
Μετά από 14 έτη αναμονής, τον Ιούνιο του 2023 ικανοποιήθηκαν τα απαραίτητα κριτήρια επικύρωσης της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ. Συνεπώς, από τον Ιούνιο του 2025 τίθεται σε ισχύ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η Σύμβαση αφορά πλοία χωρητικότητας τουλάχιστον 500 gt, εφόσον φέρουν σημαία ενός εκ των κρατών που την έχουν επικυρώσει, καθώς και γιάρδες διάλυσης που βρίσκονται στις χώρες αυτές, υπογραμμίζει η Intermodal σε πρόσφατη έκθεσή της.
Κάθε κράτος που έχει επικυρώσει τη Σύμβαση πρέπει να θέσει κάποια πρότυπα, βάσει των οποίων θα λειτουργούν τα διαλυτήρια που είναι εγκατεστημένα σε αυτό και τα οποία με τη σειρά τους θα είναι σύμμορφα με τις κατευθυντήριες γραμμές της Σύμβασης σε επίπεδο διαχείρισης υλικών και ασφάλειας.
Επιπλέον, τα ναυπηγεία θα εκδίδουν ένα Ship Recycling Plan για κάθε πλοίο που θα ανακυκλώνεται σε αυτά, εξηγώντας πώς ακριβώς θα πραγματοποιηθεί η διαδικασία, με τρόπο που αφενός πληροί τα απαραίτητα κριτήρια που έχουν τεθεί και αφετέρου έχει ως κύριο γνώμονα την ασφάλεια των εργαζομένων.
Όπως υπογραμμίζει η Intermodal, η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ φέρνει νέες προκλήσεις για τη ναυπηγική βιομηχανία, ειδικά στην ινδική υποήπειρο και σε χώρες όπως το Πακιστάν και το Μπανγκλαντές. Χώρες όπως οι προαναφερθείσες θα χρειαστεί να επενδύσουν σημαντικά στην αναβάθμιση των υπαρχουσών υποδομών. Από την άλλη, τα διαλυτήρια της Ινδίας είναι πιο κοντά στο να πετύχουν συμμόρφωση με τη Σύμβαση, γεγονός που δύναται να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου έλαβαν χώρα εκλογές στη Γερμανία, με τους συντηρητικούς να επικρατούν. Δεύτερη σε ψήφους η ΑfD (Εναλλακτική για τη Γερμανία), γεγονός…
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ