
ΗΠΑ, Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο συνεχίζουν να θέτουν στο στόχαστρό τους τον σκοτεινό στόλο πλοίων. Εντός των τελευταίων δύο εβδομάδων, σχεδόν 200 πλοία, στην πλειονότητά τους δεξαμενόπλοια, υπέστησαν αμερικανικές κυρώσεις, γεγονός που ώθησε σε άνοδο τις τιμές πετρελαίου και τους ναύλους των tankers.
Παρότι αρχικά οι κυρώσεις των τριών δυνάμεων είχαν δεχτεί κριτική, κάθε μήνα καθίστανται ολοένα αποτελεσματικότερες και περιορίζουν την ικανότητα χωρών που υπόκεινται σε διεθνείς κυρώσεις να εξασφαλίζουν πλοία για την κάλυψη των μεταφορικών τους αναγκών.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, περίπου τα μισά VLCCs, Suezmaxes και Aframaxes/LR2s του σκοτεινού στόλου (εννοώντας πλοία που μεταφέρουν πετρέλαιο το οποίο εξάγεται από τη Ρωσία ή/και το Ιράν και τη Βενεζουέλα) υπόκεινται σε κυρώσεις είτε από τις ΗΠΑ είτε από την ΕΕ είτε από το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα Panamaxes/LR1s και τα Handies/MRs είναι χαμηλότερα (κάτω από 30%).
Σαφώς, οποιοδήποτε πλήγμα στον σκοτεινό στόλο και στην ικανότητα χωρών που υπόκεινται σε κυρώσεις να εξάγουν τα φορτία τους συνεπάγεται περιορισμό της προσφοράς και άνοδο των ναύλων για τα πλοία που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς αγορές. Η εξέλιξη αυτή έχει ήδη φανεί στα μεγαλύτερα μεγέθη που μεταφέρουν αργό πετρέλαιο, όμως είναι λιγότερο εμφανής στα product tankers. Όπως υπογραμμίζει η Gibson, παρότι ο αντίκτυπος στα product δεν θα είναι εξίσου άμεσος, θα είναι εμφανής στη μείωση των περιστατικών «κανιβαλισμού» φορτίων, όπως ενδεικτικά είναι η πρόσφατη τάση μεταφοράς πετρελαϊκών παραγώγων με Suezmaxes.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την παράδοση του πρώτου containership ‒κινεζικής ναυπήγησης‒ μεταφορικής ικανότητας 16.000 TEUs και κατανάλωσης μεθανόλης ανακοίνωσε η Cosco. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Τα τελευταία δεδομένα για τον παγκόσμιο στόλο των containerships και την κατάταξη των κορυφαίων liner εταιρειών δημοσίευσε πρόσφατα η Alphaliner. Συγκεκριμένα, η μεταφορική ικανότητα…
Η ναυλαγορά των υγραεριοφόρων συνεχίζει να αντιμετωπίζει προκλήσεις, οι οποίες είναι εμφανείς ειδικά στα μεγάλα μεγέθη. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Σε κίνηση επέκτασης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η Velos Shipping, με επικεφαλής τον κ. Πασχάλη Διαμαντίδη. Πιο συγκεκριμένα, η Velos Shipping απέκτησε το…
Τον εκθετικό ρυθμό ανάπτυξης του στόλου της ενισχύει με νέα παραγγελία η CMA CGM. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Intermodal, η CMA CGM…
Η Θηραϊκή Ατμοπλοΐα ιδρύθηκε από τον Πέτρο Νομικό (1865-1947) στις αρχές του 20ού αιώνα και υπήρξε μια σημαίνουσα ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία δραστηριοποιούνταν στο…
Η ναυλαγορά των LNG carriers, η οποία αντιμετωπίζει ίσως την πιο δύσβατη περίοδο της ιστορίας της, παραμένει υπό πίεση. Ειδικότερα, βάσει της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Στην ανακοίνωση οικονομικών αποτελεσμάτων για το δ΄ τρίμηνο του 2024 αλλά και για ολόκληρο το περασμένο έτος προχώρησε η Star Bulk, με επικεφαλής τον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ