Η αγορά διαλύσεων κυμάνθηκε σε νωχελικά επίπεδα το περασμένο έτος, οπότε και 368 πλοία πωλήθηκαν προς διάλυση, έναντι 449 το 2023 και 414 το 2024. Το τρέχον έτος φέρνει νέες προκλήσεις για την παγκόσμια ναυτιλία, με τις γεωπολιτικές εξελίξεις να εκτιμάται πως θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της η ναυλομεσιτική Intermodal, η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Μέση Ανατολή οδήγησε σε αλλαγή στάσης των ανταρτών Χούθι. Πλέον, οι Χούθι θα στοχεύουν αποκλειστικά πλοία που συνδέονται με το Ισραήλ – ή τουλάχιστον έτσι ισχυρίζονται.
Μια επιστροφή της κανονικότητας στην Ερυθρά Θάλασσα και στη Διώρυγα του Σουέζ –η οποία από πλευράς της δηλώνει έτοιμη‒ θα οδηγούσε αναμφίβολα σε πτώση των τονομιλίων και συνεπώς σε άνοδο του διαθέσιμου προς ναύλωση τονάζ. Μια τέτοια εξέλιξη, όπως αναφέρει η Intermodal, θα συντελούσε σε αποδυνάμωση των ναύλων, δίνοντας κίνητρο στους πλοιοκτήτες να αποχαιρετήσουν τα γηραιότερα πλοία τους.
Σε κάθε περίπτωση, η πλήρης επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα δύσκολα θα έχει συμβεί πριν από τα μέσα του 2025. Όμως, εφόσον λάβει χώρα και δεδομένου του υψηλού orderbook για LNG carriers και containerships σε συνάρτηση με την αυξημένη μέση ηλικία των πλοίων, έχει τη δυναμική να φέρει χαμόγελα στην αγορά διαλύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από το Λονδίνο, στο πλαίσιο της τελετής κοπής Βασιλόπιτας για το 2025, ο πρόεδρος του Greek Shipping Co-operation Committee κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός έδωσε το…
Η μείωση των εκπομπών άκαυστου μεθανίου από πλοία LNG είτε λόγω διαρροής είτε λόγω ατελούς καύσης αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις της…
Ένας σημαντικός αριθμός δεξαμενόπλοιων μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου αναγκάζεται να αλλάξει σημαία, καθώς σφίγγει ο κλοιός των αμερικανικών και βρετανικών κυρώσεων στη Μόσχα. Δημοσίευμα του…
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον το ίδιο αξιόπιστα όπως τα συμβατικά που έχουν κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε…
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφονται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων στις αρχές του 2025, με τις συνθήκες της ζήτησης να οδηγούν τις όποιες εξελίξεις. Αναλυτικότερα, για…
Στους υδρογονάνθρακες του Καζακστάν φαίνεται να εστιάζει προσεχώς η Chevron, καθώς η εκκίνηση νέας επέκτασης σε πεδίο πετρελαίου της χώρας σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο…
Συνέχεια στο μπαράζ λιμενικών επενδύσεων από τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών έδωσε πρόσφατα η Hyundai Merchant Marine (HMM), με τον κολοσσό της Νότιας Κορέας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ