Ένα υποθαλάσσιο καλώδιο οπτικών ινών που συνέδεε τη Λετονία με τη Σουηδία υπέστη βλάβη σήμερα, πιθανότατα ως αποτέλεσμα κάποιας «εξωτερικής επιρροής» ανακοίνωσε η Ρίγα, σημειώνοντας ότι έχει σταλεί ένα περιπολικό σκάφος στην περιοχή για να επιθεωρήσει ένα ύποπτο πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου, το Michalis San, με σημαία Μάλτας.
Άλλα δύο πλοία θα αποτελέσουν επίσης αντικείμενο έρευνας για πιθανή εμπλοκή τους στο συμβάν, σύμφωνα με το Πολεμικό Ναυτικό της Λετονίας.
«Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πιθανότατα υπάρχει εξωτερική, σημαντική ζημιά», είπε η πρωθυπουργός Εβίκα Σιλίνα μετά την έκτακτη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Η Λετονία συντονίζει τις ενέργειές της με το ΝΑΤΟ και άλλες χώρες της Βαλτικής για να εξακριβώσει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες καταστράφηκε το καλώδιο, ανέφερε νωρίτερα, σε ανάρτησή της στην πλατφόρμα Χ.
Ο πρωθυπουργός της Σουηδίας Ουλφ Κρίστερσον είπε επίσης ότι η χώρα του συνεργάζεται στενά με τη Λετονία και το ΝΑΤΟ.
Την περασμένη εβδομάδα το ΝΑΤΟ ανακοίνωσε ότι θα αναπτύξει φρεγάτες, αεροσκάφη και μη επανδρωμένους, θαλάσσιους δφρόνους στη Βαλτική για να βοηθήσει στην προστασία κρίσιμων υποδομών. Επιφυλάχθηκε επίσης του δικαιώματός του να αναλάβει δράση εναντίον ύποπτων πλοίων που συνιστούν κίνδυνο για την ασφάλεια.
Το τελευταίο διάστημα έχουν υποστεί ζημιές υποθαλάσσια καλώδια τηλεπικοινωνιών ή μεταφοράς ενέργειας. Τον περασμένο μήνα η Φινλανδία κατέσχεσε ένα δεξαμενόπλοιο που μετέφερε ρωσικό πετρέλαιο, καθώς πιστεύει ότι έσυρε την άγκυρά του στον βυθό καταστρέφοντας τη γραμμή μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας Estlink 2 και τέσσερα καλώδια τηλεπικοινωνιών που συνέδεαν τη Φινλανδία με την Εσθονία.
Το καλώδιο που κόπηκε νωρίς σήμερα την Κυριακή συνέδεε την πόλη Βέντσπιλς της Λετονίας με το νησί Γκότλαντ της Σουηδίας. Η ζημιά εντοπίστηκε στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Σουηδίας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον το ίδιο αξιόπιστα όπως τα συμβατικά που έχουν κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε…
Το λιμάνι της Κλαϊπέντα έκανε ένα καθοριστικό βήμα προς το μέλλον με την καθέλκυση του πρώτου πλοίου της Λιθουανίας που κινείται αποκλειστικά με πράσινο…
Σημαντικές μεταβολές καταγράφονται στο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών φορτίων στις αρχές του 2025, με τις συνθήκες της ζήτησης να οδηγούν τις όποιες εξελίξεις. Αναλυτικότερα, για…
Στους υδρογονάνθρακες του Καζακστάν φαίνεται να εστιάζει προσεχώς η Chevron, καθώς η εκκίνηση νέας επέκτασης σε πεδίο πετρελαίου της χώρας σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο…
Συνέχεια στο μπαράζ λιμενικών επενδύσεων από τις κορυφαίες εταιρείες τακτικών γραμμών έδωσε πρόσφατα η Hyundai Merchant Marine (HMM), με τον κολοσσό της Νότιας Κορέας…
Στην λίστα των 10 κορυφαίων αεροδρομίων, με τις περισσότερες πτήσεις στην Ευρώπη για το 2024, βρίσκεται ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Σύμφωνα με στοιχεία που…
Στα 5.355 μεγαβάτ (MW) έφθασε στο τέλος του 2024 η αιολική ισχύς που είναι συνδεδεμένη στο δίκτυο, σύμφωνα με την ετήσια Στατιστική της Αιολικής…
Παρότι η ναυλαγορά των LNG carriers βρέθηκε υπό σημαντική πίεση το 2024, το επενδυτικό ενδιαφέρον παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα, με πληθώρα παραγγελιών και αγοραπωλησιών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ