
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές πλήρους κλίμακας, φτάνοντας το 100% φορτίου. Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση από τη MAN Energy Solutions, που βασίζεται στην έγχυση υγρής αμμωνίας, με σκοπό την αντικατάσταση των συμβατικών ορυκτών καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας λειτουργεί με τη θερμική αρχή του κύκλου Diesel, χρησιμοποιώντας μικρές ποσότητες diesel-pilot για την ανάφλεξη της αμμωνίας. Η ομάδα ανάπτυξης ξεκίνησε τις πλήρους κλίμακας δοκιμές τον Νοέμβριο του 2024 και προχώρησε σταδιακά από 25% έως 100% φορτίου, δηλαδή στη μέγιστη δυνατή λειτουργία του, εξασφαλίζοντας ασφαλή και ομαλή λειτουργία σε όλες τις φάσεις.
Ένα κρίσιμο στοιχείο της επιτυχίας των δοκιμών ήταν η λειτουργία του Selective Catalytic Reduction (SCR), του καταλυτικού συστήματος που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το SCR παρέμεινε πλήρως λειτουργικό σε όλα τα επίπεδα φορτίου, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση του κινητήρα με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Η MAN Energy Solutions επιβεβαίωσε επίσης ότι όλα τα συστήματα παροχής και ασφαλείας λειτούργησαν όπως αναμενόταν, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη φάση δοκιμών, η οποία θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση απόδοσης και εκπομπών. Αυτό θα περιλαμβάνει προσαρμογές στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, στην απόδοση του SCR, καθώς και στις στρατηγικές ελέγχου του κινητήρα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του ME-LGIA είναι η δυνατότητα Power Take-Off (PTO), η οποία επιτρέπει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον κύριο κινητήρα.
Η επόμενη φάση δοκιμών θα καθορίσει τις τελικές ρυθμίσεις πριν από την εμπορική διάθεση του κινητήρα, φέρνοντας τη ναυτιλία ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη αποανθρακοποίηση μέσω της χρήσης καυσίμου αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ