
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards. Το καινοτόμο αυτό σκάφος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε συνεργασία με την AG Reederei Norden-Frisia.
Το E-Kat είναι ένα καταμαράν μήκους 32 μ., ειδικά σχεδιασμένο για τη γραμμή Norddeich-Norderney στη Θάλασσα Wadden της Ανατολικής Φρίζιας. Με μέγιστη ταχύτητα 12 κόμβων, το σκάφος κινείται χάρη σε δύο ηλεκτρικούς κινητήρες ισχύος 600 kW ο καθένας. Αυτοί οι κινητήρες κινούν δύο προπέλες, που προσφέρουν εξαιρετική αποδοτικότητα και αθόρυβη λειτουργία.
Η κατασκευή του βασίζεται σε δίδυμα κύτη από αλουμίνιο, που μειώνουν το βάρος και επιτρέπουν βύθισμα μόλις 1,2 μ., εξασφαλίζοντας την ασφαλή πλεύση σε ρηχά νερά. Η υπερκατασκευή του σκάφους, επίσης από αλουμίνιο, συνεισφέρει στη συνολική ελαφρότητα, βελτιώνοντας την ενεργειακή αποδοτικότητα.
Το E-Kat έχει σχεδιαστεί για δρομολόγια διάρκειας 30 λεπτών, με 28 λεπτά διαθέσιμα στο λιμάνι για την αποβίβαση και την επιβίβαση επιβατών. Η φόρτιση των μπαταριών γίνεται από ηλιακά πάνελ εγκατεστημένα στη στεριά.
Το φεριμπότ διαθέτει μεγάλα παράθυρα που προσφέρουν ανεμπόδιστη θέα στη Θάλασσα Wadden, μια περιοχή που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Το σχέδιο επικεντρώνεται τόσο στην άνεση των επιβατών όσο και στη βελτιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ