
Στο λιμάνι της Χίου πρόκειται να εγκατασταθεί ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου πλήρους αποστολής (Full Mission Bridge Simulator) με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (XR). Η πρωτοβουλία αυτή, αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Capital Group και της FORCE Technology, φέρνει μια νέα διάσταση στη ναυτική εκπαίδευση, αξιοποιώντας αυτή την προηγμένη τεχνολογία.
Το νέο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital, που αναμένεται να λειτουργήσει το 2025, φιλοδοξεί να αποτελέσει σημείο αναφοράς για την εκπαίδευση.
Το εν λόγω σύστημα βασίζεται στη χρήση XR headsets, δηλαδή εξοπλισμού επαυξημένης πραγματικότητας (Extended Reality), τα οποία διαθέτουν προηγμένες δυνατότητες, όπως παρακολούθηση ματιών (eye tracking). Αυτό επιτρέπει την ακριβή καταγραφή του πού εστιάζει ο εκπαιδευόμενος κατά τη διάρκεια της προσομοίωσης. Έτσι, οι εκπαιδευτές μπορούν να αξιολογούν την προσοχή και τις αντιδράσεις των συμμετεχόντων, διασφαλίζοντας ότι η εκπαίδευση είναι στοχευμένη και αποτελεσματική.
Παράλληλα, ο προσομοιωτής ενσωματώνει πραγματικό εξοπλισμό της γέφυρας ενός πλοίου, δηλαδή συστήματα που χρησιμοποιούνται σε πραγματικές συνθήκες ναυσιπλοΐας. Αυτά περιλαμβάνουν το σύστημα ECDIS FMD-3005 (ένα προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα χαρτογράφησης και πληροφόρησης) και το Chart Radar FAR-3xx5 (ένα εξελιγμένο ραντάρ πλοήγησης). Αυτά τα συστήματα, που παρέχονται από τη FURUNO Hellas S.A., ενσωματώνονται σε ένα εικονικό περιβάλλον υψηλής αξιοπιστίας. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία μιας καθηλωτικής εμπειρίας, όπου ο ναυτικός μπορεί να εκπαιδευτεί σαν να βρίσκεται σε πραγματική γέφυρα πλοίου.
Η πλατφόρμα SimFlex προσφέρει ακρίβεια και ρεαλισμό, επιτρέποντας σε ναυτικούς από διαφορετικές τοποθεσίες να συμμετάσχουν ταυτόχρονα σε κοινά σενάρια, ενισχύοντας τη συνεργασία και τον συντονισμό. Το σύστημα προσομοίωσης είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τη βιωσιμότητα, αξιοποιώντας ένα πράσινο περιβάλλον (green-screened) που μειώνει την ανάγκη για φυσικές εγκαταστάσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Νέους πονοκεφάλους για την εμπορική ναυτιλία ενδέχεται να φέρει η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ, η οποία φιλοδοξεί να επιβάλλει φόρους στα πλοία ξένης σημαίας…
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ