Τα δυο μαύρα κουτιά του επιβατικού αεροπλάνου που συνετρίβη στον ποταμό Ποτόμακ μετά τη σύγκρουσή του με ελικόπτερο της αεροπορίας στρατού στους αιθέρες της Ουάσιγκτον προχθές Τετάρτη το βράδυ ανακτήθηκαν χθες Πέμπτη από τους ερευνητές, που προσπαθούν να κατανοήσουν τα αίτια της καταστροφής – αν και, κατά τον πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ, πιθανόν οφειλόταν στις πολιτικές προώθησης της διαφορετικότητας στον δημόσιο τομέα των ΗΠΑ.
Ο αποτυπωτής ήχων πιλοτηρίου και ο καταγραφέας δεδομένων πτήσης του αεροπλάνου, συγκριτικά μικρού Bombardier CRJ700 με 64 επιβαίνοντες, το οποίο συγκρούστηκε προχθές Τετάρτη το βράδυ με ελικόπτερο Sikorsky H-60 Black Hawk με τριμελές πλήρωμα, εντοπίστηκαν κι ανασύρθηκαν από τα παγωμένα νερά του ποταμού που βρέχει την αμερικανική πρωτεύουσα.
Τα δυο μαύρα κουτιά θα αναλυθούν πλέον από ομάδα της αμερικανικής υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών (NTSB), στην οποία ανατέθηκε να εξακριβώσει τα αίτια του δυστυχήματος χωρίς επιζώντες, του χειρότερου στις ΗΠΑ τα τελευταία 20 χρόνια και πλέον.
Αξιωματούχοι του NTSB τόνιζαν χθες πως δεν διαθέτουν «επαρκή στοιχεία» σε αυτό το στάδιο για να μιλήσουν για τις αιτίες, ή για να αποκλείσουν παράγοντες, συμπληρώνοντας πως η υπηρεσία λογαριάζει να δώσει στη δημοσιότητα προκαταρκτικό πόρισμα «εντός 30 ημερών».
Αλλά ο πρόεδρος Τραμπ, αφού τήρησε ενός λεπτού σιγή κι εξέφρασε θλίψη για τη «μαύρη και φριχτή νύχτα», επέλεξε να δώσει στην τραγωδία πολιτική διάσταση.
«Εγώ είχα δώσει την προτεραιότητα στην ασφάλεια. Ο (σ.σ. πρώην πρόεδρος Μπαράκ) Ομπάμα κι ο (πρώην πρόεδρος Τζο) Μπάιντεν κι οι Δημοκρατικοί έδωσαν την έμφαση στην πολιτική», υποστήριξε από το βήμα στον Λευκό Οίκο, κατηγορώντας τους προκατόχους του πως μείωσαν τις απαιτήσεις για τα προσόντα του προσωπικού που εγγυάται την αεροπορική ασφάλεια.
Είναι γνωστό καιρό τώρα πως στο στόχαστρο του Ρεπουμπλικάνου βρίσκονται τα προγράμματα για την προώθηση της διαφορετικότητας στην αμερικανική δημόσια διοίκηση, εν προκειμένω στην αμερικανική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας (FAA).
«Είχαν δώσει ακόμη και οδηγία: ‘Υπερβολικά λευκή’. Αλλά εμείς θέλουμε κόσμο με ικανότητες», επέμεινε ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος, υποσχόμενος κατά τα άλλα διεξοδική έρευνα για να εξακριβωθούν οι αιτίες.
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών του προέδρου Μπάιντεν, ο Δημοκρατικός πολιτικός Πιτ Μπούτιτζετζ, χαρακτήρισε το επίμαχο σχόλιο του ενοίκου του Λευκού Οίκου «απαράδεκτο». «Την ώρα που οικογένειες πενθούν, ο κ. Τραμπ θα όφειλε να ηγείται, όχι να ψεύδεται», πρότεινε.
Όταν πιέστηκε να απαντήσει αν κατηγορεί τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας κι αποδίδει το δυστύχημα στις πολιτικές προώθησης της διαφορετικότητας, ο Ντόναλντ Τραμπ παραδέχθηκε πως «δεν ξέρει» ακόμα τις αιτίες, επιμένοντας μολαταύτα πως όντως αυτά «θα μπορούσαν να είναι» τα αίτια.
Με απολογισμό 67 νεκρούς, αυτή είναι η χειρότερη αεροπορική καταστροφή στις ΗΠΑ αφότου είχε συντριβεί αεροπλάνο της γραμμής αμέσως μετά την απογείωσή του από τη Νέα Υόρκη τον Νοέμβριο του 2001.
Έπειτα από ώρες έρευνας σε δύσκολες συνθήκες για να βρεθούν επιζώντες, χωρίς επιτυχία, οι υπηρεσίες αντιμετώπισης εκτάκτων καταστάσεων επικεντρώνονται πλέον στην ανάσυρση των πτωμάτων των θυμάτων από τον ποταμό Ποτόμακ, σε πολύ μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο Ρόναλντ Ρέιγκαν. Ως χθες Πέμπτη το πρωί είχαν ανασυρθεί 28 πτώματα, σύμφωνα με το πυροσβεστικό σώμα, ενώ αμερικανικά ΜΜΕ μετέδωσαν χθες βράδυ πως ο αριθμός των θυμάτων που περισυνελέγησαν έφτασε πλέον τα 40.
Για τον πρόεδρο Τραμπ, η σύγκρουση «έπρεπε να είχε αποφευχθεί». Το ελικόπτερο «είχε πάρει απίστευτα κακή πορεία», είπε, κρίνοντας πως ενέσκηψε σειρά «κακών αποφάσεων».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περιορισμένες είναι οι μεταβολές που καταγράφονται στη ναυλαγορά των containerships, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει πτώση της τάξεως του 2%…
Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ παρέμεινε σταθερό στη ζώνη του ευρώ και αυξήθηκε κατά 0,1% στην ΕΕ, σε σύγκριση με…
Τους λόγους για τους οποίους ο ΙΜΟ θα πρέπει να προβεί σε άμεση απαγόρευση των scrubbers, λόγω του αντικτύπου τους στο θαλάσσιο περιβάλλον, αναλύει…
Έγκριση για ένα πρωτοποριακό σχέδιο παραγωγής κινητήρων υδρογόνου και συστημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου δόθηκε πρόσφατα στη Yanmar Power Technology Co., Ltd. Το σχέδιο εγκρίθηκε…
Στο αμερικανικό LNG στρέφει το βλέμμα της η ιαπωνική εταιρεία ενέργειας JERA, εστιάζοντας στις προοπτικές που παρέχει με φόντο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας…
Παρά τη σύναψη συμφωνίας εκεχειρίας στη Λωρίδα της Γάζας και τις συνεπακόλουθες διαβεβαιώσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης ότι πλοία που δεν συνδέονται…
Αύξηση 0,6% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Νοέμβριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Νοεμβρίου 2023, έναντι μείωσης 0,1%…
Η εποχή των βιώσιμων θαλάσσιων μεταφορών εξελίσσεται και στη Γερμανία, με την εγκαινίαση του πρώτου πλήρως ηλεκτρικού καταμαράν φεριμπότ (E-Kat) από την Damen Shipyards.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ