Στην Κίνα εστιάζει για ακόμα μία φορά η ναυτιλία μεταφοράς χύδην ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση του μεγαλύτερου εισαγωγέα σιτηρών παγκοσμίως θα αποτελέσει «βαρόμετρο» για τις ναυλαγορές.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της BIMCO, τον Ιανουάριο οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα εκτιμάται ότι θα μειωθούν κατά 51% σε ετήσια βάση. Οι εκτιμήσεις αυτές αντανακλούν την αναμενόμενη συρρίκνωση των εισαγωγών σόγιας, ως απότοκο της συγκέντρωσης υψηλών αποθεμάτων μετά την αύξηση των κινεζικών εισαγωγών κατά το α΄ εξάμηνο του 2024. Παράλληλα, οι εισαγωγές σιταριού και καλαμποκιού αναμένεται επίσης να μειωθούν, λόγω των ιστορικά υψηλών κινεζικών συγκομιδών του 2024.
Η διαφαινόμενη επιβράδυνση των αποστολών σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ασκήσει καθοδικές πιέσεις στους ναύλους των bulk carriers. Ήδη η ναυλαγορά των Panamaxes, τα οποία μεταφέρουν το 83% των κινεζικών εισαγωγών σιτηρών, έχει υποχωρήσει, καθώς ο δείκτης BPI (Baltic Panamax Index) έχει μειωθεί τον Ιανουάριο κατά μέσο όρο κατά 41% σε ετήσια βάση.
Από την πλευρά των εξαγωγικών χωρών, μέχρι στιγμής φέτος, οι βραζιλιάνικες αποστολές έχουν μειωθεί κατά 29% σε ετήσια βάση, ενώ οι αμερικανικές αποστολές έχουν κατρακυλήσει κατά 57% σε ετήσια βάση. Το γεγονός αυτό έχει μετριασμένα θετική επίδραση στη ζήτηση χύδην ξηρών φορτίων, καθώς οι διανυόμενες αποστάσεις από τη Βραζιλία στην Κίνα είναι κατά 26% μεγαλύτερες από ό,τι από τις ΗΠΑ. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αποστάσεις πλεύσης δεν αρκούν για να μετριάσουν τον αντίκτυπο της απότομης πτώσης των αποστολών στη ναυλαγορά των bulk carriers.
Όπως υπογραμμίζει η BIMCO, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα αναμένεται να ανακάμψουν μεσοπρόθεσμα, καθώς τα αποθέματα σόγιας μειώνονται και οι χαμηλές τιμές αποτελούν δέλεαρ για τις αγορές. Αντίθετα, η αδυναμία των αποστολών σιταριού και καλαμποκιού θα μπορούσε να επιμείνει, εν μέσω ισχυρής κινεζικής παραγωγής.
Σε κάθε περίπτωση, εάν η κινεζική ζήτηση δεν ανακάμψει σημαντικά στη διάρκεια του 2025, οι αποστολές σιτηρών προς την Κίνα προβλέπεται ότι θα υπολείπονται των επιπέδων του 2024.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο Συνέδριο για τα «50 χρόνια Δημοκρατίας και τις Ένοπλες Δυνάμεις: Τι μέλλει γενέσθαι;», ο Πάνος Ξενοκώστας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ONEX Shipyards…
Τις συνιστώσες που θα διαμορφώσουν την παγκόσμια οικονομία και το θαλάσσιο εμπόριο ανέλυσαν οι κ. Αγγελική Φράγκου, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Navios Maritime…
Ηχητικό του πύργου ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας κατέγραψε τις τελευταίες επικοινωνίες δευτερόλεπτα πριν και μετά τη σύγκρουση εν πτήσει ενός επιβατικού αεροσκάφους της εταιρίας American…
Ανθεκτικότητα επέδειξε η παγκόσμια αγορά δημόσιων εγγραφών (IPOs) το περασμένο έτος, οδηγούμενη από την δυναμική ανάκαμψη της Ευρώπης και των ΗΠΑ. Συγκεκριμένα, η παγκόσμια…
Ισχυρές διαφαίνονται οι προοπτικές της αγοράς κρουαζιέρας και για το 2025, με τις εταιρείες να επεκτείνουν τα διαθέσιμα δρομολόγιά τους και τη ζήτηση να…
Ορατό είναι το ενδεχόμενο ναυτιλιακές εταιρείες να χρειαστεί να καταβάλουν τέλος για τη χρήση της Βαλτικής Θάλασσας, μιας από τις πιο πολυσύχναστες ναυτιλιακές οδούς…
Ένα νέο πλαίσιο για την αναζωογόνηση της οικονομικής παραγωγικότητας και τη διασφάλιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της ΕΕ παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Πυξίδα Ανταγωνιστικότητας,…
Στο πλαίσιο του προγράμματος οικονομικής ανάπτυξης της Σαουδικής Αραβίας, με ορίζοντα το 2030, η κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας, η Bahri προέβη πρόσφατα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ