
Εν μέσω διαδοχικών σεισμικών δονήσεων στη Σαντορίνη και την ευρύτερη υποθαλάσσια περιοχή, κάτοικοι και επισκέπτες εγκαταλείπουν το νησί. Στο πλαίσιο αυτό ακτοπλοϊκές και αεροπορικές εταιρείες της χώρας σπεύδουν να συνδράμουν έπειτα από σχετικό αίτημα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.
Συγκεκριμένα, η Aegean προέβη στην προσθήκη δυο έκτακτων, πρόσθετων πτήσεων τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου και μίας επιπλέον την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου, από και προς τη Σαντορίνη για τη διευκόλυνση των μετακινήσεων κατοίκων και επισκεπτών του νησιού.
Σε ανάλογη κίνηση προχώρησε και η Sky express, η οποία ανακοίνωσε την προσθήκη δύο έκτακτων, πρόσθετων πτήσεων τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου και δύο επιπλέον Τρίτη 4 Φεβρουαρίου από και προς το νησί.
Τέλος, η ακτοπλοϊκή εταιρεία Attica Group, ανταποκρινόμενη στις τρέχουσες συνθήκες στο νησί της Σαντορίνης και τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, προχώρησε τον προγραμματισμό έκτακτου δρομολογίου από τη Σαντορίνη.
Το έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου από το πλοίο «Kissamos», το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης θα προσεγγίσει το λιμάνι της Θήρας στις 00:30-01:00 και αναμένεται να αφιχθεί στον Πειραιά στις 07:30 την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου.
Ο Όμιλος Attica σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις και εφόσον χρειαστεί, θα προβεί σε νέες τροποποιήσεις δρομολογίων για την ενίσχυση της σύνδεσης της Σαντορίνης με τον Πειραιά.
Kανένα μέλος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας δεν έχει προβεί σε αύξηση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων με αφορμή την αυξημένη κίνηση στο λιμάνι της Σαντορίνης, λόγω της συνεχιζόμενης σεισμικής δραστηριότητας, αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ Διονύσης Θεοδωράτος, σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ προσθέτοντας ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες-μέλη του Συνδέσμου, βρίσκονται δίπλα στους κατοίκους του νησιού, διευκολύνοντας τις μετακινήσεις ακόμα και με έκτακτα δρομολόγια.
Στο μεταξύ ολοκληρώθηκε η κοινή συνεδρίαση των δύο Επιτροπών (της Μόνιμης Eπιστημονικής Eπιτροπής Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου και Μείωσης της Σεισμικής Διακινδύνευσης και της Μόνιμης Επιστημονικής Επιτροπής Παρακολούθησης του Ελληνικού Ηφαιστειακού Τόξου του ΟΑΣΠ), λόγω της αυξημένης σεισμικής δραστηριότητας στη θαλάσσια περιοχή της Ανύδρου, μεταξύ Θήρας και Αμοργού.
Όπως αποφασίστηκε κλειστά θα παραμείνουν τα σχολεία έως και την Παρασκευή 07/02/2025 σε Θήρα, Ανάφη, Ίο και Αμοργό, ενώ διαπιστώθηκε ότι η σεισμική ακολουθία στη θαλάσσια περιοχή της Ανύδρου, μεταξύ Θήρας και Αμοργού, είναι ιδιαίτερα αυξημένη με 200 σεισμούς από την 1η Φεβρουαρίου με μέγεθος άνω του 3.0 (και με μέγιστο καταγεγραμμένο μέγεθος 4.9).
Ειδικότερα, μετά την ενδελεχή εξέταση όλων των μέχρι τώρα δεδομένων, διατυπώθηκε ομόφωνα από όλα τα μέλη των Επιτροπών ότι:
1. Η σεισμική δραστηριότητα εντός της καλδέρας παραμένει στα ίδια χαμηλά επίπεδα με τις προηγούμενες μέρες.
2. Η σεισμική ακολουθία στη θαλάσσια περιοχή της Ανύδρου, μεταξύ Θήρας και Αμοργού, είναι ιδιαίτερα αυξημένη με 200 σεισμούς από την 1η Φεβρουαρίου με μέγεθος άνω του 3.0 (και με μέγιστο καταγεγραμμένο μέγεθος 4.9).
3. Η τρέχουσα σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή της νήσου Ανύδρου οφείλεται σε υποθαλάσσια ρήγματα με διεύθυνση ΒΑ-ΝΔ και δεν σχετίζεται με ηφαιστειακή δραστηριότητα.
4. Οι Επιτροπές προτείνουν τα ακόλουθα προληπτικά μέτρα:
α. Τα σχολεία να παραμείνουν κλειστά έως και την Παρασκευή 07/02/2025 σε Θήρα, Ανάφη, Ίο και Αμοργό.
β. Οι πολίτες θα πρέπει:
– να αποφεύγουν τις μεγάλες συναθροίσεις εντός κτιρίων.
– να αποφεύγουν την προσέγγιση σε εγκαταλελειμμένα κτίρια.
– να αποφεύγουν την πρόσβαση και παραμονή στα λιμάνια Αμμουδίου, Αρμένης, Κόρφου και Παλαιού Λιμένα Φηρών.
– να προχωρήσουν σε άρση επικίνδυνων στοιχείων μη δομικής τρωτότητας στα κτίριά τους (βαριά επικρεμάμενα αντικείμενα, ψευδοροφές κλπ) και στο άδειασμα των υδάτων στις κολυμβητικές δεξαμενές (πισίνες).
– να επιλέγουν ασφαλείς διαδρομές κατά τη μετακίνησή τους μέσα στον αστικό ιστό και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, ιδιαίτερα στα σημεία που υπάρχουν έντονες μορφολογικές κλίσεις και είναι πιθανόν να εκδηλωθούν κατολισθητικά φαινόμενα.
– να υπάρχει άμεση απομάκρυνση από τις παράκτιες περιοχές, σε περίπτωση ισχυρής σεισμικής δόνησης.
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος του ΟΑΣΠ, Καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας συγκάλεσε εκ νέου σήμερα το μεσημέρι κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών (της Μόνιμης Eπιστημονικής Eπιτροπής Εκτίμησης Σεισμικού Κινδύνου και Μείωσης της Σεισμικής Διακινδύνευσης και της Μόνιμης Επιστημονικής Επιτροπής Παρακολούθησης του Ελληνικού Ηφαιστειακού Τόξου του ΟΑΣΠ). Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, παρουσία του υπουργού Βασίλη Κικίλια, του υφυπουργού Ευάγγελου Τουρνά, του ΓΓ. Πολιτικής Προστασίας, Βασίλη Παπαγεωργίου, καθώς και εκπροσώπων της ηγεσίας του Πυροσβεστικού Σώματος.
Οι Επιτροπές θα συνεδριάσουν εκ νέου την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου στις 08:00.
Σε ό,τι αφορά στην ενημέρωση των πολιτών σε θέματα αντισεισμικής προστασίας, περισσότερα στοιχεία μπορούν να αναζητηθούν στους δικτυακούς τόπους του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (www.oasp.gr) και του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την πώληση με σκοπό την ανακύκλωση του Ε/Γ – Ο/Γ πλοίoυ «ΚΡΗΤΗ ΙΙ» γνωστοποίησε η Attica Group. To «ΚΡΗΤΗ ΙΙ», πλοιοκτησίας θυγατρικής της εταιρείας,…
Η ευρωπαϊκή εφοπλιστική κοινότητα γυρνάει σελίδα, καθώς η European Community Shipowners’ Association (ECSA) μετονομάζεται σε ECSA European Shipowners. Η συγκεκριμένη απόφαση έλαβε χώρα με…
Η εμπιστοσύνη των CEOs στην ανάπτυξη κερδίζει έδαφος παγκοσμίως, παρά το ασταθές γεωπολιτικό και οικονομικό τοπίο. Σύμφωνα με την τελευταία έκδοση της τακτικής έρευνας…
Το 8ο Posidonia Sea Tourism Forum (PSTF 2025) ετοιμάζεται να υποδεχθεί τα κορυφαία στελέχη της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας στο Ηράκλειο της Κρήτης, στις 6-7…
Η τεχνολογία των λιμένων της Ινδίας εισέρχεται σε νέα εποχή βιωσιμότητας, με τον Οργανισμό Λιμένος V. O. Chidambaranar να ηγείται μιας σημαντικής πρωτοβουλίας προς…
Στις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες του Αραβικού Κόλπου εστιάζει σε πρόσφατη ανάλυσή της η Veson Nautical. Ειδικότερα, η ανάλυση αφορά τις χώρες του Αραβικού Κόλπου…
Παρότι το status quo στη διεθνή ναυπηγική σκακιέρα έχει μεταβληθεί άρδην τα τελευταία έτη, η Νότια Κορέα αναμένεται να διατηρήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα…
Η αμμωνία, αν και αποτελεί ένα υποσχόμενο ναυτιλιακό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, είναι εξαιρετικά τοξική. Ακόμα και σε χαμηλές συγκεντρώσεις, μπορεί να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ