
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια. Οι αυστηροί κανόνες του λιμανιού απαιτούν από τα πλοία να παραδίδουν τα απόβλητά τους κατά την είσοδο και την έξοδό τους. Το νέο δεξαμενόπλοιο θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της συλλογής αποβλήτων, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η διαδικασία αυτή δεν αφήνει αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.
Το δεξαμενόπλοιο μήκους 42 μ. και πλάτους 10 μ. διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης, που συνδυάζει ηλεκτρικούς κινητήρες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες τροφοδοτούνται από μπαταρίες χωρητικότητας 2.000 kWh, ενώ το σύστημα καυσίμου υδρογόνου εξασφαλίζει λειτουργία χαμηλών εκπομπών ρύπων. Το πλοίο μπορεί να λειτουργεί έως και 36 ώρες χωρίς ανάγκη επαναφόρτισης ή ανεφοδιασμού.
Μια σημαντική καινοτομία αποτελεί το σύστημα επεξεργασίας λυμάτων που είναι εγκατεστημένο στο πλοίο. Ειδικές δεξαμενές και ένα εργοστάσιο επεξεργασίας ομβρίων υδάτων επιτρέπουν την ασφαλή συλλογή και μεταφορά αποβλήτων, όπως ομβρίων υδάτων, λυμάτων, ιλύος και απορριμμάτων, προς τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της πόλης.
Το πλοίο, αξίας 12 εκατ. ευρώ, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της West Baltic Shipyard με την Baltic Workboats. Η κατασκευή του ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2024, ενώ έχει ήδη εξοπλιστεί με θερμομόνωση και πυροπροστασία. Επόμενα βήματα περιλαμβάνουν την εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού, ηλεκτρικών συστημάτων και του συστήματος υδρογόνου, καθώς και την ανακαίνιση της γέφυρας πλοήγησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ