Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε στο πλαίσιο του ιαπωνικού προγράμματος προώθησης πλοίων μηδενικών εκπομπών, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και του Υπουργείου Γης, Υποδομών, Μεταφορών και Τουρισμού της Ιαπωνίας.
Η Yanmar παρουσίασε το σύστημα κυψελών καυσίμου υδρογόνου για θαλάσσια χρήση, ενώ ολοκλήρωσε με επιτυχία χερσαίες δοκιμές ενός τετράχρονου, υψηλής ταχύτητας, κινητήρα υδρογόνου ισχύος 500 kW. Αυτός ο κινητήρας ενσωματώνει τεχνολογία καυσίμου-οδηγού (pilot ignition), η οποία χρησιμοποιεί μια μικρή ποσότητα συμβατικού καυσίμου για να εξασφαλίσει την αυτανάφλεξη του υδρογόνου. Με αυτόν τον τρόπο θα εξασφαλίζεται σταθερότητα και υψηλή απόδοση κατά τη διαδικασία της καύσης. Το σχέδιο της Yanmar περιλαμβάνει την ανάπτυξη εξειδικευμένων εγκαταστάσεων για την κατασκευή συστημάτων πρόωσης με υδρογόνο και μπαταρίες, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).
Με τη στήριξη του Προγράμματος Προώθησης Πλοίων Μηδενικών Εκπομπών, η Yanmar επισπεύδει τους στόχους παραγωγής των κινητήρων υδρογόνου από το 2050 στο 2040. Παράλληλα, η εταιρεία στοχεύει στην επίτευξη πλήρως ανθρακικά ουδέτερων προϊόντων ναυτικής ισχύος μέχρι το 2045.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Το orderbook των δεξαμενόπλοιων έχει γιγαντωθεί με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Veson…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ