Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards & Technologies και Πρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, τοποθετήθηκε σχετικά με την αναδιάρθρωση της ναυπηγικής βιομηχανίας και την εθνική άμυνα.
Ακολουθεί απόσπασμα από την τοποθέτηση του κ. Ξενοκώστα:
Το παράδοξο των Ελληνικών Ναυπηγείων και η στάση του Πολεμικού Ναυτικού
Η εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία αναγεννήθηκε από τις στάχτες της μετά από δεκαετίες εγκατάλειψης.
Η ONEX έχει επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την ανασυγκρότηση των Ναυπηγείων Σύρου και Ελευσίνας, διασφαλίζοντας θέσεις εργασίας και αναζωογονώντας τις τοπικές οικονομίες.
Παρά την κρατική και διεθνή υποστήριξη, το Πολεμικό Ναυτικό δείχνει προτίμηση σε ναυπηγεία του εξωτερικού, αγνοώντας τις δυνατότητες των ελληνικών υποδομών, αγνοώντας ότι τα ελληνικά ναυπηγεία είναι σε θέση να κατασκευάσουν οποιοδήποτε πλοίο χρειάζεται το Πολεμικό Ναυτικό.
Τα δεδομένα μιλούν από μόνα τους
Τα ελληνικά ναυπηγεία μπορούν να κατασκευάσουν πλοία για το Πολεμικό Ναυτικό με 15% μικρότερο κόστος από τις ξένες εταιρείες παρόλα αυτά, ο Αρχηγός του ΓΕΝ ανακοίνωσε ότι η στρατηγική του Πολεμικού Ναυτικού βασίζεται στη συνεργασία με ξένα ναυπηγεία, αναθέτοντας σε αυτά την επιλογή πιθανής συνεργασίας με ελληνικά ναυπηγεία.
Παρά την πολιτική βούληση της ελληνικής κυβέρνησης, η ONEX δεν έχει λάβει καν πρόσκληση για υποβολή προτάσεων από το Πολεμικό Ναυτικό. Δεν έχει πραγματοποιηθεί ούτε μια επίσκεψη/ περιήγηση στους χώρους των ναυπηγείων ούτε καν στα εγκαίνια της Δεξαμενής «Ανδρεάδης» στην Ελευσίνα, πριν από 1,5 χρόνο, όπου παρευρέθηκε όλος ο πολιτικός κόσμος, υπουργοί και εκπρόσωποι της κυβέρνησης, πρέσβεις, η DFC και διεθνείς εταίροι, αλλά από το Πολεμικό Ναυτικό δεν παρέστη δυστυχώς ούτε ένας αξιωματούχος, παρά την επίσημη πρόσκληση.
Η ONEX δεν έχει λάβει μέχρι τώρα απάντηση στις επίσημες επιστολές που έχει απευθύνει στην ηγεσία του Π.Ν. όπως, η πρόταση για την κατασκευή της τέταρτης φρεγάτας FDI Belharra με 15% χαμηλότερο κόστος. Επιπλέον, και η πρόσφατη προσφορά, δωρεάς 100.000 ευρώ, για επισκευές από την ONEX απορρίφθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό.
Παρά την απουσία της ουσιαστικής στήριξης του Πολεμικού Ναυτικού, η ONEX συνεχίζει να αποδεικνύει ότι τα Ελληνικά Ναυπηγεία είναι βιώσιμα και ανταγωνιστικά. Η ONEX είναι έτοιμη να επισκευάσει οποιοδήποτε πλοίο, αρκεί να της δοθεί η ευκαιρία να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις με τα υπόλοιπα Ευρωπαϊκά Ναυπηγεία.
Το ερώτημα που παραμένει
Η ελληνική και αμερικανική κυβέρνηση, το κοινοβούλιο, η εφοπλιστική κοινότητα και οι διεθνείς εταίροι στηρίζουν το εγχείρημά μας στην εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία και συμμερίζονται το όραμά μας τα ναυπηγεία να είναι προέκταση της ναυτιλίας και όχι μόνο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το Πολεμικό Ναυτικό γιατί όχι; Θα επιμείνει να αγνοεί τις δυνατότητες της χώρας ή θα δώσει την ευκαιρία στον ελληνικό ναυπηγικό τομέα να αποδείξει την αξία του για την εθνική άμυνα;
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Tην Τρίτη 28 Ιανουαρίου ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, συνοδευόμενος από υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου, συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ