
Σημαντική αύξηση στη χρήση scrubbers κατέγραψαν το 2024 τα containerships του κινεζικού conglomerate Cosco.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner, scrubbers εγκαταστάθηκαν σε πλοία μεταφορικής ικανότητας 417.827 TEUs το περασμένο έτος, με αποτέλεσμα η Cosco Shipping να αναρριχηθεί στην πέμπτη θέση των liner εταιρειών με βάση τη χρήση scrubber σε όρους μεταφορικής ικανότητας.
Πριν από δύο χρόνια, scrubber διέθετε το 10% του στόλου του κινεζικού γίγαντα, με το ποσοστό αυτό πλέον να ανέρχεται στο 30%. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι scrubbers τοποθετήθηκαν σε 16 νεότευκτα με συστήματα πρόωσης συμβατικών καυσίμων που παραδόθηκαν το 2024. Ακόμη, τα συγκεκριμένα συστήματα θα εγκατασταθούν σε 300.000 TEUs της Cosco κατά την περίοδο 2025-2028, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner.
Στις αρχές του 2025, ο αριθμός των containerships με scrubbers ανήλθε στο ιστορικό υψηλό επίπεδο των 1.385 πλοίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 12.680.166 TEUs. Ο αριθμός αυτός συνιστά αύξηση 263 πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 2.427.799 TEUs, σε σχέση με έναν χρόνο πριν. H MSC διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο containerships εξοπλισμένων με scrubbers: 352 πλοία μεταφορικής ικανότητας 3.664.610 TEUs. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι η Evergreen είναι η πλέον «πιστή» στα συγκεκριμένα συστήματα, καθώς το 92% του στόλου της είναι εξοπλισμένο με scubbers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ρυθμούς παρόμοιους με εκείνους των προηγούμενων ετών τρέχουν οι διαλύσεις πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της VesselsValue, το α΄ τρίμηνο…
Ρότα προς ένα πράσινο αύριο χαράζει η αγορά κρουαζιέρας, με τις εταιρείες Viking και Fincantieri να πρωτοστατούν, παρουσιάζοντας λεπτομέρειες για το παγκοσμίως πρώτο κρουαζιερόπλοιο…
Ακόμα μία εγκατάσταση ιστίων σε LNG carrier ανακοίνωσε ο ιαπωνικός κολοσσός Mitsui O.S.K. Lines. Πιο συγκεκριμένα, η MOL ήλθε σε συμφωνία με την Tokyo…
Ιδιαίτερα μεγάλη βουτιά καταγράφουν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής…
Στο μέλλον της ζήτησης για κρουαζιέρες εστιάζει το ναυπηγείο Meyer Werft, παρουσιάζοντας καινοτόμο σχεδίαση πλοίου με συγκεκριμένο ηλικιακό «target group». Ειδικότερα, το σχέδιο αφορά…
Η στρατηγική επένδυση του ιαπωνικού κολοσσού NYK στη μεθανόλη βαίνει ταχύτατα, με την Παρασκευή 4 Απριλίου να αποτελεί ημερομηνία-ορόσημο, δεδομένου ότι η NYK συνήψε…
Σε νέο γύρο κυρώσεων με επίκεντρο το Ιράν προχώρησε πρόσφατα η Ουάσιγκτον, θέτοντας στο στόχαστρό της πλοία αλλά και έναν τερματικό που βρίσκεται στην…
Διάλειμμα από τη μεταβλητότητα φαίνεται να πραγματοποιεί η ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ