
Η ακτινογραφία του στόλου ποντοπόρων πλοίων αναδεικνύει τις σημαντικές προοπτικές ανανέωσής του τα επόμενα έτη.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων αριθμεί 7.674 πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης ή ίσης των 10.000 dwt έκαστο. Από αυτά, τα 1.401 (18% του στόλου) έχουν ηλικία τουλάχιστον 21 ετών, με τον αριθμό τους να εμφανίζεται αυξημένος κατά 12% έναντι των αρχών του 2024.
Επιπλέον, στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 έτη ανήκει το 29% (2.232) του στόλου των δεξαμενόπλοιων, επίπεδα αυξημένα κατά 13% έναντι της περσινής χρονιάς. Αντιθέτως, στην ηλικιακή ομάδα πλοίων έως πέντε ετών ανήκει το 13% (1.007) του στόλου.
Όσον αφορά συγκεκριμένου μεγέθους δεξαμενόπλοια, τα δεδομένα της Xclusiv αναδεικνύουν ότι ο στόλος των MR1 tankers έχει μέση ηλικία 17,1 ετών, με το 34% των πλοίων να έχουν ηλικία άνω των 20 ετών και το orderbook να παραμένει περιορισμένο.
Στα Panamax/LR1, η μέση ηλικία διαμορφώνεται στα 15,8 έτη, με το 16% του στόλου να έχει ηλικία άνω των 20 ετών, ενώ στα Aframax/LR2 η μέση ηλικία είναι 13,6 έτη, με το 17% του στόλου να έχει ηλικία άνω των 20 ετών.
Συνεπώς, ειδικά στην περίπτωση των MR και Panamax/LR1 δεξαμενόπλοιων, οι προοπτικές ανανέωσης του στόλου διαφαίνονται ισχυρές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αυστηρότερο πλαίσιο για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία θέτει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Οι εντεινόμενες ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, την απώλεια της βιοποικιλότητας, τα ζητήματα υγείας και ασφάλειας και τις κοινωνικές ανισότητες, έχουν καταστήσει το αίτημα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ