
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα προτείνει την απαγόρευση του ρωσικού υγροποιημένου φυσικού αερίου ( LNG) στην τελευταία δέσμη των κυρώσεων επειδή τα κράτη μέλη της εξέφρασαν τις ανησυχίες τους σχετικά με την εξασφάλιση εναλλακτικών λύσεων, συμπεριλαμβανομένων από τις Ηνωμένες Πολιτείες, δήλωσαν ευρωπαίοι διπλωμάτες.
«Πρωτίστως πρέπει να πρέπει να έχεις μια συμφωνία διαφορετικά θα μείνεις χωρίς φυσικό αέριο από την Ρωσία και χωρίς τις ΗΠΑ» δήλωσε ένας από τους διπλωμάτες.
Το περασμένο Ιούνιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση είχε απαγορεύσει τις μεταφορτώσεις ρωσικού LNG σε μια περαιτέρω δέσμη κυρώσεων που είχε επιβάλει στην Ρωσία λόγω της πλήρους κλίμακας εισβολής της στην Ουκρανία.
Η Μόσχα χρησιμοποιούσε τα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης για να πραγματοποιεί μεταφορτώσεις LNG από πλοίο σε πλοίο, με προορισμό την Ασία. Από τότε που τέθηκε σε ισχύ η απαγόρευση, περισσότερο ρωσικό υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG παρέμενε στην Ευρώπη, γεγονός που ώθησε ορισμένα κράτη μέλη να ζητούν πιο αυστηρούς κανόνες και μια συνολική απαγόρευση.
Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν πρότεινε τη λήψη πιο αυστηρών μέτρων μετά την αντίδραση ορισμένων μελών της ΕΕ. Πηγές της ΕΕ ανέφεραν ότι ο κρύος χειμώνας, η μείωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου και η χρονική συγκυρία των γερμανικών εκλογών της 23ης Φεβρουαρίου φρέναραν περαιτέρω την πρόταση αυτή.
«Η γενική ιδέα διατυπώθηκε από την Επιτροπή σε κατ’ ίδιαν συναντήσεις προκειμένου να βολιδοσκοπήσει … Προφανώς ένα ή περισσότερα μέλη (κράτη) εξέφρασαν έντονη αντίθεση ώστε η Επιτροπή να μην κρίνει σκόπιμο να προτείνει ένα τέτοιο μέτρο τώρα».
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θέλει η ΕΕ να αγοράζει περισσότερο αμερικανικό LNG και ότι θα το καταστήσει διαθέσιμο. Δεν είναι σαφές πότε η ΕΕ θα μπορέσει να διασφαλίσει βραχυπρόθεσμα περισσότερο αμερικανικό LNG καθώς το επίπεδο των εξαγωγών βρίσκεται ήδη στο μέγιστο.
Ο Τραμπ αναίρεσε το μορατόριουμ για τα νέα σχέδια για το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) που είχε θέσει σε εφαρμογή ο προκάτοχος του στην προεδρία Τζο Μπάιντεν, αλλά τα αποτελέσματα δεν θα γίνουν αισθητά πριν από το 2030.
Οι ΗΠΑ εξήγαγαν το 70% του υγροποιημένου φυσικού αερίου τους στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ