Σε ρηχά νερά κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου διαφόρων μεγεθών το διάστημα πριν από την έναρξη της Χρονιάς του Φιδιού, η οποία παραδοσιακά συμπίπτει με την αναστολή της λειτουργίας πολλών βιομηχανιών στην Κίνα.
Το πλήγμα ήταν σημαντικό για τα Capesizes, με τον Baltic 5TC Average να κλείνει την περασμένη εβδομάδα στα $8.156/ημέρα, καταγράφοντας εβδομαδιαία πτώση 29%. Πρόκειται μάλιστα για τα χαμηλότερα επίπεδα από την 1η Μαρτίου 2023.
Στο ίδιο μήκος κύματος και τα Handysizes, με τους ναύλους (7ΤC Average) να κινούνται στα $7.406/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 9% σε εβδομαδιαία βάση και αγγίζοντας τα χαμηλότερα επίπεδα από τις 11 Αυγούστου 2023. Η εικόνα είναι ακόμα χειρότερη για τα Supramaxes και τα Kamsarmaxes, των οποίων οι ναύλοι υποχώρησαν στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2020. Συγκεκριμένα, ο 5TC Average για τα Kamsarmaxes έπεσε στα $6.969/ημέρα, στα χαμηλότερα επίπεδα από τις 29 Μαΐου 2020. Όμοια, ο 10TC Average των Supramaxes έφτασε στα $6.044/ημέρα, μια πτώση της τάξεως του 18% συγκριτικά με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα. Ο συγκεκριμένος αριθμός είναι ο χαμηλότερος από τις 9 Ιουνίου του 2020.
Οι προοπτικές της ναυλαγοράς των bulk carriers είναι αβέβαιες και σημαντικός θα είναι ο αντίκτυπος από τις κινήσεις Τραμπ. Ο Αμερικανός πρόεδρος εξετάζει την εφαρμογή δασμών 10% στα κινεζικά προϊόντα, ο οποίος θα μπορούσε να τεθεί σε ισχύ από την 1η Φεβρουαρίου, ποσοστό σημαντικά χαμηλότερο από τους δασμούς 60% που πρότεινε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι, εάν οι ΗΠΑ εφαρμόσουν αυτόν τον πρόσθετο δασμό και η Κίνα προβεί σε αντίποινα, το ΑΕΠ των ΗΠΑ θα μπορούσε να μειωθεί κατά $55 δισ., ενώ αυτό της Κίνας κατά $128 δισ., κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών της προεδρίας Τραμπ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ