
Εν μέσω αβεβαιότητας για την επιστροφή ή μη των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά τη συμφωνία κατάπαυσης πυρός στη Γάζα, τα ερωτηματικά σχετικά με τη διαφαινόμενη επιβολή εμπορικών δασμών από τον Ντόναλντ Τραμπ εγείρουν νέες ανησυχίες για τους φορτωτές.
Μετά την ορκωμοσία της νέας αμερικανικής κυβέρνησης, ο νέος Πρόεδρος δεν υλοποίησε άμεσα τις προεκλογικές του υποσχέσεις για την επιβολή υψηλών δασμών στις εισαγωγές των ΗΠΑ, κυρίως από την Κίνα (60%), το Μεξικό (25%) και τον Καναδά (25%). Το γεγονός αυτό φαίνεται να προκαλεί αναστάτωση στις τάξεις των Αμερικανών φορτωτών, οι οποίοι βλέπουν στον ορίζοντα νέες διαταραχές στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Σύμφωνα με στοιχεία της Xeneta, η αύξηση των δασμών στις εισαγωγές από την Κίνα στη διάρκεια της πρώτης θητείας του Τραμπ οδήγησε σε κατακόρυφη άνοδο της ναυλαγοράς των containerships κατά 70%. Ειδικότερα, όσον αφορά το κρίσιμο route Άπω Ανατολής-Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ, οι μέσοι ναύλοι στη spot αγορά εκτοξεύτηκαν από τα $1.503/FEU την 1η Ιανουαρίου του 2018 στα $2.604/FEU την 1η Νοεμβρίου του ίδιου έτους. Στην προκειμένη περίπτωση, αν το σενάριο αυτό επαναληφθεί, οι spot ναύλοι στα routes Άπω Ανατολή-Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (επί του παρόντος ανέρχονται σε $5.234/FEU) θα καταγράψουν νέο ιστορικό υψηλό, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ που σημειώθηκε στη διάρκεια του Covid-19.
Σε κάθε περίπτωση, η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς αποτελεί «τροχοπέδη» στη διαχείριση των εφοδιαστικών αλυσίδων και πλήττει κυρίως τους φορτωτές των ΗΠΑ. Βραχυπρόθεσμα, οι πρόωρες εισαγωγές από τους Αμερικανούς φορτωτές για τη δημιουργία αποθεμάτων ασφαλείας θα μπορούσαν να προκαλέσουν αναστάτωση στο παγκόσμιο εμπόριο και να ασκήσουν ανοδική πίεση στους ήδη αυξημένους ναύλους των containerships.
Μακροπρόθεσμα, εφόσον ο εμπορικός πόλεμος κλιμακωθεί, οι φορτωτές είναι πιθανό να επιδιώξουν τη μεταφορά των εφοδιαστικών τους αλυσίδων εκτός Κίνας, σε άλλες χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Ινδία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ