
Hμέρες 2016 θυμίζουν οι συνθήκες της ναυλαγοράς των bulk carriers, η οποία προς το παρόν κινείται σε ρηχά νερά.
Οι κύκλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμφίβολα θα θέλουν να ξεχάσουν το 2016, έτος το οποίο σηματοδότησε τα χαμηλότερα επίπεδα ναύλων για όλα τα μεγέθη λόγω πληθώρας παραμέτρων: υπερπροσφορά, επιβραδυνόμενο εμπόριο και μειωμένη βιομηχανική παραγωγή. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο BDI είχε κατρακυλήσει στις 290 μονάδες.
Στο σήμερα, μπορεί η ναυλαγορά να μην έχει υποχωρήσει στα επίπεδα του 2016, ωστόσο οι συνθήκες της αγοράς δημιουργούν πονοκεφάλους. Στις 24 Ιανουαρίου, ο BDI έφτασε στις 778 μονάδες, στα χαμηλότερα δηλαδή επίπεδα από τον Φεβρουάριο του 2023. Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι και οι αξίες των bulk carriers κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2016, εντοπίζει κανείς ομοιότητες: Η Κίνα, που κινεί εν πολλοίς τα νήματα της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων, δείχνει σημάδια επιβράδυνσης της οικονομίας της και ειδικά του real estate, ενώ και η παραγωγή χάλυβα δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Τα πρόσφατα μέτρα τόνωσης της οικονομίας από το Πεκίνο, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων των επιτοκίων και της στήριξης του τομέα των ακινήτων, προσφέρουν ελπίδες ανάκαμψης, αλλά απαιτείται αρκετός χρόνος προκειμένου να φανεί ο αντίκτυπος. Επιπλέον, οι γεωπολιτικές διαταραχές εξακολουθούν να αποτελούν πηγή αβεβαιότητας στις παγκόσμιες εμπορικές ροές.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η δραστηριότητα στις ναυπηγήσεις είναι πιο ήπια συγκριτικά με τα χρόνια πριν από το 2016, ωστόσο οι παραδόσεις νεότευκτων σε συνδυασμό με τις λίγες διαλύσεις ασκούν καθοδικές πιέσεις στην αγορά. Με δεδομένη την πτώση των ναύλων, που ενδέχεται να επιμείνει, κύκλοι της αγοράς αναμένουν διόρθωση των αξιών έως και 30% το 2025, αν και η όποια διόρθωση άπτεται πολλών παραγόντων. Σε κάθε περίπτωση, όπως και σε προηγούμενες χαμηλές αποδόσεις της ναυλαγοράς, οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής, διαθέτοντας αυξημένη ρευστότητα από προηγούμενες πωλήσεις πλοίων και σταθερά λειτουργικά εισοδήματα λόγω της καλής ναυλαγοράς περασμένων ετών, καθιστώντας λιγότερο επιτακτική την ανάγκη πώλησης πλοίων.
Πηγή: Allied ‒ Weekly Market Review ‒ Week 04
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ