Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο υδρογόνο και ηλεκτρική ενέργεια. Οι αυστηροί κανόνες του λιμανιού απαιτούν από τα πλοία να παραδίδουν τα απόβλητά τους κατά την είσοδο και την έξοδό τους. Το νέο δεξαμενόπλοιο θα βελτιώσει σημαντικά την αποτελεσματικότητα της συλλογής αποβλήτων, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι η διαδικασία αυτή δεν αφήνει αρνητικό αποτύπωμα στο περιβάλλον.
Το δεξαμενόπλοιο μήκους 42 μ. και πλάτους 10 μ. διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα πρόωσης, που συνδυάζει ηλεκτρικούς κινητήρες και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες τροφοδοτούνται από μπαταρίες χωρητικότητας 2.000 kWh, ενώ το σύστημα καυσίμου υδρογόνου εξασφαλίζει λειτουργία χαμηλών εκπομπών ρύπων. Το πλοίο μπορεί να λειτουργεί έως και 36 ώρες χωρίς ανάγκη επαναφόρτισης ή ανεφοδιασμού.
Μια σημαντική καινοτομία αποτελεί το σύστημα επεξεργασίας λυμάτων που είναι εγκατεστημένο στο πλοίο. Ειδικές δεξαμενές και ένα εργοστάσιο επεξεργασίας ομβρίων υδάτων επιτρέπουν την ασφαλή συλλογή και μεταφορά αποβλήτων, όπως ομβρίων υδάτων, λυμάτων, ιλύος και απορριμμάτων, προς τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της πόλης.
Το πλοίο, αξίας 12 εκατ. ευρώ, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της West Baltic Shipyard με την Baltic Workboats. Η κατασκευή του ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2024, ενώ έχει ήδη εξοπλιστεί με θερμομόνωση και πυροπροστασία. Επόμενα βήματα περιλαμβάνουν την εγκατάσταση μηχανολογικού εξοπλισμού, ηλεκτρικών συστημάτων και του συστήματος υδρογόνου, καθώς και την ανακαίνιση της γέφυρας πλοήγησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο κάτω μέρος της πλώρης ενός κρουαζιερόπλοιου, η Γαλλίδα χορεύτρια Victoria Dauberville κινείται με χάρη και ομορφιά με φόντο τους πάγους της Ανταρκτικής. …
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέγραψε συμφωνίες για την αγορά δύο ακόμα ιαπωνικών πλοίων τύπου Newcastlemax και Capesize με συνολικό κόστος…
Μεγάλη πυρκαγιά εκτυλίσσεται σε containership, το οποίο φέρεται να δέχθηκε επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα, αναγκάζοντας το πλήρωμα να το εγκαταλείψει. Το πλοίο πλέει περίπου…
Ένας νέος κύκλος αναταράξεων και αβεβαιότητας διαφαίνεται στον ορίζοντα για τον πετρελαϊκό κλάδο της Λιβύης, καθώς πραγματοποιήθηκαν νέες κινητοποιήσεις πολιτών κατά της κρατικής εταιρείας…
Το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης άνοιξε χθες Δευτέρα 27 Ιανουαρίου με σημαντικές πτώσης, απότοκο της κυκλοφορίας – από την κινεζική νεοφυή εταιρία DeepSeek –…
Ανησυχητική άνοδο κατέγραψε ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων ναυτικών το 2024, σύμφωνα με δεδομένα της ITF. Ειδικότερα, ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 87% το 2024…
Από νέες γεωπολιτικές, οικονομικές και δημογραφικές εξελίξεις θα χαρακτηριστεί το 2025, σύμφωνα με την έκθεση της EY-Parthenon, 2025 Geostrategic Outlook. Η έκθεση εξετάζει τις…
Την κατάταξη των κορυφαίων ναυπηγείων παγκοσμίως για το 2024, όσον αφορά την εξασφάλιση νέων παραγγελιών, έκανε πρόσφατα γνωστή νέα έκθεση της Clarksons. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ