
Η μείωση των εκπομπών μεθανίου είναι κρίσιμη για τη ναυτιλία, καθώς το μεθάνιο, αν και λιγότερο συγκεντρωμένο από το CO₂, είναι έως και 84 φορές πιο ισχυρό ως αέριο θερμοκηπίου σε βάθος 20 ετών. Δεδομένου ότι σημαντικό μέρος των εκπομπών μεθανίου προέρχεται από την αξιοποίηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, το ζήτημα της ολίσθησης μεθανίου είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστεί.
Ειδικότερα, μικρές ποσότητες μεθανίου μπορεί να διαφεύγουν άκαυστες στους κινητήρες, προκαλώντας περιβαλλοντικές προκλήσεις και περιορίζοντας τα οφέλη της μείωσης CO₂. Στο πλαίσιο αυτό, η Wärtsilä προχώρησε στην τεχνολογική καινοτομία EnviroPac, η οποία ενσωματώνεται στον κινητήρα Wärtsilä 34DF σταθερής ταχύτητας. Αυτή η τεχνολογία μειώνει τις εκπομπές μεθανίου έως 50% κατά τη λειτουργία του κινητήρα με LNG, ενώ διατηρείται η μέγιστη απόδοση του κινητήρα στα 520 kW ανά κύλινδρο.
Ο κινητήρας βασίζεται σε ένα βελτιστοποιημένο σύστημα καύσης που εξασφαλίζει ότι οι εκπομπές άκαυστου μεθανίου ελαχιστοποιούνται. Παράλληλα, η βελτιωμένη καύση περιορίζει τη σπατάλη καυσίμου, ενώ η μείωση των εκπομπών ελαχιστοποιεί τα πρόστιμα που επιβάλλονται από περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το FuelEU Maritime (FEUM). Τέλος, το EnviroPac συνεργάζεται με συστήματα SCR υψηλής πίεσης, τα οποία διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του IMO Tier ΙΙΙ για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το EnviroPac είναι σχεδιασμένο για να ενσωματώνεται σε νέους κινητήρες αλλά και σε υφιστάμενες εκδόσεις του Wärtsilä 34DF.
Ήδη οι προοπτικές του EnviroPac έχουν αναγνωριστεί από ναυτιλιακές εταιρείες. Η CMA CGM προσβλέπει στην αξιοποίησή του σε οκτώ containerships κατανάλωσης και LNG, τα οποία διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 9.200 TEUs. Τα πλοία αυτά κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για λογαριασμό της CMA CGM. Κάθε πλοίο θα εξοπλιστεί με δύο 6κύλινδρους και δύο 9κύλινδρους κινητήρες Wärtsilä 34DF με EnviroPac, εξασφαλίζοντας υψηλή αποδοτικότητα και μειωμένες εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε ανοδική πορεία αναμένεται να κινηθεί η κατανάλωση πετρελαίου στην Κίνα το 2025. Ειδικότερα, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, επικαλούμενο τις εκτιμήσεις ενός think…
Με φόντο τον στόχο της Ιαπωνίας να μετατρέψει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στην κύρια μορφή ηλεκτροπαραγωγής έως το 2040, τρεις κορυφαίες ιαπωνικές εταιρείες, οι…
Το οικονομικό κλίμα ενισχύθηκε τον Μάρτιο, με τον σχετικό δείκτη να κλείνει στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα. Σύμφωνα με έρευνα…
Στις προοπτικές του αιθανίου ως εμπορεύματος εστιάζουν ολοένα και περισσότερες ναυτιλιακές εταιρείες, με τα αντίστοιχα πλοία να βρίσκονται στο επίκεντρο πληθώρας πρωτοβουλιών. Στο πλαίσιο…
Η πρόταση της Ουάσιγκτον για επιβολή τελών σε πλοία κινεζικής ναυπήγησης έχει προκαλέσει διχασμένες αντιδράσεις, ακόμα και εντός των συνόρων των ΗΠΑ. Η συγκεκριμένη…
Χαμόγελα για τους Αργεντινούς εξαγωγείς φέρνει το 2025, δεδομένου ότι, την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, οι εξαγωγές διαμορφώθηκαν σε υψηλό 10 ετών. Ειδικότερα, όπως αναφέρει…
Τον κρίσιμο ρόλο των λιμένων στην υποστήριξη των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο την επίτευξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050, υπογραμμίζει πρόσφατη…
Καθώς ο εμπορικός πόλεμος κλιμακώνεται σε διεθνές επίπεδο, ως απότοκο της επιθετικής εξωτερικής πολιτικής του Ντόναλντ Τραμπ, η αβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές αποτέλεσε «τροχοπέδη»…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ