
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime Partners και Ευάγγελος Μαρινάκης, Ιδρυτής και πρόεδρος, Capital Maritime & Trading Corp στο πλαίσιο εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Economist πρόσφατα στην Αθήνα.
Η παγκόσμια οικονομία αντιμετωπίζει ορισμένες δυσκολίες με τη ναυτιλία να καλείται να επιλύσει τον δισεπίλυτο γρίφο των γεωπολιτικών αναταραχών, ανέφερε σε σχετική ερώτηση η κ. Αγγελική Φράγκου.
Η κ. Φράγκου υπογράμμισε επίσης τον αντίκτυπο των αμερικανικών κυρώσεων στα πλοία μεταφοράς ρωσικών ενεργειακών αγαθών: «100 VLCCs ή το 10% του στόλου βγήκε εκτός αγοράς», τόνισε. Παράλληλα, υπενθύμισε στο κοινό τις σφοδρές επιδράσεις των αμερικανικών κυρώσεων με αποδέκτη το Ιράν στα δεξαμενόπλοια κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Ντόναλντ Τραμπ ως Προέδρου των ΗΠΑ, δεδομένου ότι οι ιρανικές εξαγωγές πετρελαίου υποχώρησαν κατά 88%.
Η επικεφαλής του ομίλου Navios φάνηκε επιφυλακτική για το εάν τελικά η εκεχειρία των Χαμάς και Ισραήλ θα επιτρέψει την επιστροφή των διελεύσεων πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ. Στο μέτωπο των δασμών, η κ. Φράγκου σχολίασε ότι «δεν ξέρουμε πως θα επιβληθούν» και ποια θα είναι η νέα τάξη πραγμάτων για το θαλάσσιο εμπόριο. Πρόσθεσε δε ότι βραχυπρόθεσμα η αναποτελεσματικότητα έχει θετικό αντίκτυπο για τον κλάδο, αλλά μακροπρόθεσμα δεν αποτελεί οδηγό καλών εξελίξεων για τη ναυτιλία, σημείωσε. «Η επίλυση των συγκρούσεων θα είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το 2025», κατέληξε συμπερασματικά.
Αισιόδοξος όσον αφορά την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας και την πολιτική που θα χαράξει ο Ντόναλντ Τραμπ στο μέτωπο των δασμών, δήλωσε ο επικεφαλής του ομίλου Capital, κ. Ευάγγελος Μαρινάκης.
Από τη μία, ο Ντόναλντ Τραμπ θέλει να προστατεύσει τα συμφέροντα των ΗΠΑ και θέλει να αξιοποιήσει τους δασμούς. Όμως, από την άλλη, οι εισαγωγικές ανάγκες των ΗΠΑ σε ορισμένα εμπορεύματα είναι σημαντικές και συνεπώς ο κ. Μαρινάκης υποστηρίζει ότι είναι πιθανότερο οι αποφάσεις που εν τέλει θα παρθούν από την Ουάσιγκτον να μην έχουν εξίσου σφοδρό αντίκτυπο (σε σύγκριση με εκείνον που θα είχαν τα μέτρα που υποσχόταν κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου).
Παράλληλα, ο κ. Μαρινάκης έστρεψε την προσοχή του και στην Ευρώπη, εκφράζοντας τον προβληματισμό του για την έλλειψη ηγεσίας στη Γηραιά Ήπειρο. «Όταν υπάρχει έλλειψη ηγεσίας τη στιγμή που πρέπει να παρθούν κρίσιμες αποφάσεις, η επίδραση στις οικονομίες της Ευρώπης είναι σημαντικότερη. Αυτό έχει φανεί και τα τελευταία έτη, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τον ρωσο-ουκρανικό πόλεμο, τις κυρώσεις και τον αντίκτυπο των εξελίξεων στην αγοραστική ικανότητα των καταναλωτών».
Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής του ομίλου Capital δεν φάνηκε αισιόδοξος αναφορικά με τις οικονομικές προοπτικές της Ευρώπης. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η Ελλάδα αποτελεί εξαίρεση, καθώς βρίσκεται σε αναπτυξιακή ρότα, η οποία θα επιμείνει για κάποια έτη ακόμη, με βαρύ χαρτί της ελληνικής οικονομίας να παραμένει ο τουριστικός κλάδος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ