
Εν μέσω διεθνών ανησυχιών για τις επόμενες κινήσεις του Ντόναλντ Τραμπ στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου, η Ιαπωνία φαίνεται να διεκδικεί την εύνοια του νέου Αμερικανού Προέδρου. Συγκεκριμένα, το Τόκιο εστιάζει στην ενίσχυση των διμερών σχέσεων με την Ουάσιγκτον και στην αποφυγή εμπορικών τριβών.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, το Τόκιο εξετάζει το ενδεχόμενο να παράσχει οικονομική στήριξη ύψους $44 δισ. στις ΗΠΑ για την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου στην Αλάσκα. Πρόκειται για έναν αγωγό μήκους 800 μιλίων, μέσω του οποίου φυσικό αέριο από το βόρειο τμήμα της Αλάσκας θα μεταφέρεται σε λιμάνια του νότιου τμήματος, ώστε να εξαχθεί με τη μορφή LNG στην ασιατική αγορά.
Το συγκεκριμένο θέμα αναμένεται να τεθεί επί τάπητος στην πρώτη συνάντηση του Ντόναλντ Τραμπ με τον Πρωθυπουργό της Ιαπωνίας, Σιγκέρου Ισίμπα, που θα λάβει χώρα στην Ουάσιγκτον την επόμενη εβδομάδα.
Υπενθυμίζεται ότι το εν λόγω έργο βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα του νέου Αμερικανού Προέδρου, ο οποίος έχει χαρακτηρίσει τον αγωγό «κλειδί» για την ευημερία και την ενεργειακή ασφάλεια των ΗΠΑ. Από την πλευρά της, η Ιαπωνία διατηρεί σημαντικές αμφιβολίες σχετικά με τη βιωσιμότητα του αγωγού, ωστόσο αξιωματούχοι της χώρας δήλωσαν πρόθυμοι να διερευνήσουν την περίπτωση επίτευξης συμφωνίας.
Σε κάθε περίπτωση, ο αγωγός της Αλάσκας θα μπορούσε να διαφοροποιήσει τις προμήθειες φυσικού αερίου της Ιαπωνίας, περιορίζοντας την εξάρτησή της από τη Ρωσία και τις χώρες της Μέσης Ανατολής.
Τέλος, το Τόκιο αναμένεται να αυξήσει τις εισαγωγές αμερικανικού φυσικού αερίου, τις αμυντικές δαπάνες και τις επενδύσεις στον τομέα των κατασκευών στις ΗΠΑ. Στόχος της Ιαπωνίας είναι να μειώσει το διμερές εμπορικό έλλειμμα ύψους $56 δισ. και να αποτρέψει το ενδεχόμενο επιβολής αμερικανικών δασμών στα ιαπωνικά προϊόντα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μία νέα εποχή εισέρχονται πλέον οι λιμένες των ΗΠΑ, καθώς η ένωση λιμενεργατών και ο σύνδεσμος εργοδοτών υπέγραψαν πρόσφατα νέα σύμβαση εργασίας. Συγκεκριμένα,…
Ενώπιον της Βουλής ορκίστηκε ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Τασούλας, ο οποίος διαδέχεται, στο ανώτατο πολιτειακό αξίωμα, την πρώην πρόεδρο του Συμβουλίου της…
Οι αγοραπωλησίες πλοίων «τρέχουν» με επιβραδυνόμενους ρυθμούς το 2025. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Allied, μέχρι στιγμής το α΄…
Θετικοί είναι οι οιωνοί για το εγχείρημα της αξιοποίησης των αποθεμάτων αντιμονίου στη Χίο, καθώς τέσσερις ενδιαφερόμενοι κατέθεσαν μη δεσμευτική προσφορά στην πρώτη φάση…
Εν μέσω σκεπτικισμού αναφορικά με την ανάπτυξη έργων πράσινου υδρογόνου στην Ευρώπη, οι RWE και TotalEnergies υπέγραψαν μια συμφωνία-ορόσημο για τη Γηραιά Ήπειρο. Σύμφωνα…
Καθώς το orderbook των containerships αυξάνεται με ταχύτατους ρυθμούς, τα ναυπηγεία μοιάζουν να ασθμαίνουν, αδυνατώντας να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της ζήτησης. Σύμφωνα με…
Toν τριπλασιασμό της πυρηνικός ισχύος έως το 2050 υποστηρίζει μια διακλαδική ομάδα μεγάλων χρηστών ενέργειας μέσω δέσμευσης που υπέγραψε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο…
Οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ θα αποφασίσουν εάν θα εγκρίνουν την εξαγορά της γερμανικής DB Schenker από τη δανική εταιρεία logistics DSV, έως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ