Hμέρες 2016 θυμίζουν οι συνθήκες της ναυλαγοράς των bulk carriers, η οποία προς το παρόν κινείται σε ρηχά νερά.
Οι κύκλοι στην αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου αναμφίβολα θα θέλουν να ξεχάσουν το 2016, έτος το οποίο σηματοδότησε τα χαμηλότερα επίπεδα ναύλων για όλα τα μεγέθη λόγω πληθώρας παραμέτρων: υπερπροσφορά, επιβραδυνόμενο εμπόριο και μειωμένη βιομηχανική παραγωγή. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι ο BDI είχε κατρακυλήσει στις 290 μονάδες.
Στο σήμερα, μπορεί η ναυλαγορά να μην έχει υποχωρήσει στα επίπεδα του 2016, ωστόσο οι συνθήκες της αγοράς δημιουργούν πονοκεφάλους. Στις 24 Ιανουαρίου, ο BDI έφτασε στις 778 μονάδες, στα χαμηλότερα δηλαδή επίπεδα από τον Φεβρουάριο του 2023. Παρά το γεγονός ότι οι ναύλοι και οι αξίες των bulk carriers κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2016, εντοπίζει κανείς ομοιότητες: Η Κίνα, που κινεί εν πολλοίς τα νήματα της ζήτησης για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων, δείχνει σημάδια επιβράδυνσης της οικονομίας της και ειδικά του real estate, ενώ και η παραγωγή χάλυβα δεν δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Τα πρόσφατα μέτρα τόνωσης της οικονομίας από το Πεκίνο, συμπεριλαμβανομένων των μειώσεων των επιτοκίων και της στήριξης του τομέα των ακινήτων, προσφέρουν ελπίδες ανάκαμψης, αλλά απαιτείται αρκετός χρόνος προκειμένου να φανεί ο αντίκτυπος. Επιπλέον, οι γεωπολιτικές διαταραχές εξακολουθούν να αποτελούν πηγή αβεβαιότητας στις παγκόσμιες εμπορικές ροές.
Στο μέτωπο της προσφοράς, η δραστηριότητα στις ναυπηγήσεις είναι πιο ήπια συγκριτικά με τα χρόνια πριν από το 2016, ωστόσο οι παραδόσεις νεότευκτων σε συνδυασμό με τις λίγες διαλύσεις ασκούν καθοδικές πιέσεις στην αγορά. Με δεδομένη την πτώση των ναύλων, που ενδέχεται να επιμείνει, κύκλοι της αγοράς αναμένουν διόρθωση των αξιών έως και 30% το 2025, αν και η όποια διόρθωση άπτεται πολλών παραγόντων. Σε κάθε περίπτωση, όπως και σε προηγούμενες χαμηλές αποδόσεις της ναυλαγοράς, οι πλοιοκτήτες τηρούν στάση αναμονής, διαθέτοντας αυξημένη ρευστότητα από προηγούμενες πωλήσεις πλοίων και σταθερά λειτουργικά εισοδήματα λόγω της καλής ναυλαγοράς περασμένων ετών, καθιστώντας λιγότερο επιτακτική την ανάγκη πώλησης πλοίων.
Πηγή: Allied ‒ Weekly Market Review ‒ Week 04
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων πραγματοποίησε την εκδήλωση Κοπής Πίτας 2025, την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου 2025 στο ξενοδοχείο Athens Marriott με αθρόα συμμετοχή Μελών και…
Τα δυο μαύρα κουτιά του επιβατικού αεροπλάνου που συνετρίβη στον ποταμό Ποτόμακ μετά τη σύγκρουσή του με ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού στους αιθέρες της…
Στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ φαίνεται να εστιάζει η TotalEnergies, καθώς πρόσφατα προέβη στην υπογραφή νέας σημαντικής συμφωνίας. Συγκεκριμένα, ο γαλλικός κολοσσός ενέργειας…
Στις πρώτες τους αποφάσεις για τη νομισματική πολιτική του 2025 προχώρησαν Fed και ΕΚΤ. Η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) αποφάσισε να διατηρήσει αμετάβλητα τα…
Έτος έντονης δραστηριότητας στη second-hand αγορά αποτέλεσε το 2024 για τις εταιρείες τακτικών γραμμών, καθώς η ευνοϊκή ναυλαγορά και η γενικότερη αισιοδοξία του κλάδου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ θα κάνει πράξη την απειλή του να επιβάλει από αύριο 1η Φεβρουαρίου δασμούς στα καναδικά και μεξικανικά προϊόντα; Το ερώτημα βρίσκεται…
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ