Ένα πλήρως ηλεκτρικό ferry κατασκευάστηκε πρόσφατα από τη γερμανική ναυπηγική εταιρεία Ampereship, σε συνεργασία με τη θυγατρική της Ostseestaal, για το νησί Helgoland. Το νέο ferry θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα για τη μετάβαση σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών, συνδέοντας το κύριο νησί με το νησί Düne.
Το νέο ηλεκτρικό ferry σχεδιάζεται για να αντικαταστήσει το παλιό «Witte Kliff», ένα πλοίο που λειτουργεί από το 1997 με συμβατικά ορυκτά καύσιμα. Το μήκος του θα φτάνει τα 15,2 μ., ενώ το πλάτος τα 5,6 μ., επιτρέποντας τη μεταφορά έως και 95 επιβατών.
Το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με μία συστοιχία μπαταριών χωρητικότητας 1.175 kWh, που θα τροφοδοτεί τους δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 2 x 125 kW. Αυτή η τεχνολογία εξασφαλίζει μηδενικές εκπομπές ρύπων, ενώ η λειτουργία του ferry θα είναι σχεδόν αθόρυβη, παρέχοντας ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον για τους επιβάτες.
Οι Ampereship και Ostseestaal έχουν ήδη ολοκληρώσει την κατασκευή 22 ηλεκτρικών πλοίων, που αξιοποιούν στο 100% την ηλιακή ενέργεια. Η τεχνογνωσία που έχει αποκτηθεί από αυτά τα έργα ενσωματώνεται πλήρως στον σχεδιασμό και στην κατασκευή του νέου ferry, διασφαλίζοντας τη μέγιστη απόδοση και αξιοπιστία.
Η Ampereship ολοκλήρωσε πρόσφατα την παράδοση δύο καταμαράν, των «Sale Marasino II» και «Sarnico», που αποτελούν τα πρώτα πλήρως ηλεκτρικά πλοία της στην Ιταλία. Τα πλοία, μήκους 26 μ., εξοπλισμένα με δύο ηλεκτροκινητήρες 100 kW και μπαταρίες συνολικής ισχύος 750 kWh, φορτίζονται εν μέρει από ηλιακά πάνελ και θα λειτουργούν στη λίμνη Iseo από τη Navigazione Lago d’Iseo.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ