
Τις τάσεις που διαμορφώθηκαν στις επιλογές νησιών της Ελλάδας από τους ταξιδιώτες μεταξύ του Ιανουαρίου και του Δεκεμβρίου 2024 αναδεικνύουν τα στοιχεία επιβατικής κίνησης πλοίων για κρατήσεις μέσω του Ferryhopper.
Συγκεκριμένα, Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες φάνηκε να δείχνουν προτίμηση σε διαφορετικούς προορισμούς. Η πρώτη δεκάδα των ξένων επισκεπτών αποτελείται κατά σειρά από τα εξής νησιά: Σαντορίνη, Πάρος, Μύκονος, Νάξος, Μήλος, Ηράκλειο, Ίος, Ύδρα, Σίφνος και Κέρκυρα.
Αντίστοιχα η πρώτη δεκάδα των Ελλήνων ταξιδιωτών είναι: Τήνος, Πάρος, Σύρος, Νάξος, Μύκονος, Κρήτη, Αίγινα, Άνδρος, Σίφνος και Κέρκυρα. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η Σαντορίνη δεν βρίσκεται στις κορυφαίες επιλογές των Ελλήνων το 2024.
Η σεζόν του 2024 έφερε νέους προορισμούς στο προσκήνιο εντός ελληνικών συνόρων. Αξίζει να αναφερθεί ότι σημαντικές αυξήσεις στην επιβατική κίνηση σημειώθηκαν στο Ιόνιο, τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου. Νησιά του Ιονίου, όπως η Λευκάδα, η Κεφαλονιά και η Ιθάκη, παρουσίασαν μεγάλη αύξηση σε αριθμό ακτοπλοϊκών εισιτηρίων πέρυσι.
Τα πιο δημοφιλή νησιά για οικογένειες φαίνεται να ήταν η Αίγινα, η Κέρκυρα, η Τζια, η Κύθνος και η Πάρος. Όσο για τα διαφορετικά ηλικιακά γκρουπ, ταξιδιώτες ηλικίας 35 και άνω προτίμησαν τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Πάρο, τη Νάξο και την Τήνο. Οι «Millennials» ταξίδεψαν περισσότερο σε Μύκονο, Σαντορίνη, Πάρο, Νάξο και Μήλο, ενώ στην «Gen Z» τη θέση της Μήλου πήρε η Ίος.
Παράλληλα, αύξηση παρατηρήθηκε στον αριθμό των εισιτηρίων κατοικιδίων σε σχέση με το 2023, τη χρονιά που ξεκίνησε η εφαρμογή του νόμου για τη δήλωση στοιχείων των ζώων συντροφιάς των επιβατών. Τέλος, ο Αύγουστος, και συγκεκριμένα η περίοδος του δεκαπενταυγούστου, αποτέλεσε και το 2024 την κορύφωση της ταξιδιωτικής κίνησης για τα πλοία στην Ελλάδα.
Εκτός Ελλάδας, οι προορισμοί που ξεχώρισαν οι ταξιδιώτες το 2024 ήταν το Κάπρι, η Νάπολη και το Ποζιτάνο στην Ιταλία, το Ντουμπρόβνικ και το Χβαρ στην Κροατία, και η Ίμπιζα στην Ισπανία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Οι ρωσικές αρχές εντείνουν τα μέτρα στα λιμάνια, που περιλαμβάνουν την πρόσληψη δυτών οι οποίοι θα πραγματοποιούν επιθεωρήσεις στα ύφαλα των πλοίων, ως απάντηση…
Με δυναμικούς ρυθμούς συνέχισαν οι ηλεκτρονικές αγορές στην Ευρώπη και το 2024, σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της Eurostat. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του…
Για την ανάγκη ανάπτυξης μιας ευρωπαϊκής εφοδιαστικής αλυσίδας καθαρών ναυτιλιακών καυσίμων κάνει λόγο σε ανακοίνωσή της η Clean Maritime Fuels Platform, που αντιπροσωπεύει τους…
Ψηλά στην ατζέντα της ExxonMobil φαίνεται πως βρίσκεται η αγορά ενέργειας της Γουιάνας, καθώς ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πρόσφατα ένα νέο έργο μεγάλης κλίμακας.…
Νέοι σκόπελοι διαφαίνονται στον ορίζοντα για την Boeing, καθώς το πολυαναμενόμενο πρόγραμμα κατασκευής προεδρικών αεροσκαφών «Air Force One» εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει νέες καθυστερήσεις.…
Άνοδο κατέγραψε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον περασμένο Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου σημείωσε…
Η Toyota Motor Corporation παρουσίασε το νέο της σύστημα κυψελών καυσίμου, το 3rd Gen FC System, σηματοδοτώντας μια σημαντική εξέλιξη στην τεχνολογία υδρογόνου. Το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ