Η θυελλώδης «είσοδος» του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει επί του παρόντος περιορισμένη επίδραση στην αγορά των δεξαμενόπλοιων. Ωστόσο, σε πρόσφατη έκθεσή της, η ναυλομεσιτική Gibson υπογραμμίζει ότι η πολιτική που θα χαράξει ο 47ος Πρόεδρος των ΗΠΑ στο μέτωπο της ενέργειας δύναται να μεταμορφώσει εκ νέου την αγορά των tankers.
Ειδικότερα, προτεραιότητα για τον Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να συνιστά ο τερματισμός του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ απείλησε τη Ρωσία με νέες κυρώσεις, εφόσον η Μόσχα δεν θελήσει να βρεθεί μια λύση για τον τερματισμό του πολέμου. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει ότι η κυβέρνηση Τραμπ δεν φαίνεται διατεθειμένη να άρει τις επιβληθείσες κυρώσεις στη Μόσχα αλλά ούτε και το πλαφόν που έχει τεθεί στις τιμές ρωσικού πετρελαίου.
Την ίδια ώρα, ερωτηματικό παραμένει κατά πόσο οι ΗΠΑ θα «σφυροκοπήσουν» το Ιράν με νέες κυρώσεις, επηρεάζοντας την ικανότητά του να εξάγει πετρέλαιο καθώς και την ικανότητα της Κίνας να το εισάγει. Επιπλέον, ο Ντόναλντ Τραμπ πρόσφατα δήλωσε ότι οι ΗΠΑ ίσως σταματήσουν να εισάγουν πετρέλαιο από τη Βενεζουέλα, ενώ περαιτέρω κυρώσεις δεν αποκλείονται.
Συνεπώς, ένα σενάριο περισσότερων κυρώσεων σε Ιράν, Ρωσία και Βενεζουέλα θα οδηγούσε σε υψηλότερες τιμές πετρελαίου. Πάντως, αντίβαρο σε μια τέτοια εξέλιξη θα αποτελούσε μια θετική απόκριση του OPEC στο κάλεσμα Τραμπ να αυξήσει την παραγωγή του.
Παράλληλα, ο 47ος Πρόεδρος των ΗΠΑ δεσμεύτηκε να αναπληρώσει πλήρως τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των ΗΠΑ. Μια ταχεία (περίοδος ενός έτους υποθέτει η Gibson) αναπλήρωσή τους –αξιοποιώντας μονάχα την εγχώρια παραγωγή‒ θα οδηγούσε σε άνοδο των τιμών πετρελαίου και μείωση των αμερικανικών εξαγωγών. Άλλωστε, για την πλήρη αναπλήρωση εκτιμάται πως οι ΗΠΑ χρειάζονται περίπου 300 εκατ. βαρέλια. Σε ένα σενάριο σταδιακής αναπλήρωσης των αποθεμάτων κατά τη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ, ο αντίκτυπος για πετρέλαιο και δεξαμενόπλοια δεν θα είναι τόσο έντονος.
Πέραν των προαναφερθέντων, ο Πρόεδρος των ΗΠΑ έχει ταχθεί υπέρμαχος της αύξησης των εξορύξεων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Το κατά πόσο οι κολοσσοί ενέργειας θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες του μένει ακόμη να φανεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ