
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%.
Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά στην τετραετία αυξήθηκε κατά 49,280 δισ. ευρώ και διαμορφώθηκε στα 103,145 δισ. ευρώ, στο τέλος του 2024, από 53,865 δισ. ευρώ που ήταν στα τέλη του 2020, ενώ οι εισηγμένες επιχειρήσεις άντλησαν από το Χρηματιστήριο της Αθήνας στο ίδιο διάστημα γύρω στα 15 δισ. ευρώ.
Ο δείκτης της υψηλής κεφαλαιοποίησης αυξήθηκε κατά 84,55%% και της μεσαίας κεφαλαιοποίησης 110,77%, ενώ ο Τραπεζικός δείκτης υπεραποδίδει με κέρδη 147,79%.
Ισχυρή αύξηση παρουσιάζει η μέση ημερήσια αξία των συναλλαγών η οποία διαμορφώθηκε το2024 στα 140,2 εκατ. ευρώ έναντι 111 εκατ. ευρώ το 2023. Το 2022 ήταν στα 74 εκατ. ευρώ, ενώ ο μέσος τζίρος του 2021 ήταν στα 70,8 εκατ. ευρώ και το 2020 ήταν στα 64,5 εκατ.
Στήριγμα στην αγορά την τελευταία τετραετία έδωσαν οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, πολύ υψηλότεροι σε σχέση με την Ευρωζώνη, η καλή πορεία των δημοσιονομικών μεγεθών, η πολιτική σταθερότητα, η καλή πορεία των μεγεθών των εισηγμένων εταιρειών, η επαναφορά στην κανονικότητα των τραπεζών , αλλά και οι προσδοκίες της αγοράς για την επανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, προσδοκίες που επαληθεύθηκαν.
Από την υψηλή κεφαλαιοποίηση. την τετραετία, τη μεγαλύτερη άνοδο σημειώνουν οι μετοχές της Eurobank (+285,15%), της Εθνικής (+238,79%), της Τιτάν (+192,58%), της Μυτιληναίος (+181,68%), της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (+134,52%), της Aegean Airlines (+116,42%), της Jumbo (+79,87%), της Motor Oil (+74,92%), της Alpha Bank (+69,50%), της ΔΕΗ (+66,68%), του ΟΛΠ (+53,85%), του ΟΠΑΠ (+52,83%), της Viohalco (+44,39%) και των ΕΛΠΕ (+40,00%). Μικρότερη άνοδο καταγράφουν οι τίτλοι της Ελλάκτωρ (+29,28%), της Coca Cola HBC (+26,12%), του OTE (+19,50%), της Σαράντης (+16,36%), της Elvalhalcor (+12,94%) και της Lamda Development (+2,96%). Αντιθέτως απώλειες καταγράφει μόνο η μετοχή της ΕΥΔΑΠ (-13,97%).
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ