Παρόλο που η χρήση της πυρηνικής ενέργειας στη ναυτιλία ως μέσου παραγωγής ισχύος δεν είναι καινούργια, η τεχνολογία αυτή επιστρέφει στο προσκήνιο ως μια βιώσιμη λύση, χάρη στην ανάπτυξη των πλωτών πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας (FNPP). Αυτοί οι σταθμοί παρέχουν μια αξιόπιστη και απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων λύση για την ηλεκτροδότηση των λιμανιών, προσφέροντας σημαντικά περιβαλλοντικά και λειτουργικά οφέλη.
Σε αυτό το πλαίσιο, η CORE POWER, σε συνεργασία με την Glosten, ανακοίνωσε την ανάπτυξη ενός πλωτού πυρηνικού σταθμού παραγωγής ενέργειας που προορίζεται για την ηλεκτροδότηση λιμανιού στη νότια περιοχή των Ηνωμένων Πολιτειών. Το συγκεκριμένο FNPP σχεδιάζεται ως ένα ολοκληρωμένο σύστημα παραγωγής ενέργειας σε πλωτή πλατφόρμα και περιλαμβάνει έναν πυρηνικό αντιδραστήρα, υποστηρικτικές εγκαταστάσεις, αυτοματοποιημένα συστήματα διαχείρισης και άμεση διασύνδεση με το ηλεκτρικό δίκτυο των λιμανιών. Ο σταθμός αυτός έχει τη δυνατότητα να παράγει περίπου 175 GWh καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, επιτρέποντας τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας μηδενικών εκπομπών για τη λειτουργία των λιμένων, την τροφοδοσία των επισκεπτόμενων πλοίων, των γερανών, των τερματικών εγκαταστάσεων και των λιμενικών οχημάτων.
Η Glosten έχει αναλάβει τον σχεδιασμό και τη συνολική τεχνική διαχείριση του FNPP, καθορίζοντας το λειτουργικό πλαίσιο της πλατφόρμας και διασφαλίζοντας τη συμμόρφωσή της με τα διεθνή πρότυπα και τους κανονισμούς ασφαλείας. Παράλληλα, η εταιρεία μελετά τις πιθανές τοποθεσίες εγκατάστασης του σταθμού, ενώ χαρτογραφεί την εφοδιαστική αλυσίδα για την κατασκευή, τη συναρμολόγηση, τη μεταφορά και την εγκατάστασή του.
Το FNPP της CORE POWER αξιοποιεί την τεχνολογία της πυρηνικής σχάσης, μια μέθοδο που έχει αποδειχθεί ασφαλής και αξιόπιστη, εξασφαλίζοντας σταθερή και αδιάλειπτη παροχή ενέργειας χωρίς εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Σε αντίθεση με τις χερσαίες πυρηνικές εγκαταστάσεις, το FNPP θα κατασκευάζεται σε ναυπηγεία και θα συναρμολογείται μαζικά. Αυτή η προσέγγιση μειώνει δραστικά το κόστος και επιταχύνει τη διαδικασία εγκατάστασης, καθιστώντας την τεχνολογία πιο ευέλικτη και προσιτή για εφαρμογές μεγάλης κλίμακας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα Κεντρικά Γραφεία του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA).…
Έντονη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις της αμερικανικής κυβέρνησης σχετικά με την επιρροή της Κίνας στη Διώρυγα του Παναμά, με ομάδα Γερουσιαστών να κρούει πρόσφατα…
Μέσω νέων επενδυτικών πρωτοβουλιών, η Ινδία ενισχύει την εξωστρέφειά της στις διεθνείς αγορές, επικεντρώνοντας την προσοχή της στην επέκταση της παρουσίας της στους τομείς…
Έτος «υψηλών πτήσεων» αποτέλεσε το 2024 για τις αερομεταφορές, καθώς ο κλάδος βίωσε αξιοσημείωτη άνοδο της ζήτησης, η οποία καταδεικνύει ότι οι αερομεταφορές έχουν…
Με τη ναυτιλία να βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, αναζητώντας λύσεις μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η τεχνολογία διάσπασης της αμμωνίας έρχεται να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο…
Πτώση 2% σημείωσαν οι Άμεσες Ξένες Επενδύσεις (ΑΞΕ) στις αναπτυσσόμενες οικονομίες το 2024, σηματοδοτώντας τη δεύτερη διαδοχική ετήσια μείωση, σύμφωνα με το Global Investment…
Σε μερική αποδυνάμωση οδηγήθηκε η ναυλαγορά των crude tankers τις τελευταίες ημέρες του Ιανουαρίου, καθώς η ζήτηση δεν έχει ανακάμψει σημαντικά. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης…
Βέβαιος ότι η Ρωσία θα διατηρήσει τα ηνία των εξαγωγών σιταριού παγκοσμίως, έως το τέλος της τρέχουσας περιόδου (Ιούλιος 2024-Ιούνιος 2025), εμφανίστηκε ο Ρώσος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ