
Η τεχνολογία καύσης αμμωνίας στη ναυτιλία κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την εμπορική της υιοθέτηση, καθώς ο δίχρονος κινητήρας ME-LGIA (Liquid Gas Injection Ammonia) ολοκλήρωσε με επιτυχία δοκιμές πλήρους κλίμακας, φτάνοντας το 100% φορτίου. Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση από τη MAN Energy Solutions, που βασίζεται στην έγχυση υγρής αμμωνίας, με σκοπό την αντικατάσταση των συμβατικών ορυκτών καυσίμων και τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας λειτουργεί με τη θερμική αρχή του κύκλου Diesel, χρησιμοποιώντας μικρές ποσότητες diesel-pilot για την ανάφλεξη της αμμωνίας. Η ομάδα ανάπτυξης ξεκίνησε τις πλήρους κλίμακας δοκιμές τον Νοέμβριο του 2024 και προχώρησε σταδιακά από 25% έως 100% φορτίου, δηλαδή στη μέγιστη δυνατή λειτουργία του, εξασφαλίζοντας ασφαλή και ομαλή λειτουργία σε όλες τις φάσεις.
Ένα κρίσιμο στοιχείο της επιτυχίας των δοκιμών ήταν η λειτουργία του Selective Catalytic Reduction (SCR), του καταλυτικού συστήματος που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το SCR παρέμεινε πλήρως λειτουργικό σε όλα τα επίπεδα φορτίου, διασφαλίζοντας τη συμμόρφωση του κινητήρα με τις αυστηρότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
Η MAN Energy Solutions επιβεβαίωσε επίσης ότι όλα τα συστήματα παροχής και ασφαλείας λειτούργησαν όπως αναμενόταν, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη φάση δοκιμών, η οποία θα επικεντρωθεί στη βελτιστοποίηση απόδοσης και εκπομπών. Αυτό θα περιλαμβάνει προσαρμογές στο σύστημα έγχυσης καυσίμου, στην απόδοση του SCR, καθώς και στις στρατηγικές ελέγχου του κινητήρα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό του ME-LGIA είναι η δυνατότητα Power Take-Off (PTO), η οποία επιτρέπει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον κύριο κινητήρα.
Η επόμενη φάση δοκιμών θα καθορίσει τις τελικές ρυθμίσεις πριν από την εμπορική διάθεση του κινητήρα, φέρνοντας τη ναυτιλία ένα βήμα πιο κοντά στην πλήρη αποανθρακοποίηση μέσω της χρήσης καυσίμου αμμωνίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ