Εν μέσω διεθνών ανησυχιών για τις επόμενες κινήσεις του Ντόναλντ Τραμπ στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, η Ιαπωνία φαίνεται να διεκδικεί την εύνοια του νέου Αμερικανού Προέδρου. Συγκεκριμένα, το Τόκιο εστιάζει στην ενίσχυση των διμερών σχέσεων με την Ουάσιγκτον και στην αποφυγή εμπορικών τριβών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το Τόκιο εξετάζει το ενδεχόμενο να παράσχει οικονομική στήριξη ύψους $44 δισ. στις ΗΠΑ για την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου στην Αλάσκα. Πρόκειται για έναν αγωγό μήκους 800 μιλίων, μέσω του οποίου φυσικό αέριο από το βόρειο τμήμα της Αλάσκας θα μεταφέρεται σε λιμάνια του νότιου τμήματος, ώστε να εξαχθεί με τη μορφή LNG στην ασιατική αγορά.
Το συγκεκριμένο θέμα αναμένεται να τεθεί επί τάπητος στην πρώτη συνάντηση του Ντόναλντ Τραμπ με τον Πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, Σιγκέρου Ισίμπα, που θα λάβει χώρα στην Ουάσιγκτον την επόμενη εβδομάδα.
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω έργο βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του νέου Αμερικανού Προέδρου, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει τον αγωγό «κλειδί» για την ευημερία και την ενεργειακή ασφάλεια των ΗΠΑ. Από την πλευρά της, η Ιαπωνία διατηρεί σημαντικές αμφιβολίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του αγωγού, ωστόσο αξιωματούχοι της χώρας δήλωσαν πρόθυμοι να διερευνήσουν την περίπτωση επίτευξης συμφωνίας.
Σε κάθε περίπτωση, ο αγωγός της Αλάσκας θα μπορούσε να διαφοροποιήσει τις προμήθειες φυσικού αερίου της Ιαπωνίας, περιορίζοντας την εξάρτησή της από τη Ρωσία και τις χώρες της Μέσης Ανατολής.
Τέλος, το Τόκιο αναμένεται να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού φυσικού αερίου, τις αμυντικές δαπάνες και τις επενδύσεις στον τομέα των κατασκευών στις ΗΠΑ. Στόχος της Ιαπωνίας είναι να μειώσει το διμερές εμπορικό έλλειμμα ύψους $56 δισ. και να αποτρέψει το ενδεχόμενο επιβολής αμερικανικών δασμών στα ιαπωνικά προϊόντα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μετά από έναν χρόνο έντονης δραστηριότητας στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, το 2025 δεν ξεκίνησε με την ίδια ορμή. Αναλυτικότερα, τον Ιανουάριο που μας…
Τέσσερα κερδοφόρα έτη συμπλήρωσε η χρηματιστηριακή αγορά, στη διάρκεια των οποίων ο βασικός χρηματιστηριακός δείκτης καταγράφει συνολικά κέρδη 81,67%. Η συνολική κεφαλαιοποίηση της αγορά…
Ο Ναύαρχος Ossama Rabiee, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, πραγματοποίησε πρόσφατα συνάντηση με εκπροσώπους 23 μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών…
Στις συνιστώσες προσφοράς και ζήτησης για την αγορά των LPG carriers εστιάζει στην πρόσφατη ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων της για το δ΄ τρίμηνο του…
Τις δυνάμεις τους ένωσαν δύο ευρωπαϊκές εταιρείες ναυλομεσιτείας δεξαμενόπλοιων εν μέσω ενός εξελισσόμενου περιβάλλοντος για τη ναυτιλία. Ο λόγος για την ολλανδική Odin-RVB, η…
Η επικράτηση της Κίνας στη ναυπηγική βιομηχανία δημιουργεί σκοπέλους για τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, αλλά δεν αποτελεί εξίσου σημαντικό πλήγμα για τις εταιρείες κατασκευής ναυτικών…
Στην αναβάθμιση τεσσάρων ελληνικών τραπεζών προχώρησε ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης S&P Global Ratings, επικαλούμενος το ισχυρότερο θεσμικό πλαίσιο και τη βελτιωμένη ποιότητα των κεφαλαίων…
Στο επίκεντρο της αγοράς δεξαμενόπλοιων βρίσκονται τα Very Large Crude Carriers (VLCCs), ελέω χαμηλού orderbook και νέων δασμών που δύνανται να έχουν κρίσιμο αντίκτυπο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ