
Έντονη ανησυχία επικρατεί στις τάξεις της αμερικανικής κυβέρνησης σχετικά με την επιρροή της Κίνας στη Διώρυγα του Παναμά, με ομάδα Γερουσιαστών να κρούει πρόσφατα τον κώδωνα του κινδύνου για τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, αρκετοί Αμερικανοί Γερουσιαστές εξέφρασαν την Τρίτη 28 Ιανουαρίου τις ανησυχίες τους για την αυξανόμενη κινεζική επιρροή στη Διώρυγα του συμμάχου Παναμά, «φωτογραφίζοντας» τη νέα κυβέρνηση του Προέδρου Τραμπ. Υπενθυμίζεται ότι ο Τραμπ είχε διαμηνύσει πως οι ΗΠΑ θα επανακτήσουν τον έλεγχο της κομβικής θαλάσσιας αρτηρίας για το παγκόσμιο εμπόριο και τη ναυτιλία.
Επί του παρόντος, κινεζικές εταιρείες ελέγχουν τα λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα δύο άκρα της διώρυγας, ενώ το Πεκίνο έχει εκκινήσει την κατασκευή μιας γέφυρας κατά μήκος της θαλάσσιας οδού. Η γέφυρα θα δώσει τη δυνατότητα στην Κίνα να μπλοκάρει χωρίς προειδοποίηση τη διώρυγα, εξέλιξη που θα επέφερε αλυσιδωτές επιπτώσεις για τις ΗΠΑ, όπως επισήμανε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας, Τεντ Κρουζ.
Παράλληλα, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδιακής Ναυτιλιακής Επιτροπής, Λούις Σόλα, διαβεβαίωσε ότι η Επιτροπή εξακολουθεί να παρακολουθεί τις πρακτικές τιμολόγησης της διώρυγας. Επίσης, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής προστίμων και περιορισμών σε πλοία με σημαία Παναμά που προσεγγίζουν λιμάνια των ΗΠΑ.
Από την πλευρά της, η Δημοκρατική Μαρία Κάντγουελ δήλωσε ότι οι ΗΠΑ και ο Παναμάς θα πρέπει να αναθερμάνουν τις διπλωματικές τους σχέσεις. Μέσω της συνεργασίας και της από κοινού ανάπτυξης νέων λιμενικών υποδομών, η διώρυγα θα εξασφαλίσει αξιοπιστία και χαμηλότερο κόστος διέλευσης για τα πλοία, τόνισε.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι άνω του 40% της ετήσιας διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ, αξίας περίπου $270 δισ., διέρχεται από τη Διώρυγα του Παναμά. Επίσης, δύο στα τρία πλοία που διέρχονται από τη διώρυγα κατευθύνονται ή έχουν αναχωρήσει από αμερικανικά λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ