Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται με το Ισραήλ είναι ασφαλή, οι κολοσσοί της ναυτιλίας τακτικών γραμμών δεν επιστρέφουν στην Ερυθρά Θάλασσα και συνεπώς στη Διώρυγα του Σουέζ.
Η MSC έχει γνωστοποιήσει ότι τα πλοία της θα συνεχίσουν να επιλέγουν τον μακρύτερο δρόμο γύρω από το Ακρωτήρι της Καλής Ελπίδος, παρά τις τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή. «Η κατάσταση στη Διώρυγα του Σουέζ παραμένει ρευστή» ενημέρωσε η εταιρεία, υπογραμμίζοντας ότι προτεραιότητα παραμένει η ασφάλεια των πληρωμάτων της.
Στο ίδιο μήκος κύματος, Maersk και Hapag-Lloyd δεν αναμένεται να επιστρέψουν άμεσα στην Ερυθρά Θάλασσα. «Η συμφωνία μόλις επετεύχθη. Θα αναλύσουμε τις τελευταίες εξελίξεις και τον αντίκτυπό τους στην ασφάλεια στην Ερυθρά Θάλασσα», δήλωσε εκπρόσωπος της Hapag-Lloyd.
Από την άλλη, πλοίο της CMA CGM χαράσσει ρότα προς τη Διώρυγα του Σουέζ και συνεπώς όλα δείχνουν ότι ο πρώτος ευρωπαϊκός κολοσσός που επιστρέφει στην Ερυθρά Θάλασσα θα είναι η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία. Πάντως, η εταιρεία δήλωσε ότι το συγκεκριμένο ταξίδι είναι ειδική περίπτωση και ότι τα τακτικά της δρομολόγια δεν θα ακολουθήσουν σε ίδια ρότα.
Πηγή: Bloomberg, Reuters, TheLoadstar
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Το orderbook των δεξαμενόπλοιων έχει γιγαντωθεί με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Veson…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ