
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει σε νέα έκθεση η περιβαλλοντική οργάνωση Pacific Environment.
Η έκθεση Poison in the Water: The Call to Ban Scrubber Discharge, The Health and Environmental Costs Industry Wants Us to Ignore υπογραμμίζει το σημαντικό κόστος για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία από την απεριόριστη χρήση των scrubbers. Εάν δεν απαγορευτεί η χρήση scrubbers και η απόρριψη υγρών αποβλήτων από τα συγκεκριμένα συστήματα, τα οικοσυστήματα, οι ωκεάνιοι πόροι και οι παράκτιες κοινότητες θα συνεχίσουν να απειλούνται και οι κίνδυνοι για την ανθρώπινη υγεία θα αυξηθούν, τονίζει η αμερικανική οργάνωση. «Tα απόβλητα των scrubbers δηλητηριάζουν τα νερά και το θαλάσσιο περιβάλλον μας», δήλωσε η Kay Brown, Arctic Policy Director της Pacific Environment.
Στο μεταξύ, το ζήτημα της χρήσης scrubbers φαίνεται να διχάζει τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ κατά τη διάρκεια της Pollution Prevention and Response Subcommittee (PPR12/7/3), η οποία λαμβάνει χώρα στο Λονδίνο από τις 27 έως τις 31 Ιανουαρίου. Ο ΙΜΟ δέχεται πιέσεις προκειμένου να θεσπίσει ένα παγκόσμιο μέτρο, δεδομένου ότι περισσότερες από 40 χώρες έχουν θέσει περιορισμούς σε αυτή την τεχνολογία στα ύδατά τους, με πιο πρόσφατες τη Δανία, τη Σουηδία και την Ολλανδία. Από την άλλη, χώρες όπως η Βραζιλία, το Ιράν και η Ινδία υποστηρίζουν τη μέχρι τώρα πρόταση του ICS να συνεχίσει να εργάζεται εντός του υφιστάμενου πλαισίου (εθελοντικές κατευθυντήριες γραμμές) και να μην «τιμωρεί» πλοία που ήδη διαθέτουν scrubbers. To ICS στην PPR12/7/3 υποστήριξε ότι οι εθνικοί περιορισμοί αφορούν σε εσωτερικά δίκτυα και όχι σε χωρικά ύδατα όπου διέρχονται ξένα πλοία και λαμβάνονται προληπτικά και όχι με βάση σαφή στοιχεία. Η Πολωνία τάχθηκε απέναντι σε αυτή την προσέγγιση «χαμηλής φιλοδοξίας», τονίζοντας ότι η έλλειψη ενός πλαισίου από τον ΙΜΟ οδηγεί στην αύξηση των εθνικών περιορισμών των scrubbers σε όλο τον κόσμο, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνο τον ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ολοκλήρωση της πιστοποίησης δέκα κρατικών αεροδρομίων, σύμφωνα με τα πρότυπα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας της Αεροπορίας, ανακοίνωσε πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.…
Θολό παραμένει το outlook για τα δεξαμενόπλοια, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να παραμένουν αστάθμητος παράγοντας. Σε πρόσφατη έκθεσή της, η BIMCO υπογραμμίζει ότι η…
Μια σημαντική ωκεανογραφική αποστολή με στόχο τη διερεύνηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των υδροθερμικών συστημάτων της καλδέρας της Σαντορίνης και του υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπος, που…
Ο ρυθμός του γεωπολιτικού τανγκό μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας έχει ενταθεί το 2025 ελέω της πορείας που χαράσσει ο Ντόναλντ Τραμπ. Ειδικότερα, ο πρόεδρος…
Το 2024 ήταν μια ακόμα χρονιά μέσα στην οποία τα ελληνικά νησιά βρέθηκαν στην κορυφή των προτιμήσεων Eλλήνων και ξένων τουριστών. Ειδικότερα, βάσει της…
Σε υψηλά επίπεδα αναμένεται να διαμορφωθεί η κατανάλωση σιτηρών το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει σχετικού δημοσιεύματος του ρωσικού πρακτορείου ειδήσεων TASS, η παγκόσμια κατανάλωση…
Στα χαμηλότερα επίπεδά της για τουλάχιστον 12 μήνες κινείται η ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να διαμορφώνεται στα $2.629/FEU…
Σε αναθεώρηση προς τα κάτω των οικονομικών προοπτικών περιοχών της Ευρώπης προχώρησε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανοικοδόμησης και Ανάπτυξης (EBRD), ελέω αποδυναμωμένης ζήτησης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ