Η παραγωγή ηλεκτρισμού με καύση άνθρακα στην Αυστραλία υποχώρησε στο χαμηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί το τέταρτο τρίμηνο του 2024, με το καύσιμο αυτό να εισφέρει λιγότερο από το 50% της εθνικής παραγωγής ρεύματος τη συγκεκριμένη περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου εποπτικού φορέα.
Η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρισμού μέσω ηλιακής ενέργειας επέτρεψε να μειωθεί το μερίδιο της παραγωγής με καύση άνθρακα κάτω από το 50% του συνόλου της από τον Οκτώβριο ως τον Δεκέμβριο του 2024, εξήγησε ο AEMO (Australian Energy Market Operator).
Παράλληλα, η παραγωγή ηλεκτρισμού με φωτοβολταϊκά εγκατεστημένα σε οροφές κτιρίων αυξήθηκε σε 18% και αυτή από ειδικές εγκαταστάσεις («φάρμες») κατά 9% το τέταρτο τρίμηνο, φθάνοντας σε επίπεδα ρεκόρ.
Την περίοδο αυτή, η ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές έφθασε το 46% του ενεργειακού μείγματος της Αυστραλίας, φθάνοντας στην κορύφωση την 7η Νοεμβρίου 2024, όταν το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών στο μείγμα έφθασε το 75,6%.
Η Αυστραλία, χώρα που συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους εξαγωγείς άνθρακα, έχει δεσμευτεί να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα, μειώνοντας δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ως το 2050. Η χώρα παραμένει πάντως ανάμεσα στους κυριότερους εξαγωγείς άνθρακα και φυσικού αερίου στην υφήλιο και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα ορυκτά καύσιμα για την παραγωγή ηλεκτρισμού.
Σε παγκόσμια κλίμακα, περίπου το ένα τρίτο του ηλεκτρισμού που καταναλώνει η ανθρωπότητα παράγεται με την καύση άνθρακα, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (ΔΟΕ). Η ζήτηση για αυτό το ορυκτό καύσιμο, το οποίο συμβάλλει στην κλιματική αλλαγή, έσπασε ρεκόρ το 2022.
Με βάση τους υπολογισμούς του ΔΟΕ, για να μειωθούν στο μηδέν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ως τα μέσα του αιώνα, θα έπρεπε να σταματήσει η παραγωγή ηλεκτρισμού με καύση άνθρακα χωρίς δέσμευση του εκπεμπόμενου διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2040.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ