
Με δυναμικούς ρυθμούς συνεχίζεται η ανάπτυξη του παγκόσμιου στόλου ποντοπόρων πλοίων. Πιο συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Xclusiv, ο παγκόσμιος στόλος bulk carriers αριθμεί 14.109 πλοία, χωρητικότητας μεγαλύτερης των 10.000 dwt.
Την ίδια ώρα, η μέση ηλικία του στόλου αυξάνεται. Πλέον, η ηλικιακή ομάδα 21 ετών και άνω αριθμεί 1.856 bulk carriers, δηλαδή περίπου 13% του παγκόσμιου στόλου. Σύμφωνα με την Xclusiv, τα επίπεδα αυτά συνιστούν άνοδο της τάξεως του 12% σε ετήσια βάση.
Στην ηλικιακή ομάδα 16 έως 20 ετών ανήκουν 2.269 πλοία, δηλαδή 16% όλων των bulk carriers. Ο αριθμός των πλοίων που ανήκουν στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα εμφανίζεται αυξημένος κατά 29% έναντι του Ιανουαρίου του 2024.
Παράλληλα, όσον αφορά τα πιο σύγχρονα πλοία, ηλικίας έως πέντε ετών, η είσοδος περίπου 500 νεότευκτων στον παγκόσμιο στόλο το περασμένο έτος αντισταθμίστηκε από τη μεταφορά 448 bulk carriers στην ηλικιακή ομάδα 6 έως 10 ετών. Συνεπώς, το ποσοστό των πλοίων που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα έως 5 ετών δεν μεταβλήθηκε σημαντικά, υπογραμμίζει η Xclusiv.
Όσον αφορά τους τύπους πλοίων, τα Handysizes κεντρίζουν τα βλέμματα, με μέση ηλικία 13,5 ετών. Το 15% του στόλου των Handysizes, δηλαδή 426 πλοία, έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών. Από την άλλη, μόλις 260 Handysizes βρίσκονται υπό ναυπήγηση.
Με τη μέση ηλικία του στόλου να αυξάνεται, η οικονομική ζωή αρκετών bulk carriers οδεύει προς το πέρας της. Αυτό εν γένει δημιουργεί μετριασμένη αισιοδοξία για το μεσοπρόθεσμο μέλλον των ναυλαγορών, δεδομένου του ασφυκτικά γεμάτου orderbook.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Πτωτική αναμένεται να είναι η πορεία των ρωσικών εξαγωγών σιταριού τους επόμενους μήνες, εξέλιξη που δύναται να επιδράσει θετικά στα Panamax bulk carriers. Ειδικότερα,…
Σε έγκριση της προκήρυξης διεθνούς οργανισμού για την παραχώρηση δικαιωμάτων έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Α2» και «Νότια της Πελοποννήσου», στην περιοχή…
Την εκκίνηση της παραγωγής από τη δεύτερη φάση ανάπτυξης του πεδίου πετρελαίου «Luda 5-2 North Oilfield» ανακοίνωσε την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου η κινεζική εταιρεία…
Το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζεται από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ), ήταν…
Αυστηρότερο πλαίσιο για τους πλοιοκτήτες που θα θελήσουν να διαλύσουν παλιά πλοία θέτει ο Διεθνής Κανονισμός για την ορθή περιβαλλοντικά ανακύκλωση πλοίων (σύμβαση του…
Καθώς η Διώρυγα του Σουέζ μετρά τις πληγές της από τον περιορισμό των διελεύσεων, ελέω των επιθέσεων των μαχητών Χούθι, η Αρχή της διώρυγας…
Σε ρότα υπεργιγάντωσης βρίσκεται η ενεργειακή αγορά της Ινδίας, καθώς η κρατική εταιρεία ενέργειας της χώρας προχωρά σε συνέργειες με κολοσσούς του κλάδου, οι…
Η Seatrium Limited, σε συνεργασία με τη Wärtsilä, ανακοίνωσε την επιτυχή εξασφάλιση και υλοποίηση της πρώτης στον κόσμο εγκατάστασης πλήρους κλίμακας συστήματος Δέσμευσης και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ