Στο επίκεντρο της αγοράς δεξαμενόπλοιων βρίσκονται τα Very Large Crude Carriers (VLCCs), ελέω χαμηλού orderbook και νέων δασμών που δύνανται να έχουν κρίσιμο αντίκτυπο για τη ναυλαγορά.
Ειδικότερα, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Gibson εστιάζει στην προσφορά των VLCCs, υπογραμμίζοντας ότι το 2024 μόνο ένα δεξαμενόπλοιο τέτοιου μεγέθους παραδόθηκε, ενώ το 2025 αναμένεται να παραδοθούν μόλις έξι. Το 2026 και το 2027 θα φέρουν ένα νέο κύμα νεότευκτων VLCCs, με τις παραδόσεις να αναμένεται να διαμορφωθούν σε 32 και 41 αντίστοιχα.
Ωστόσο, αυτά τα επίπεδα είναι κοντά στον μέσο όρο των τελευταίων δέκα ετών (35). Από την άλλη, η μέση ηλικία του στόλου συνεχίζει να αυξάνεται, με 35% των πλοίων να έχουν ηλικία τουλάχιστον 15 ετών και 16% των πλοίων να έχουν ηλικία άνω των 20 ετών.
Τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών είναι δύσκολο να ασφαλιστούν, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις σκοπέλους αντιμετωπίζουν και τα πλοία ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών, υποστηρίζει η Gibson.
Ένας σημαντικός αριθμός των VLCCs ηλικίας μεγαλύτερης των 15 ετών αποτελούν μέρος του σκιώδους στόλου, όμως περίπου τα μισά από αυτά υπόκεινται πλέον σε κυρώσεις. Μετά και τις τελευταίες κυρώσεις, τα δεξαμενόπλοια που έχουν στοχοποιηθεί δεν θα είναι «καλοδεχούμενα» στον λιμένα Shandong.
Αυτό συνιστά πρόκληση τόσο για το Ιράν, μεγάλο μέρος των ποσοτήτων του οποίου κατέληγαν εκεί, αλλά και για τα ανεξάρτητα διυλιστήρια της Κίνας, που εισάγουν κατά κόρον τέτοια φορτία. Εάν δε ο Ντόναλντ Τραμπ «σφυροκοπήσει» περαιτέρω το Ιράν και τη βιομηχανία ενέργειάς του, οι εισαγωγείς θα αναγκαστούν να στραφούν εκ νέου στις διεθνείς αγορές.
Το γεγονός αυτό θα φέρει χαμόγελα για τα VLCCs (εκτός σκιώδους στόλου), καθώς θα σημαίνει άνοδο της ζήτησης γι’ αυτά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την κήρυξη 24ωρης πανελλαδικής απεργίας για την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, αποφάσισε σε σημερινή της συνεδρίαση η Εκτελεστική Επιτροπή της…
Μετά από έναν χρόνο έντονης δραστηριότητας στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, το 2025 δεν ξεκίνησε με την ίδια ορμή. Αναλυτικότερα, τον Ιανουάριο που μας…
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%. Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά…
Ο Ναύαρχος Ossama Rabiee, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, πραγματοποίησε πρόσφατα συνάντηση με εκπροσώπους 23 μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών…
Εν μέσω διεθνών ανησυχιών για τις επόμενες κινήσεις του Ντόναλντ Τραμπ στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, η Ιαπωνία φαίνεται να διεκδικεί την εύνοια του…
Στις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης για την αγορά των LPG carriers εστιάζει στην πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το δ΄ τρίμηνο του…
Τις δυνάμεις τους ένωσαν δύο ευρωπαϊκές εταιρείες ναυλομεσιτείας δεξαμενόπλοιων εν μέσω ενός εξελισσόμενου περιβάλλοντος για τη ναυτιλία. Ο λόγος για την ολλανδική Odin-RVB, η…
Στη γιγάντωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της Μαλαισίας σε βάθος τριετίας προσβλέπει η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας Petroliam Nasional Berhad (Petronas). Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ