
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου ποντοπόρων πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers αριθμεί 14.109 πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 10.000 dwt.
Την ίδια ώρα, η μέση ηλικία του στόλου αυξάνεται. Πλέον, η ηλικιακή ομάδα 21 ετών και άνω αριθμεί 1.856 bulk carriers, δηλαδή περίπου 13% του παγκόσμιου στόλου. Σύμφωνα με την Xclusiv, τα επίπεδα αυτά συνιστούν άνοδο της τάξεως του 12% σε ετήσια βάση.
Στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 ετών ανήκουν 2.269 πλοία, δηλαδή 16% όλων των bulk carriers. Ο αριθμός των πλοίων που ανήκουν στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα εμφανίζεται αυξημένος κατά 29% έναντι του Ιανουαρίου του 2024.
Παράλληλα, όσον αφορά τα πιο σύγχρονα πλοία, ηλικίας έως πέντε ετών, η είσοδος περίπου 500 νεότευκτων στον παγκόσμιο στόλο το περασμένο έτος αντισταθμίστηκε από τη μεταφορά 448 bulk carriers στην ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών. Συνεπώς, το ποσοστό των πλοίων που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα έως 5 ετών δεν μεταβλήθηκε σημαντικά, υπογραμμίζει η Xclusiv.
Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, τα Handysizes κεντρίζουν τα βλέμματα, με μέση ηλικία 13,5 ετών. Το 15% του στόλου των Handysizes, δηλαδή 426 πλοία, έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών. Από την άλλη, μόλις 260 Handysizes βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Με τη μέση ηλικία του στόλου να αυξάνεται, η οικονομική ζωή αρκετών bulk carriers οδεύει προς το πέρας της. Αυτό εν γένει δημιουργεί μετριασμένη αισιοδοξία για το μεσοπρόθεσμο μέλλον των ναυλαγορών, δεδομένου του ασφυκτικά γεμάτου orderbook.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην καριέρα του, ο ναυτικός θα χρειαστεί να περάσει κάποιες γιορτές μακριά από την οικογένεια και τους φίλους, με μόνη συντροφιά τα μέλη του…
Τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία παραμένουν κύρια επιλογή όσον αφορά την κατασκευή υγραεριοφόρων, με τη Solvang ASA να ανακοινώνει την εκκίνηση της κατασκευής δύο VLGCs στις…
Το Πάσχα αποτελεί την μεγαλύτερη γιορτή του χριστιανισμού. Το θαύμα της Αναστάσεως του Χριστού, προσκαλεί τους απανταχού πιστούς να εορτάσουν την μεγάλη αυτή στιγμή…
Την ελληνική σημαία ύψωσε το bulk carrier «Nea Tyhi» διαχείρισης της Fafalios Shipping. To πλοίο χωρητικότητας 82.211 dwt ναυπηγήθηκε το 2009 στην Ιαπωνία. Ο…
Tον τελευταίο κύκλο των διαπραγματεύσεων για τις ελάχιστες απολαβές των ναυτικών ολοκλήρωσε ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO) σε συνεδρίαση του Subcommittee on Wages of…
Η σύγκρουση ανάμεσα στις ΗΠΑ και την Κίνα αρχίζει να παίρνει την μορφή εμπορικού πολέμου με απρόβλεπτες συνέπειες. Αλλά ο ανταγωνισμός μεταξύ των δύο…
Σε 981 διαμορφώνονται, βάσει των τελευταίων δεδομένων, τα δεξαμενόπλοια των οποίων η ναυπήγηση εκκρεμεί. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Braemar, εκκρεμεί η…
Οι πρόσφατοι περιορισμοί της κρατικής διοίκησης Τραμπ στις εξαγωγές μικροκυκλωμάτων H20 της Nvidia θα μπορούσαν να κοστίσουν στην εταιρεία δισεκατομμύρια δολάρια και να επιδράσουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ