Το orderbook των δεξαμενόπλοιων έχει γιγαντωθεί με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να έχουν διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη συγκεκριμένη εξέλιξη.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της Veson Nautical, το 2024 τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 435 tankers, επίπεδα που συνιστούν ετήσια άνοδο της τάξεως του 31%. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες ήταν οι οδηγοί της συγκεκριμένης τάσης, καθώς τοποθέτησαν παραγγελίες για 113 πλοία πέρσι, ενώ δεύτεροι ήταν οι Κινέζοι με 75 παραγγελίες, τρίτοι οι Σιγκαπουριανοί με 43 παραγγελίες, τέταρτοι οι Βρετανοί με 42 παραγγελίες και πέμπτοι οι Ιάπωνες με 18 παραγγελίες.
Παράλληλα, οι περισσότερες παραγγελίες αφορούσαν μικρότερα μεγέθη και δη τα product tankers, τα οποία αντιπροσωπεύουν σε 47% (204) των συνολικών παραγγελιών (435), με τα MR να πρωταγωνιστούν. Μετά ακολούθησαν τα Aframax/LR2s με παραγγελίες για 101 πλοία και μετά τα VLCCs με παραγγελίες για 57 πλοία. Ακόμα, τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 45 Suezmaxes και 28 Panamax/LR1s.
Την ίδια ώρα, από τις παραγγελίες που τοποθετήθηκαν, οι περισσότερες «πήγαν» σε κινεζικά ναυπηγεία. Σύμφωνα με τα δεδομένα της VesselsValue που αξιοποιεί στο report η Veson, τα κινεζικά ναυπηγεία εξασφάλισαν παραγγελίες για 322 πλοία, ενώ ακολούθησαν τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία με παραγγελίες για 74 πλοία, τα βιετναμέζικα με παραγγελίες για 25 πλοία και τα ιαπωνικά με παραγγελίες για 12 πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ