Με σημαντικές ανακατατάξεις έχει εκκινήσει το νέο έτος για τα LNG carriers, καθώς η Γηραιά Ήπειρος εξελίσσεται σε πόλο έλξης των αμερικανικών φορτίων που γυρνούν την πλάτη στην ασιατική αγορά.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ICIS, μέχρι στιγμής το 2025 περισσότερα από δέκα LNG carriers, τα οποία μετέφεραν αμερικανικό φορτίο με αρχικό προορισμό την Ασία, προχώρησαν σε εκτροπή της πορείας τους προς την Ευρώπη κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Η εξέλιξη αυτή αντανακλά τα premiums των τιμών της ευρωπαϊκής αγοράς έναντι της ασιατικής, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν περαιτέρω ανακατευθύνσεις των φορτίων προσεχώς, σύμφωνα με τους traders.
Ειδικότερα, οι εκτροπές πλοίων και φορτίων φαίνεται να ξεκίνησαν ενώ ακόμη οι τιμές στη spot αγορά LNG της Ασίας βρίσκονταν σε premium $0,45 ανά εκατομμύριο βρετανικές θερμικές μονάδες (MMbtu). Παράλληλα, σύμφωνα με στοιχεία της ICIS, μεταξύ 1-13 Ιανουαρίου η τιμή αναφοράς για την Ευρώπη TTF ανέρχονταν σε μέση έκπτωση $0,11 ανά MMbtu σε σχέση με τον δείκτη ICIS East Asian LNG και έκτοτε βρίσκεται σε premium $0,898 ανά MMbtu (το υψηλότερο από το 2023). Το γεγονός αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στη συνέχιση των εκτροπών.
Επιπλέον, κινητήριο δύναμη των εκτροπών αποτελεί η αδύναμη ασιατική ζήτηση, ιδίως από την Κίνα, η οποία προετοιμάζεται για την επταήμερη αργία του κινεζικού νέου έτους (28 Ιανουαρίου έως 4 Φεβρουαρίου 2025). Ως εκ τούτου, το spread των τιμών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έχει ενισχυθεί, συμπαρασύροντας την προσαρμογή των φορτίων.
Αντίθετα, η άνοδος των τιμών LNG στην ευρωπαϊκή αγορά αντανακλά τη μείωση των αποθεμάτων, τον ψυχρό καιρό και τις βραχυπρόθεσμες ενδείξεις για μείωση της παραγωγής LNG των ΗΠΑ.
Σε κάθε περίπτωση, οι εκτροπές των LNG carriers εκλαμβάνονται θετικά από τους πλοιοκτήτες και τους διαχειριστές των πλοίων, οι οποίοι εν μέσω αδύναμης ναυλαγοράς ευνοούνται από τα συντομότερα ταξίδια υπό έρμα με αφετηρία την Ευρώπη σε σχέση με την Άπω Ανατολή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Παρουσία της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Νίκης Κεραμέως, του αρμόδιου για την Κοινωνική Ασφάλιση Υφυπουργού κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου και του Γενικού Γραμματέα…
Τα Ναυπηγεία της ONEX στη Σύρο επισκέφθηκαν σήμερα, ο Υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστος Στυλιανίδης και ο Υφυπουργός, κ. Στέφανος Γκίκας, πραγματοποιώντας…
Στο μικρό γκρουπ των εταιρειών με τουλάχιστον 300 πλοία έχει εισέλθει πλέον η Hapag-Lloyd, ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών και πέμπτη μεγαλύτερη liner…
Η περιουσία των δισεκατομμυριούχων αυξήθηκε με έντονους ρυθμούς το 2024, σύμφωνα με τα δεδομένα της ΜΚΟ Oxfam. Πιο συγκεκριμένα, η περιουσία (αθροιστικά) των δισεκατομμυριούχων…
ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να θέτουν στο στόχαστρό τους τον σκοτεινό στόλο πλοίων. Εντός των τελευταίων δύο εβδομάδων, σχεδόν 200 πλοία,…
Το 2024, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων αυξήθηκαν ελαφρώς, μόλις κατά 0,8%, σε περίπου 10,6 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία συνέχισε να επιδεικνύει ανθεκτικότητα με…
Στην Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ εντάχθηκε ο όμιλος ERMA FIRST, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση. Ο όμιλος, που ιδρύθηκε το 2009 και εδρεύει στην Ελλάδα, συγκαταλέγεται…
Παρουσία εκπροσώπων της κυβέρνησης, των κομμάτων της αντιπολίτευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των Σωμάτων Ασφαλείας και των παραγωγικών φορέων έλαβε χώρα η εκδήλωση για την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ