Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου ποντοπόρων πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers αριθμεί 14.109 πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 10.000 dwt.
Την ίδια ώρα, η μέση ηλικία του στόλου αυξάνεται. Πλέον, η ηλικιακή ομάδα 21 ετών και άνω αριθμεί 1.856 bulk carriers, δηλαδή περίπου 13% του παγκόσμιου στόλου. Σύμφωνα με την Xclusiv, τα επίπεδα αυτά συνιστούν άνοδο της τάξεως του 12% σε ετήσια βάση.
Στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 ετών ανήκουν 2.269 πλοία, δηλαδή 16% όλων των bulk carriers. Ο αριθμός των πλοίων που ανήκουν στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα εμφανίζεται αυξημένος κατά 29% έναντι του Ιανουαρίου του 2024.
Παράλληλα, όσον αφορά τα πιο σύγχρονα πλοία, ηλικίας έως πέντε ετών, η είσοδος περίπου 500 νεότευκτων στον παγκόσμιο στόλο το περασμένο έτος αντισταθμίστηκε από τη μεταφορά 448 bulk carriers στην ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών. Συνεπώς, το ποσοστό των πλοίων που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα έως 5 ετών δεν μεταβλήθηκε σημαντικά, υπογραμμίζει η Xclusiv.
Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, τα Handysizes κεντρίζουν τα βλέμματα, με μέση ηλικία 13,5 ετών. Το 15% του στόλου των Handysizes, δηλαδή 426 πλοία, έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών. Από την άλλη, μόλις 260 Handysizes βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Με τη μέση ηλικία του στόλου να αυξάνεται, η οικονομική ζωή αρκετών bulk carriers οδεύει προς το πέρας της. Αυτό εν γένει δημιουργεί μετριασμένη αισιοδοξία για το μεσοπρόθεσμο μέλλον των ναυλαγορών, δεδομένου του ασφυκτικά γεμάτου orderbook.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων της παραμένει ψηλά στην ατζέντα της Λιβύης, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση επενδύσεων. Ειδικότερα, βάσει δημοσιεύματος του τουρκικού πρακτορείου ειδήσεων…
Σε συζητήσεις για την έκδοση ομολόγου αξίας τουλάχιστον $100 εκατ. στη σκανδιναβική αγορά βρίσκεται η Contships Management, η μεγαλύτερη παγκοσμίως ιδιοκτήτρια εταιρεία feeder containerships…
Σε «τέστ αντοχής» (stress tests) και επιτόπιους ελέγχους από κλιμάκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) θα υποβληθούν το 2025 οι τράπεζες. Όπως ανακοίνωσε πρόσφατα…
Με δυναμικό ρυθμό βαίνουν οι επενδύσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών για τη ναυπήγηση καινοτόμων ποντοπόρων πλοίων και το 2025. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της…
Περίπου 1,4 δισεκατομμύρια τουρίστες ταξίδεψαν στο εξωτερικό το 2024, αριθμός που φτάνει σε προ-πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η υπηρεσία…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής του ανάπτυξης, ο ενεργειακός κολοσσός ADNOC προέβη πρόσφατα σε νέες διαρθρωτικές κινήσεις, που αφορούν τις ναυτιλιακές δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα…
Η τεχνολογία EnergoFlow της Wärtsilä και οι Προπέλες Σταθερού Βήματος (Fixed Pitch Propellers ‒ FPP) παρέχουν λύσεις που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το…
Κεντρικός παραμένει ο ρόλος των ορυκτών καυσίμων, και δη του LNG και του πετρελαίου, για το σινορωσικό εμπόριο. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατου δημοσιεύματος του ρωσικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ