Τον εμπορευματικό χάρτη του άνθρακα το 2025 επιχειρεί να σκιαγραφήσει η Kpler με νέα της έκθεση, εστιάζοντας την προσοχή της στην Κίνα.
Κατ’ αρχάς, η National Energy Administration της Κίνας αναμένει ότι η εγχώρια παραγωγή θα αυξηθεί κατά 100 εκατ., στους 4,8 δισ. τόνους, γεγονός που θα επηρεάσει τη ζήτηση για εισαγωγές και θα ασκήσει καθοδικές πιέσεις στις παγκόσμιες τιμές. Η Kpler εκτιμά ότι η ζήτηση εισαγωγών θερμικού άνθρακα της Κίνας θα μειωθεί στα χαμηλά επίπεδα των 300 εκατ. τόνων το 2025, με το ενδεχόμενο περαιτέρω αναθεωρήσεων προς τα κάτω, εάν οι χειμερινές θερμοκρασίες στη βορειοανατολική Ασία παραμείνουν πάνω από τις εποχικές νόρμες.
Μια βασική πρόκληση για τις κινεζικές εταιρείες εξόρυξης θα είναι να διασφαλίσουν ότι το προϊόν τους θα παραμείνει σε ανταγωνιστικές τιμές έναντι του εισαγόμενου άνθρακα. Σημαντικοί προμηθευτές όπως η Ινδονησία, η Αυστραλία και η Ρωσία επωφελούνται από το χαμηλό κόστος εξόρυξης και έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόζουν τις τιμές τους για να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς τους. Ωστόσο, αυτή η δυναμική θα μπορούσε να ωθήσει την κινεζική κυβέρνηση να εφαρμόσει μέτρα για την προστασία της εξορυκτικής της βιομηχανίας.
Κατά την Kpler, οι συνθήκες εξασθενημένης ζήτησης στη λεκάνη του Ατλαντικού αναμένεται να αυξήσουν τον ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά από άλλες περιοχές εξαγωγής. Η Τουρκία και το Μαρόκο παραμένουν οι μόνοι σταθεροί κόμβοι ζήτησης στη Μεσόγειο, αλλά δεν έχουν την ικανότητα να απορροφήσουν την πλεονάζουσα προσφορά στην περιοχή που προκαλείται από τη μειωμένη ζήτηση στην ΕΕ.
Ένας άλλος μεγάλος προμηθευτής άνθρακα, η Αυστραλία έχει αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα, μετά την άρση του ανεπίσημου εμπάργκο από το Πεκίνο το 2023, αν και οι προοπτικές για τη διατήρηση της ισχύος της στην ασιατική χώρα παραμένουν νεφελώδεις λόγω γεωπολιτικών κινδύνων. Συγκεκριμένα, οι παραγωγοί άνθρακα της Αυστραλίας ενδέχεται να αντιμετωπίσουν νέες προκλήσεις εάν η νέα διοίκηση των ΗΠΑ εφαρμόσει αυστηρότερες πολιτικές έναντι της Κίνας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να πιέσει την Αυστραλία να ευθυγραμμίσει τις εμπορικές και εξωτερικές πολιτικές της με αυτές των ΗΠΑ, γεγονός που θα επιδείνωνε τις βελτιούμενες διπλωματικές σχέσεις με την Κίνα. Σε κάθε περίπτωση, τυχόν πιθανές εντάσεις μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας θα ωφελήσουν τους εξαγωγείς άνθρακα από την Ινδονησία, τη Ρωσία και την Κολομβία. Ωστόσο, η δυνατότητα της Κολομβίας να αξιοποιήσει αυτή την ευκαιρία είναι περιορισμένη, δεδομένου του σχετικά υψηλού κόστους εξόρυξης και των ακριβότερων ναύλων κατά μήκος της διαδρομής Κολομβίας-Κίνας, καταλήγει η Kpler.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ