
Ανακατατάξεις στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου έχουν επιφέρει οι νέες αμερικανικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας, οι οποίες αποτελούν «τροχοπέδη» για τις εξαγωγές ρωσικού αργού. Ως εκ τούτου, κορυφαίοι εισαγωγείς ρωσικού πετρελαίου βρίσκονται σε αναζήτηση εναλλακτικών φορτίων, εν μέσω περιορισμένης διαθέσιμης χωρητικότητας από τα δεξαμενόπλοια.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, τα ινδικά διυλιστήρια Mangalore Refinery and Petrochemical Ltd (MRPL) και Bharat Petroleum Corp. Ltd (BPCL) εξέδωσαν εντός της τρέχουσας εβδομάδας προσφορές αναζητώντας φορτία πετρελαίου.
Ειδικότερα, η MRPL, έπειτα από διάστημα άνω του ενός χρόνου, προχωρά για πρώτη φορά σε διαγωνισμό για εισαγωγή πετρελαίου, αναζητώντας προσφορές για φορτία 1 εκατ. ή 2 εκατ. βαρελιών. Η παράδοση των εν λόγω φορτίων προγραμματίζεται για το διάστημα 16-28 Φεβρουαρίου.
Από την πλευρά της, η BPCL αναζητά 12 εκατ. βαρέλια αργού πετρελαίου Murban από το Άμπου Ντάμπι. Επίσης, η BPCL αναμένεται να αγοράζει 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο μηνιαίως, από τον προσεχή Απρίλιο έως τον Μάρτιο του 2026.
Τέλος, σημειώνεται ότι την προηγούμενη εβδομάδα το μεγαλύτερο ινδικό διυλιστήριο, Indian Oil Corp., προέβη στην αγορά 7 εκατ. βαρελιών αργού από τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ