
Με σημαντικές προκλήσεις έχει εκκινήσει το νέο έτος η ναυλαγορά των LNG carriers, όπου οι ναύλοι οδηγούνται από πτώση σε πτώση, περιορίζοντας την κερδοφορία των εταιρειών, καθώς τα OPEX ξεπερνούν τα επίπεδα των ναύλων.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι ναύλοι των LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας περίπου 160.000 κ.μ., σημείωσαν περαιτέρω πτώση. Πλέον, ανατολικά του Σουέζ, δηλαδή στη Λεκάνη του Ειρηνικού, ανέρχονται σε $9.000/ημέρα, ενώ δυτικά του Σουέζ, δηλαδή στη Λεκάνη του Ατλαντικού, σε $4.000/ημέρα. Η εξέλιξη αυτή, βάσει έκθεσης της MB Shipbrokers, οφείλεται στην περιορισμένη ζήτηση για LNG carriers και στη μεγάλη διαθεσιμότητα του τονάζ.
Παράλληλα, στο μέτωπο των χρονοναυλώσεων, τα δεδομένα της Fearnleys κάνουν λόγο για κόστος ναύλωσης ίσο με $22.000/ημέρα για ένα TFDE LNGC 160.000 κ.μ. σε συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους.
Είναι εμφανές ότι τα επίπεδα που καταγράφονται είναι εξαιρετικά χαμηλά και αμφίβολο παραμένει το πότε η ναυλαγορά θα πάρει εκ νέου τα πάνω της. Οι περισσότεροι αναλυτές κοιτούν με αισιοδοξία το 2026, οπότε και πληθώρα projects εξαγωγής θα έχουν τεθεί σε λειτουργία. Πριν από αυτό, στήριξη στην αγορά δύναται να προσφέρει η Ευρώπη, η οποία αναμένεται να προχωρήσει σε αναπλήρωση των αποθεμάτων της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ