
Με τη ναυτιλία να βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, αναζητώντας λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η τεχνολογία διάσπασης της αμμωνίας έρχεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην παραγωγή υδρογόνου επί του πλοίου. Η αμμωνία έχει προσελκύσει τα βλέμματα λόγω της υψηλής ενεργειακής πυκνότητας και της εύκολης αποθήκευσής της.
Το 2022, η Pherousa, σε συνεργασία με τη σουηδική Metacon, ανέπτυξε και δοκίμασε με επιτυχία ένα πρωτότυπο του συστήματος διάσπασης αμμωνίας. Στόχος αυτής της προσέγγισης είναι η δυνατότητα αντικατάστασης των ορυκτών καυσίμων με ένα καθαρότερο ενεργειακό μοντέλο, το οποίο μπορεί να εφαρμοστεί τόσο σε νέα όσο και σε ήδη υπάρχοντα πλοία μέσω διαδικασιών ανακατασκευής. Ο σχεδιασμός της εφαρμόσιμης λύσης σήμερα εξετάζεται διεξοδικά, προκειμένου να εξασφαλιστεί η Έγκριση επί της Αρχής (AiP).
Η τεχνολογία διάσπασης αμμωνίας μπορεί να εφαρμοστεί σε διάφορα ναυτιλιακά συστήματα, παρέχοντας ευέλικτες και καθαρές ενεργειακές λύσεις. Συγκεκριμένα, μπορεί να αξιοποιηθεί σε κυψέλες καυσίμου PEM (Proton Exchange Membrane Fuel Cells), οι οποίες παράγουν ηλεκτρική ενέργεια από υδρογόνο χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Παράλληλα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE) ως πιλοτικό καύσιμο, μειώνοντας σημαντικά τη χρήση συμβατικών καυσίμων. Επιπλέον, η τεχνολογία επιτρέπει την άμεση τροφοδότηση κινητήρων με υδρογόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ