Η μείωση των εκπομπών μεθανίου είναι κρίσιμη για τη ναυτιλία, καθώς το μεθάνιο, αν και λιγότερο συγκεντρωμένο από το CO₂, είναι έως και 84 φορές πιο ισχυρό ως αέριο θερμοκηπίου σε βάθος 20 ετών. Δεδομένου ότι σημαντικό μέρος των εκπομπών μεθανίου προέρχεται από την αξιοποίηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου, το ζήτημα της ολίσθησης μεθανίου είναι κρίσιμο να αντιμετωπιστεί.
Ειδικότερα, μικρές ποσότητες μεθανίου μπορεί να διαφεύγουν άκαυστες στους κινητήρες, προκαλώντας περιβαλλοντικές προκλήσεις και περιορίζοντας τα οφέλη της μείωσης CO₂. Στο πλαίσιο αυτό, η Wärtsilä προχώρησε στην τεχνολογική καινοτομία EnviroPac, η οποία ενσωματώνεται στον κινητήρα Wärtsilä 34DF σταθερής ταχύτητας. Αυτή η τεχνολογία μειώνει τις εκπομπές μεθανίου έως 50% κατά τη λειτουργία του κινητήρα με LNG, ενώ διατηρείται η μέγιστη απόδοση του κινητήρα στα 520 kW ανά κύλινδρο.
Ο κινητήρας βασίζεται σε ένα βελτιστοποιημένο σύστημα καύσης που εξασφαλίζει ότι οι εκπομπές άκαυστου μεθανίου ελαχιστοποιούνται. Παράλληλα, η βελτιωμένη καύση περιορίζει τη σπατάλη καυσίμου, ενώ η μείωση των εκπομπών ελαχιστοποιεί τα πρόστιμα που επιβάλλονται από περιβαλλοντικές ρυθμίσεις, όπως το Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών (ETS) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το FuelEU Maritime (FEUM). Τέλος, το EnviroPac συνεργάζεται με συστήματα SCR υψηλής πίεσης, τα οποία διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του IMO Tier ΙΙΙ για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx). Το EnviroPac είναι σχεδιασμένο για να ενσωματώνεται σε νέους κινητήρες αλλά και σε υφιστάμενες εκδόσεις του Wärtsilä 34DF.
Ήδη οι προοπτικές του EnviroPac έχουν αναγνωριστεί από ναυτιλιακές εταιρείες. Η CMA CGM προσβλέπει στην αξιοποίησή του σε οκτώ containerships κατανάλωσης και LNG, τα οποία διαθέτουν μεταφορική ικανότητα 9.200 TEUs. Τα πλοία αυτά κατασκευάζονται στα ναυπηγεία Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding (SWS) για λογαριασμό της CMA CGM. Κάθε πλοίο θα εξοπλιστεί με δύο 6κύλινδρους και δύο 9κύλινδρους κινητήρες Wärtsilä 34DF με EnviroPac, εξασφαλίζοντας υψηλή αποδοτικότητα και μειωμένες εκπομπές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2025, πραγματοποιήθηκε, η κοπή της Πρωτοχρονιάτικης Πίτας του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού, από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο-Ελευθέριο Κατάρα ΠΝ. Στην…
Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Ελληνοαφρικανικού Επιμελητηρίου Εμπορίου και Ανάπτυξης, στις 21 Ιανουαρίου 2025, στην Αθηναϊκή Λέσχη.…
Σε υψηλά επίπεδα κυμάνθηκε το προηγούμενο έτος η ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ)…
Στην παραλαβή νεότευκτων containerships προχώρησε πρόσφατα η Euroseas, με επικεφαλής τον κ. Αριστείδη Πίττα, συνεχίζοντας τη δυναμική επέκταση και ανανέωση του στόλου της. Ειδικότερα,…
Δυναμική επάνοδο κατέγραψαν οι πωλήσεις κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο του 2024, μετά την κατακόρυφη πτώση που σημειώθηκε τους μήνες Οκτώβριο και…
Καθοδική πορεία ακολουθούν οι spot ναύλοι των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με τον σχετικό δείκτη WCI της Drewry να σημειώνει πτώση της τάξεως του 11%…
Την πρώτη τους τηλεφωνική συνομιλία, μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο, πραγματοποίησαν την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου ο Διάδοχος του θρόνου της…
Στο λιμάνι της Χίου πρόκειται να εγκατασταθεί ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου πλήρους αποστολής (Full Mission Bridge Simulator) με χρήση επαυξημένης πραγματικότητας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ