Η μείωση των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία LNG είτε λόγω διαρροής είτε λόγω ατελούς καύσης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Το μεθάνιο είναι ένα από τα πιο δραστικά αέρια που συμβάλλουν στο φαινόμενο του θερμοκηπίου, με σημαντική επίδραση στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Η πρωτοβουλία Methane Abatement in Maritime Innovation Initiative (MAMII), με τη στήριξη κορυφαίων εταιρειών, όπως οι Chevron, Carnival Corporation & plc, Shell και Seapeak, εστιάζει στην ανάπτυξη και στη δοκιμή καινοτόμων τεχνολογιών για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης.
Μία από τις πιο καινοτόμες λύσεις προέρχεται από την Xplorobot, η οποία ανέπτυξε ένα φορητό σύστημα ανίχνευσης εκπομπών μεθανίου. Το σύστημα αυτό, με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και υπολογιστικής όρασης, μπορεί να ανιχνεύει και να μετρά εκπομπές με ακρίβεια ±30% για ποσότητες άνω των 500 γρ. ανά ώρα και ±50% για ποσότητες μεταξύ 100 και 500 γρ. Η συσκευή έχει τη δυνατότητα να ελέγχει 50-100 σημεία στο πλοίο μέσα σε μία ώρα, μειώνοντας δραστικά το κόστος και τον χρόνο επιθεώρησης.
Παράλληλα, η Sorama ανέπτυξε ακουστικές κάμερες που χρησιμοποιούν ήχο για την ανίχνευση και την οπτικοποίηση διαρροών μεθανίου. Η τεχνολογία δημιουργεί τρισδιάστατες εικόνες που αποτυπώνουν με ακρίβεια την πηγή της διαρροής, απλοποιώντας την επιδιόρθωση. Ένα πιλοτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την εγκατάσταση τεσσάρων καμερών στο κατάστρωμα πλοίων και τη χρήση μιας φορητής συσκευής για λεπτομερείς ελέγχους σε κρίσιμες περιοχές.
Η framergy παρουσίασε το AYRSORB™ F250GII, ένα υλικό αποτελούμενο από μεταλλο-οργανικά δίκτυα (MOFs) που δεσμεύει και αποθηκεύει μεθάνιο σε πολύ χαμηλότερες πιέσεις από τις παραδοσιακές μεθόδους. Αυτό επιτρέπει τη διαχείριση των εκπομπών κατά τη διάρκεια του εξαερισμού, ενώ παράλληλα δημιουργεί οικονομικές ευκαιρίες μέσω της επαναχρησιμοποίησης ή της πώλησης του δεσμευμένου μεθανίου.
Οι πιλοτικές δοκιμές αυτών των τεχνολογιών στα πλοία θα επικυρώσουν και θα βελτιστοποιήσουν τις λύσεις, παρέχοντας πρακτικά εργαλεία για τη μείωση των εκπομπών μεθανίου και την επίτευξη των περιβαλλοντικών στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στο κάτω μέρος της πλώρης ενός κρουαζιερόπλοιου, η Γαλλίδα χορεύτρια Victoria Dauberville κινείται με χάρη και ομορφιά με φόντο τους πάγους της Ανταρκτικής. …
Η Seanergy Maritime Holdings Corp. ανακοίνωσε σήμερα ότι υπέγραψε συμφωνίες για την αγορά δύο ακόμα ιαπωνικών πλοίων τύπου Newcastlemax και Capesize με συνολικό κόστος…
Μεγάλη πυρκαγιά εκτυλίσσεται σε containership, το οποίο φέρεται να δέχθηκε επίθεση στην Ερυθρά Θάλασσα, αναγκάζοντας το πλήρωμα να το εγκαταλείψει. Το πλοίο πλέει περίπου…
Ένας νέος κύκλος αναταράξεων και αβεβαιότητας διαφαίνεται στον ορίζοντα για τον πετρελαϊκό κλάδο της Λιβύης, καθώς πραγματοποιήθηκαν νέες κινητοποιήσεις πολιτών κατά της κρατικής εταιρείας…
Ένα φιλόδοξο σχέδιο για την ανάπτυξη του στόλου της έχει στα σκαριά η Cosco Shipping Energy Transportation, ο βραχίονας δεξαμενόπλοιων του κινεζικού conglomerate της…
Το Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης άνοιξε χθες Δευτέρα 27 Ιανουαρίου με σημαντικές πτώσης, απότοκο της κυκλοφορίας – από την κινεζική νεοφυή εταιρία DeepSeek –…
Ανησυχητική άνοδο κατέγραψε ο αριθμός των εγκαταλελειμμένων ναυτικών το 2024, σύμφωνα με δεδομένα της ITF. Ειδικότερα, ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 87% το 2024…
Από νέες γεωπολιτικές, οικονομικές και δημογραφικές εξελίξεις θα χαρακτηριστεί το 2025, σύμφωνα με την έκθεση της EY-Parthenon, 2025 Geostrategic Outlook. Η έκθεση εξετάζει τις…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ