
Η μείωση των εκπομπών μεθανίου είναι κρίσιμη για τη ναυτιλία, καθώς το μεθάνιο, αν και λιγότερο συγκεντρωμένο από το CO₂, είναι έως και 84 φορές πιο ισχυρό ως αέριο θερμοκηπίου σε βάθος 20 ετών. Δεδομένου ότι σημαντικό μέρος των εκπομπών μεθανίου προέρχεται από την αξιοποίηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, το ζήτημα της ολίσθησης μεθανίου είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστεί.
Ειδικότερα, μικρές ποσότητες μεθανίου μπορεί να διαφεύγουν άκαυστες στους κινητήρες, προκαλώντας περιβαλλοντικές προκλήσεις και περιορίζοντας τα οφέλη της μείωσης CO₂. Στο πλαίσιο αυτό, η Wärtsilä προχώρησε στην τεχνολογική καινοτομία EnviroPac, η οποία ενσωματώνεται στον κινητήρα Wärtsilä 34DF σταθερής ταχύτητας. Αυτή η τεχνολογία μειώνει τις εκπομπές μεθανίου έως 50% κατά τη λειτουργία του κινητήρα με LNG, ενώ διατηρείται η μέγιστη απόδοση του κινητήρα στα 520 kW ανά κύλινδρο.
Ο κινητήρας βασίζεται σε ένα βελτιστοποιημένο σύστημα καύσης που εξασφαλίζει ότι οι εκπομπές άκαυστου μεθανίου ελαχιστοποιούνται. Παράλληλα, η βελτιωμένη καύση περιορίζει τη σπατάλη καυσίμου, ενώ η μείωση των εκπομπών ελαχιστοποιεί τα πρόστιμα που επιβάλλονται από περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το FuelEU Maritime (FEUM). Τέλος, το EnviroPac συνεργάζεται με συστήματα SCR υψηλής πίεσης, τα οποία διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του IMO Tier ΙΙΙ για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το EnviroPac είναι σχεδιασμένο για να ενσωματώνεται σε νέους κινητήρες αλλά και σε υφιστάμενες εκδόσεις του Wärtsilä 34DF.
Ήδη οι προοπτικές του EnviroPac έχουν αναγνωριστεί από ναυτιλιακές εταιρείες. Η CMA CGM προσβλέπει στην αξιοποίησή του σε οκτώ containerships κατανάλωσης και LNG, τα οποία διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 9.200 TEUs. Τα πλοία αυτά κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για λογαριασμό της CMA CGM. Κάθε πλοίο θα εξοπλιστεί με δύο 6κύλινδρους και δύο 9κύλινδρους κινητήρες Wärtsilä 34DF με EnviroPac, εξασφαλίζοντας υψηλή αποδοτικότητα και μειωμένες εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ