
Η αγορά διαλύσεων κυμάνθηκε σε νωχελικά επίπεδα το περασμένο έτος, οπότε και 368 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, έναντι 449 το 2023 και 414 το 2024. Το τρέχον έτος φέρνει νέες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να εκτιμάται πως θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Intermodal, η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Μέση Ανατολή οδήγησε σε αλλαγή στάσης των ανταρτών Χούθι. Πλέον, οι Χούθι θα στοχεύουν αποκλειστικά πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ – ή τουλάχιστον έτσι ισχυρίζονται.
Μια επιστροφή της κανονικότητας στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ –η οποία από πλευράς της δηλώνει έτοιμη‒ θα οδηγούσε αναμφίβολα σε πτώση των τονομιλίων και συνεπώς σε άνοδο του διαθέσιμου προς ναύλωση τονάζ. Μια τέτοια εξέλιξη, όπως αναφέρει η Intermodal, θα συντελούσε σε αποδυνάμωση των ναύλων, δίνοντας κίνητρο στους πλοιοκτήτες να αποχαιρετήσουν τα γηραιότερα πλοία τους.
Σε κάθε περίπτωση, η πλήρης επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα δύσκολα θα έχει συμβεί πριν από τα μέσα του 2025. Όμως, εφόσον λάβει χώρα και δεδομένου του υψηλού orderbook για LNG carriers και containerships σε συνάρτηση με την αυξημένη μέση ηλικία των πλοίων, έχει τη δυναμική να φέρει χαμόγελα στην αγορά διαλύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Περισσότεροι από 45.000 λιμενεργάτες των ΗΠΑ που εκπροσωπούνται από τη Διεθνή Ένωση Λιμενεργατών (International Longshoremen’s Association) επικύρωσαν την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου μια νέα εξαετή…
Τελευταία Ενημέρωση: Πέμπτη 27/02 – 17.43 Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ θα αποφασίσει για τις δασμολογικές πολιτικές για όλες τις χώρες, μετά την ολοκλήρωση…
Η AAL Shipping (AAL), διαχειριστής πλοίων μεταφοράς βαρέων φορτίων με έδρα τη Σιγκαπούρη, επέλεξε το ABB Ability™ OCTOPUS — – Marine Advisory για τη…
Δεμένα θα παραμείνουν την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου τα πλοία σε όλη τη χώρα λόγω 24ωρης απεργίας που κήρυξε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με…
Στο φουλ συνεχίζουν να δουλεύουν οι μηχανές των containerships, καθώς ο παγκόσμιος ανενεργός στόλος εξακολουθεί να βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα…
Καθώς οι αυστραλιανές αρχές κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, προειδοποιώντας για μια διαφαινόμενη έλλειψη προμηθειών φυσικού αερίου από το 2027, ένα νέο υπεράκτιο έργο…
Η δραστηριότητα τόσο στις παραγγελίες όσο και στις αγοραπωλησίες πλοίων παραμένει περιορισμένη έναντι των επιπέδων του 2024. Επιπλέον, τα πλοία που πωλούνται φέτος στη…
Ως πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον κλάδο κατασκευής ναυτιλιακού εξοπλισμού χαρακτηρίζει η SEA Europe την Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία, την οποία παρουσίασε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ