Πτώση αρχίζει να καταγράφει η ναυτιλιακή κίνηση από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, λαμβάνοντας υπόψη την εκεχειρία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς και τη μερική σταθερότητα στην περιοχή.
Συγκεκριμένα, μεταξύ 26 Ιανουαρίου και 2 Φεβρουαρίου, μόλις 89 δεξαμενόπλοια διήλθαν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έναντι 131 που αναμενόταν, σύμφωνα με δεδομένα της Windward. Συνεπώς, μετά από μήνες εκτροπών γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, λόγω των επιθέσεων των Χούθι, οι διαχειρίστριες εταιρείες δεξαμενόπλοιων φαίνεται πως επανεκτιμούν τον κίνδυνο.
Επομένως, γίνεται αντιληπτό πως, με τις πρόσφατες αναφορές ότι οι δυνάμεις των Χούθι στοχεύουν μόνο πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ, πολλά δεξαμενόπλοια επιλέγουν εκ νέου τη συντομότερη διαδρομή μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι το δεξαμενόπλοιο «Chrysalis» διήλθε πρόσφατα από τη Διώρυγα του Σουέζ στο ταξίδι του από το λιμάνι Sikka της Ινδίας με προορισμό το λιμάνι Sidi Kerir της Αλεξάνδρειας. Πρόκειται για την πρώτη διέλευση του δεξαμενόπλοιου από τη διώρυγα μετά την επίθεση που δέχτηκε στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας τον περασμένο Ιούλιο. Ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ. Ναύαρχος Ossama Rabiee, δήλωσε ότι η συγκεκριμένη εξέλιξη είναι ένα ισχυρό μήνυμα καθησυχασμού σχετικά με την επιστροφή της σταθερότητας στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας.
Η Windward σημειώνει, τέλος, ότι αυτή η μετατόπιση σηματοδοτεί τη βελτίωση της εκτίμησης του κινδύνου για τα πλοία μη ισραηλινών συμφερόντων στην Ερυθρά Θάλασσα, ωστόσο θα μπορούσε επίσης να προκαλέσει αστάθεια στην περιφερειακή ζήτηση καυσίμων και στους ναύλους, καθώς οι εμπορικές ροές αναπροσαρμόζονται.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ευρωπαϊκή τεχνογνωσία συνεχίζει να εμπιστεύεται ο νοτιοκορεατικός ναυπηγικός κολοσσός Samsung Heavy Industries για τα υπό κατασκευή υγραεριοφόρα του. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης της…
Μεγάλης κλίμακας επενδύσεις για τη ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της έχει στα σκαριά η Ινδία. Σύμφωνα με όσα δήλωσε πρόσφατα η Υπουργός Οικονομικών Nirmala…
Με την πολιτική που υιοθετεί η Ουάσιγκτον στο εμπόριο να δύναται να προκαλέσει συθέμελες αλλαγές στο παγκόσμιο εμπόριο, η Goldman Sachs προχωρά σε αναθεώρηση…
Εν μέσω συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων της Νότιας Αφρικής, ο λιμένας Μαπούτο της Μοζαμβίκης επιδιώκει να αναδειχθεί σταδιακά σε σημαντικό περιφερειακό κόμβο για το…
Η ναυτιλία εισέρχεται σε μια νέα εποχή, όπου η αυτονομία και η ηλεκτροκίνηση υπόσχονται να μεταμορφώσουν τις αστικές θαλάσσιες μεταφορές. Η ανάπτυξη αυτόνομων ferries…
Καθώς οι εκκλήσεις διεθνών οργανισμών και περιβαλλοντικών οργανώσεων σχετικά με την ανάγκη ενεργειακής μετάβασης τoυ πλανήτη πληθαίνουν, το 2024 αποτέλεσε έτος-ορόσημο για τις «πράσινες»…
Στο εύρος του 50-55% κυμάνθηκε το 2024 η αξιοπιστία των εταιρειών τακτικών γραμμών σε ό,τι αφορά την τήρηση του χρονοδιαγράμματός τους, σύμφωνα με δεδομένα…
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς επιδιώκει τη μετάβαση σε βιώσιμες τεχνολογίες, που θα μειώσουν δραστικά τις εκπομπές ρύπων. Σε αυτό το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ