
Την κατάταξη των κορυφαίων ναυπηγείων παγκοσμίως για το 2024, όσον αφορά την εξασφάλιση νέων παραγγελιών, έκανε πρόσφατα γνωστή νέα έκθεση της Clarksons.
Σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης, η Κίνα κυριάρχησε στις παραγγελίες του 2024 σε όρους CGTs, καθώς τέσσερα κινεζικά ναυπηγεία βρέθηκαν στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης του προηγούμενου έτους. Πρόκειται για τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding, Hudong-Zhonghua Shipbuilding, New Yangzijiang και Hengli Heavy Industry.
Ακολούθησαν οι τρεις ναυπηγικοί κολοσσοί της Νότιας Κορέας, οι οποίοι κατέλαβαν τις επόμενες τρεις θέσεις. Ειδικότερα, με βάση τις νέες παραγγελίες σε όρους CGTs του 2024, η Samsung Heavy Industries Co. κατέλαβε την πέμπτη θέση παγκοσμίως, ενώ Hanwha Ocean Co. και HD Hyundai Samho Heavy Industries Co. ακολούθησαν στην έκτη και στην έβδομη θέση αντίστοιχα. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν τα ναυπηγεία Dalian Shipbuilding, Waigaoqiao Shipbuilding και Jiangnan Shipyard, ακόμα τρία κινεζικά ναυπηγεία.
Ωστόσο, η κατάταξη διαφοροποιείται σημαντικά όσον αφορά τις εκκρεμείς παραγγελίες (backlog). Σε αυτή την περίπτωση, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία ηγούνται τις σχετικής λίστας, καθώς η HD Hyundai Heavy Industries Co. καταλαμβάνει την πρώτη θέση παγκοσμίως με 8,93 CGTs. Ακολουθούν η Samsung Heavy Industries Co. με 8,72 εκατ. CGTs και η Hanwha Ocean με 8,49 εκατ. CGTs.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, το γεγονός αυτό αντανακλά τη στρατηγική λήψη παραγγελιών από τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας. Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία τείνουν να εξασφαλίζουν παραγγελίες μεγάλης κλίμακας, προκειμένου να διατηρήσουν ένα σημαντικό backlog και κατ’ επέκταση σταθερή παραγωγή τα προσεχή έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ