Ένα ανέλπιστο ίσως «μπάσιμο» στις ΑΠΕ επιχειρούν τα κράτη της Μέσης Ανατολής, που παραδοσιακά εξαρτώνται από τον «μαύρο χρυσό» για τις ενεργειακές τους ανάγκες.
Η Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) ανακοίνωσαν πρόσφατα σημαντικά έργα ηλιακής ενέργειας, τα οποία πρόκειται να αυξήσουν το μερίδιο των ΑΠΕ στο ενεργειακό τους μείγμα. Αναλυτικότερα, η Σαουδική Αραβία ανακοίνωσε τη σύνδεση ενός εργοστασίου ηλιακής ενέργειας 500 MW/2.000 MWh και αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες στην Bisha με το δίκτυο. Πρόκειται πλέον για το μεγαλύτερο σε λειτουργία μονοφασικό έργο αποθήκευσης ενέργειας στον κόσμο. Η ανακοίνωση της Σαουδικής Αραβίας επισκιάστηκε από τα ΗΑΕ, τα οποία νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανακοίνωσαν σχέδια για την έναρξη του πρώτου «round the clock» γιγαντιαίου έργου στον κόσμο, το οποίο συνδυάζει ηλιακή ενέργεια και αποθήκευση σε μπαταρίες στο Άμπου Ντάμπι.
Βέβαια, αυτό δεν σημαίνει ότι οι εν λόγω πετρελαιοπαραγωγικές χώρες της Μέσης Ανατολής γυρίζουν την πλάτη στο πετρέλαιο και στο φυσικό αέριο. Αντιθέτως, αποδεσμεύουν μεγαλύτερες ποσότητες, οι οποίες καθίστανται πλέον διαθέσιμες προς εξαγωγή.
Το 2023, η περιοχή της Μέσης Ανατολής κατέγραψε ρεκόρ προστιθέμενης δυναμικότητας στις ΑΠΕ. Μπορεί οι αριθμοί να μη συγκρίνονται με τους αντίστοιχους των ΗΠΑ και ΕΕ, ωστόσο τα 5,1 GW που προστέθηκαν στο υπάρχον δίκτυο συνιστούν αύξηση 16,1%, τη δεύτερη μεγαλύτερη μετά την Κίνα. Σύμφωνα δε με τη Rystad Energy, η δυναμικότητα των ΑΠΕ στη Μέση Ανατολή θα ξεπεράσει τη χρήση ορυκτών καυσίμων έως το 2040. Τα ηλιακά φωτοβολταϊκά αναμένεται να αναδειχθούν σε κυρίαρχη πηγή, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το ήμισυ του ενεργειακού εφοδιασμού της περιοχής έως το 2050, από μόλις 2% το 2023.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα Κεντρικά Γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA).…
Έντονη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις της αμερικανικής κυβέρνησης σχετικά με την επιρροή της Κίνας στη Διώρυγα του Παναμά, με ομάδα Γερουσιαστών να κρούει πρόσφατα…
Μέσω νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών, η Ινδία ενισχύει την εξωστρέφειά της στις διεθνείς αγορές, επικεντρώνοντας την προσοχή της στην επέκταση της παρουσίας της στους τομείς…
Έτος «υψηλών πτήσεων» αποτέλεσε το 2024 για τις αερομεταφορές, καθώς ο κλάδος βίωσε αξιοσημείωτη άνοδο της ζήτησης, η οποία καταδεικνύει ότι οι αερομεταφορές έχουν…
Με τη ναυτιλία να βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, αναζητώντας λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η τεχνολογία διάσπασης της αμμωνίας έρχεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο…
Πτώση 2% σημείωσαν οι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (ΑΞΕ) στις αναπτυσσόμενες οικονομίες το 2024, σηματοδοτώντας τη δεύτερη διαδοχική ετήσια μείωση, σύμφωνα με το Global Investment…
Σε μερική αποδυνάμωση οδηγήθηκε η ναυλαγορά των crude tankers τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου, καθώς η ζήτηση δεν έχει ανακάμψει σημαντικά. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης…
Βέβαιος ότι η Ρωσία θα διατηρήσει τα ηνία των εξαγωγών σιταριού παγκοσμίως, έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου (Ιούλιος 2024-Ιούνιος 2025), εμφανίστηκε ο Ρώσος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ