Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει σε νέα έκθεση η περιβαλλοντική οργάνωση Pacific Environment.
Η έκθεση Poison in the Water: The Call to Ban Scrubber Discharge, The Health and Environmental Costs Industry Wants Us to Ignore υπογραμμίζει το σημαντικό κόστος για το περιβάλλον και την ανθρώπινη υγεία από την απεριόριστη χρήση των scrubbers. Εάν δεν απαγορευτεί η χρήση scrubbers και η απόρριψη υγρών αποβλήτων από τα συγκεκριμένα συστήματα, τα οικοσυστήματα, οι ωκεάνιοι πόροι και οι παράκτιες κοινότητες θα συνεχίσουν να απειλούνται και οι κίνδυνοι για την ανθρώπινη υγεία θα αυξηθούν, τονίζει η αμερικανική οργάνωση. «Tα απόβλητα των scrubbers δηλητηριάζουν τα νερά και το θαλάσσιο περιβάλλον μας», δήλωσε η Kay Brown, Arctic Policy Director της Pacific Environment.
Στο μεταξύ, το ζήτημα της χρήσης scrubbers φαίνεται να διχάζει τα κράτη-μέλη του ΙΜΟ κατά τη διάρκεια της Pollution Prevention and Response Subcommittee (PPR12/7/3), η οποία λαμβάνει χώρα στο Λονδίνο από τις 27 έως τις 31 Ιανουαρίου. Ο ΙΜΟ δέχεται πιέσεις προκειμένου να θεσπίσει ένα παγκόσμιο μέτρο, δεδομένου ότι περισσότερες από 40 χώρες έχουν θέσει περιορισμούς σε αυτή την τεχνολογία στα ύδατά τους, με πιο πρόσφατες τη Δανία, τη Σουηδία και την Ολλανδία. Από την άλλη, χώρες όπως η Βραζιλία, το Ιράν και η Ινδία υποστηρίζουν τη μέχρι τώρα πρόταση του ICS να συνεχίσει να εργάζεται εντός του υφιστάμενου πλαισίου (εθελοντικές κατευθυντήριες γραμμές) και να μην «τιμωρεί» πλοία που ήδη διαθέτουν scrubbers. To ICS στην PPR12/7/3 υποστήριξε ότι οι εθνικοί περιορισμοί αφορούν σε εσωτερικά δίκτυα και όχι σε χωρικά ύδατα όπου διέρχονται ξένα πλοία και λαμβάνονται προληπτικά και όχι με βάση σαφή στοιχεία. Η Πολωνία τάχθηκε απέναντι σε αυτή την προσέγγιση «χαμηλής φιλοδοξίας», τονίζοντας ότι η έλλειψη ενός πλαισίου από τον ΙΜΟ οδηγεί στην αύξηση των εθνικών περιορισμών των scrubbers σε όλο τον κόσμο, κάτι που δεν βρίσκει σύμφωνο τον ΙΜΟ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Το orderbook των δεξαμενόπλοιων έχει γιγαντωθεί με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Veson…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ