
Εν μέσω εκτεταμένων προσπαθειών αποανθρακοποίησης της Γηραιάς Ηπείρου και επίτευξης του στόχου της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, η χάραξη συντονισμένης στρατηγικής είναι απαραίτητη.
Ειδικότερα, στο πλαίσιο του Clean Industrial Deal (CID), η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καλείται να λάβει μέτρα για να προστατεύσει την ανταγωνιστικότητα, να προωθήσει τις επενδύσεις και τον βιομηχανικό μετασχηματισμό. Παράλληλα καλείται να δώσει απάντηση στο ενεργειακό τρίλημμα της βιωσιμότητας, της οικονομικής προσιτότητας και της διασφάλισης της επάρκειας των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Στο πλαίσιο αυτό, σε πρόσφατη ανακοίνωσή της, η FuelsEurope αναδεικνύει τον κρίσιμο ρόλο των υγρών καυσίμων και της βιομηχανίας διύλισης για την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη διασφάλιση της οικονομικής ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής σταθερότητας εν μέσω της ενεργειακής μετάβασης, η οποία απαιτεί τη σταδιακή αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με άλλα, χαμηλού ή μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος.
Οι βασικές συστάσεις της FuelsEurope είναι οι ακόλουθες:
· Ενίσχυση της αναγνώρισης της βιομηχανίας παραγωγής καυσίμων ως στρατηγικού τομέα για την ενεργειακή ασφάλεια και τη βιομηχανική ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης και υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης των διυλιστηρίων μέσω ειδικού σχεδίου δράσης.
· Εφαρμογή πραγματικά τεχνολογικά ουδέτερων πολιτικών, μέσω επιστημονικά τεκμηριωμένων και οικονομικά αποδοτικών λύσεων, που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά την παραγωγή καυσίμων.
· Ελαχιστοποίηση των κανονιστικών επικαλύψεων, αξιολόγηση των επιπτώσεων στην ανταγωνιστικότητα του κλάδου και αναβολή εφαρμογής αντικρουόμενων μέτρων έως ότου αξιολογηθούν ως κατάλληλα για τον επιδιωκόμενο σκοπό.
· Ενίσχυση της προστασίας από τη διαρροή άνθρακα, μέσω δίκαιων δεικτών αναφοράς στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (ETS).
· Απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης και διασφάλιση της κανονιστικής σταθερότητας για την επιτάχυνση των επενδύσεων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι ανακατατάξεις στον εμπορευματικό χάρτη των bulk carriers, καθώς ΗΠΑ και Κίνα επιδίδονται σε έναν άνευ προηγουμένου εμπορικό πόλεμο…
Την εξερεύνηση ενός πεδίου στη Μαύρη Θάλασσα, με στόχο την ανακάλυψη κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου, δρομολογεί ο κολοσσός ενέργειας Shell. Ειδικότερα, όπως υπογραμμίζει…
Άνοδο 9,1% παρουσίασε η επιβατική κίνηση το α΄ τρίμηνο του 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο του 2024 στα 24 αεροδρόμια διαχείρισης της Υπηρεσίας…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ