
Η ακτινογραφία του στόλου ποντοπόρων πλοίων αναδεικνύει τις σημαντικές προοπτικές ανανέωσής του τα επόμενα έτη.
Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων αριθμεί 7.674 πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης ή ίσης των 10.000 dwt έκαστο. Από αυτά, τα 1.401 (18% του στόλου) έχουν ηλικία τουλάχιστον 21 ετών, με τον αριθμό τους να εμφανίζεται αυξημένος κατά 12% έναντι των αρχών του 2024.
Επιπλέον, στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 έτη ανήκει το 29% (2.232) του στόλου των δεξαμενόπλοιων, επίπεδα αυξημένα κατά 13% έναντι της περσινής χρονιάς. Αντιθέτως, στην ηλικιακή ομάδα πλοίων έως πέντε ετών ανήκει το 13% (1.007) του στόλου.
Όσον αφορά συγκεκριμένου μεγέθους δεξαμενόπλοια, τα δεδομένα της Xclusiv αναδεικνύουν ότι ο στόλος των MR1 tankers έχει μέση ηλικία 17,1 ετών, με το 34% των πλοίων να έχουν ηλικία άνω των 20 ετών και το orderbook να παραμένει περιορισμένο.
Στα Panamax/LR1, η μέση ηλικία διαμορφώνεται στα 15,8 έτη, με το 16% του στόλου να έχει ηλικία άνω των 20 ετών, ενώ στα Aframax/LR2 η μέση ηλικία είναι 13,6 έτη, με το 17% του στόλου να έχει ηλικία άνω των 20 ετών.
Συνεπώς, ειδικά στην περίπτωση των MR και Panamax/LR1 δεξαμενόπλοιων, οι προοπτικές ανανέωσης του στόλου διαφαίνονται ισχυρές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ