Άλλα έτσι τα έμαθα όλα από τη ρίζα τους. Όλα αυτά έπαιξαν τον ρόλο τους ώστε στο τέλος του 2027 θα υπάρχουν 240 βαπόρια του ομίλου μας στη θάλασσα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Επανεξελέγη πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ο Διονύσης Θεοδωράτος μετά τις χθεσινές αρχαιρεσίες για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου με τριετή θητεία. Κατά…
Σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων που έχουν προκύψει από την έντονη σεισμική δραστηριότητα που παρατηρείται το τελευταίο χρονικό διάστημα στις Κυκλάδες, το Υπουργείο…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο ανασκοπικό τεύχος που…
Οι CEO του τραπεζικού κλάδου εμφανίζονται αισιόδοξοι για τις προοπτικές ανάπτυξης των εταιρειών τους, ενώ ποντάρουν σε μεγάλες επενδύσεις στις αναδυόμενες τεχνολογίες, σύμφωνα με…
Καθώς οι εμπορικές σχέσεις των ΗΠΑ με παραδοσιακούς συμμάχους τους κλονίζονται, η Γερμανία στρέφει το βλέμμα της στη Μέση Ανατολή, κίνηση που φαίνεται να…
Το βλέμμα στην ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλιακής βιομηχανίας έχει στραμμένο η Σεούλ, η οποία αναμένεται να δαπανήσει περίπου $151,6 εκατ. για την υποστήριξη projects…
Σκόπελοι έχουν αναδυθεί για τη συμφωνία μεταξύ των κολοσσών της αυτοκινητοβιομηχανίας Nissan και Honda, μέσω της οποίας θα δημιουργούταν η τρίτη ισχυρότερη εταιρεία του…
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ